בקואליציה חגגו: ‏״השכל הישר ניצח- הבחירות נמנעו" - סרוגים

בקואליציה חגגו: ‏״השכל הישר ניצח- הבחירות נמנעו"

עם העברתו של חוק הגיוס נשמעה הלילה אנחת רווחה מראשי הקואליציה וראש הממשלה, שאמר בנאומו במליאה: "הבטחתי אתמול שאעשה מאמץ עליון אחרון למנוע בחירות וקיימתי אותה". שקד: "נמשיך לתפקד עד 2019"

בקואליציה חגגו: ‏״השכל הישר ניצח- הבחירות נמנעו"
  אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום ארכיון פלאש 90)

עם העברתו של חוק הגיוס שסיים למעשה את המשבר הקואליציוני החריף שהתרחש בשבועיים האחרונים, נשמעה אנחת רווחה מראשי הקואליציה וראש הממשלה נתניהו בפרט, שאמר בנאומו במליאה: "הבטחתי אתמול שאעשה מאמץ עליון אחרון למנוע בחירות וקיימתי אותה".

"הבטחתי לשמור על הממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל. הבטחתי וקיימתי", אמר נתניהו והודה לשותפותיו למהלך "שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך".  לחבריי בקואליציה אמר: "מודה לשותפיי שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל באחריות ובהצלחה את מדינת ישראל".

התיייחסות מיוחדת הוקדשה לשר לוין "שקם ממיטת חוליו ועשה עבודה נפלאה תודה לך". לבסוף סיכם, "משימות גדולות עוד לפנינו וחשוב מאוד שהחלטנו יחד להמשיך יחד".

נתניהו פנה לחברי האופוזיציה בזלזול ואמר להם: "זה היה מפחיד, נכון? אני רואה שהצבע חזר לכם ללחיים. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול כי אם היה בחירות אני הייתי חזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לשם".

שר החינוך, נפתלי בנט, כוב בעמוד הטוויטר שלו לאחר אישור החוק כי ‏״השכל הישר ניצח. ‏האינטרס הלאומי גבר", זאת בהמשך למגעים שניהל לכל אורך המשבר יחד עם השרה שקד בכדי למנוע את הפלת הממשלה. בנט  ברך את חבריי בקואליציה "שהיו שותפים לפתרון משבר זה. ‏נמשיך לשרת את ישראל. ‏הרבה עבודה לפנינו״, אמר השר.

הקואליציה תמשיך לתפקד היטב עד 2019

חברתו לסיעה, שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה גם היא, "אמרתי לאורך כל הדרך שהמשבר פתיר. מנענו ביחד בחירות מיותרות. הקואליציה הזו יציבה ותמשיך לתפקד היטב עד 2019".

בגזרת המפלגות החרדיות הודו על קידומו של החוק חרף המשבר הקואליציוני שפרץ בשל המחלוקות בניהם. "אני שמח שהתיקון שהבאנו לחוק תורתו אומנותו אושר הערב ברוב גדול", אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. "כפי שאמרתי מתחילת הדרך, מדובר בהמשך ההסדר הקיים בו אנו מאפשרים לבני הישיבות לשקוד על תלמודם".

דרעי ביקר את השר ליברמן ואמר, "צר לי שגורמים מסוימים ניסו לעשות על גביו הון פוליטי ולחולל משבר מיותר". ח"כ אורי מקלב הוסיף על אישור החוק וההחלטה שלא ללכת לבחירות, כי הפעילות הרבה שנעשתה בתקופה האחרונה יחד עם אישור החוק היום נותנת סיכוי טוב ואופק חיובי להמשך אישור החוק כמתכונת של חוק זה ואשר הכנתו תחל כבר כעת ויובא לידי ביטוי והסכמה עם פתיחת מושב הקיץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יאיר. איש הגון, אינו חרדי. לא נצביע לו.
מה שנכון נכון | 02-07-2018 23:28
צח