סמוטריץ' יצא להגנת נתניהו: "אין אחד שלא יודע שהוא נרדף"

סמוטריץ' יצא להגנת נתניהו: "אין אחד שלא יודע שהוא נרדף"

ח"כ סמוטריץ' ניצל את נוכחות ראש הממשלה בדיון 40 חתימות ויצא להגנתו: "נתניהו נרדף ונסרק במסרקות של ברזל". בהמשך ביקש לקדם איזון ברשויות החוק ולצמצם את סמכויות היועמ"ש

סמוטריץ' יוצא להגנת נתניהו: "הוא נרדף"
  (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ניצל את נוכחות ראש הממשלה בדיון 40 חתימות ויצא להגנתו: "נתניהו נרדף ונסרק במסרקות של ברזל". בהמשך פנה לנתניהו בדרישה לקדם חקיקה למען איזון ברשויות החוק וכן לצמצם את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה.

בדבריו טען כי "אין אחד שמאמין שאם נלך לבחירות, זה בגלל חוק הגיוס. צריך לומר דברים ברורים, אם הממשלה הסבירה הזו תקצר את ימיה, זה יהיה לא פחות מהפיכה שלטונית, שימוש לרעה בשלטון החוק במטרה להחליף שלטון".

סמוטריץ' יצא להגנת נתניהו ואמר כי "אין אחד שלא יודע שראש הממשלה נרדף בשיטות כאלה ואחרות, נסרק במסרקות של ברזל כדי להביא משהו. נדמה לי שאם אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזו, לא להיכנע לניסיונות האלה, אז אנחנו צריכים לשמר את הממשלה הזו וזו ההזדמנות להכריז על תכנית לריסון הגופים הלא נבחרים במדינת ישראל".

בהמשך חזר על אמירותיו למען איזון רשויות החוק ואמר כי "צריך לקבוע שהיועץ המשפטי לממשלה אינו יכול להתייצב בבית המשפט נגד הממשלה. אין דבר כזה. היועץ המשפטי לממשלה מייצג את הממשלה, מייעץ לממשלה. נניח שאם הוא לא יכול לייצג אותה, שיתכבד ויישב בביתו. המצב שבו יועץ משפטי מתייצב נגד עמדת הממשלה, נגד עמדת הכנסת – בשם מי? מה, הוא מייצג?"

בהמשך ביקש סמוטריץ', להחזיר את נציבות הביקורת על הפרקליטות. עוד הוסיף בדרישותיו, את הרחבת מספר השופטים בבית המשפט העליון. "יש עומס גדול על המערכת, ועדיין יש בהחלטה. בהחלטה פשוטה בוועדת חוקה אפשר להוסיף לבית המשפט ארבעה שופטים, להקל על העומס ולעשות תיקון גדול,

ן"כמובן-כמובן", ציין לבסוף, "פסקת התגברות – אדוני ראש הממשלה, זה צו השעה. את הבעיה כולנו יודעים. צריך לפתור אותה. זה בידינו. יש לנו רוב לעשות את זה. זה חייב להיות צו השעה של הקואליציה הנוכחית, ואם חלילה לא, אסור להקים קואליציה בפעם הבאה מבלי שזה ניצב בבסיסה", אמר חבר הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יבורך ר' בצלאל שה' מלא אותו חכמה. יהי ה' עמו למען עם ישראל ותורת ישראל
עמוס | 13-03-2018 8:46
אמן ואמן