עדיין משבר: ישראל ביתנו הגישה ערר על חוק הגיוס - סרוגים

עדיין משבר: ישראל ביתנו הגישה ערר על חוק הגיוס

שרת הקליטה סופה לנדבר הגישה ערר על החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור מש"ס. כעת עוברת ההחלטה לממשלה. שרי הליכוד יצביעו בעד החוק?

עדיין משבר: ישראל ביתנו הגישה ערר על חוק הגיוס
  (צילום: משה שי/פלאש90)

המשבר הקואליציוני עדיין לא נפתר.

שרת הקליטה סופה לנדבר הגישה ערר על החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור מש"ס. מוקדם יותר הבוקר אישרה הועדה ברוב של 2 תומכים (שקד ואזולאי) מול מתנגדת אחת (לנדבר) את הצעת החוק תוך הסתייגות כי החוק יעבור בקריאה טרומית ובלבד והמשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

משמעות הגשת הערר היא העברת ההחלטה לפורום הממשלה המלא, שם תיערך הצבעה על החוק. מה שעלול להביך את שרי הליכוד שמצאו תירוצים שונים כיצד לא להצביע בעד החוק. כך למשל השר יריב לוין  הודיעה למזכירות הישיבה כי הוא חולה, השר אקוניס כתה בטלגרם שלו כי נעדר בכוונה בכדי לא להצביע על החוק. היעדרות נוספת נרשמה גם אצל השרים גלנט, גמליאל, קרא, אריאל ורגב. מהשר אלקין השוהה בחו״ל ביקשו שישלח פתק הסכמה. לבסוף, הרימו טלפון לשר דוד אזולאי ששלח גם הוא פתק בעד.

הצעת החוק אמורה לעלות ביום רביעי, ונתניהו יוכל לערוך סבב טלפונים בין שרי הממשלה לאישור החוק. השאלה היא האם ישראל ביתנו תישאר בממשלה.

המתווה שהושג אמש בין ליצמן לנתניהו לא מקובל עלינו, נצביע נגד חוק הגיוס", כמו כן, שהתראיין הבוקר אצל ניב רסקין בקשת, הצהיר אילטוב כי אם החוק יעבור בממשלה- במפלגה יגישו ערר. "לא עושים פשרות על חשבון ביטחון ישראל על פי צרכיו של רב כזה או אחר".

אילטוב חזר על דעת יו"ר מפלגתו, כי יתנגדו לכל הצעת חוק שלא תבוא כהצעה ממשלתית מתוך מערכת הביטחון, את זה הסביר רק לאחר "שהוועדה המקצועית שמונתה ע"י שר הביטחון תיתן את כל המסקנות".

העברתו של החוק התאפשרה בעקבות אישור מועצת גדולי התורה, כשבמכתב ששיגר הלילה מזכיר המועצת לח"כים, נכתב: "הנני להודיעכם שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהצביעו הנציגים החרדיים, ושחוק זה יאושר בועדת שרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי"ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו