שבת של התקפות פלסטינים על יצהר: "על בסיס יומי" - סרוגים

שבת של התקפות פלסטינים על יצהר: "על בסיס יומי"

ביצהר מתריעים כי במהלך השבת האחרונה נרשמו מספר עימותים עם פלסטינים. שני ערבים עלו מהכפר עוריף ליישוב ובידם חפץ בוער. כח צה"ל הגיע למקום והותקף בידי המתפרעים. הערבים מדווחים על הרוג כתוצאה מהירי

שבת של התקפות פלסטינים על יצהר: "על בסיס יומי"
  ניסיונות הצתה בכניסה ליצהר. ארכיון

ביישוב יצהר מתריעים הערב (שבת) כי במהלך השבת האחרונה נרשמו מספר עימותים עם מתפרעים פלסטינים שניסו לפגוע בתושבים מהיישוב.  לקראת צאת השבת זיהתה עמדת תצפית של היישוב יצהר שני ערבים עולים מהכפר עוריף לעבר שכונה ביישוב, ובידם חפץ בוער. עד להגעת כח צבי למקום התפתח עימות בין מתיישבים שיצאו להרחיק את הערבים, אוהותקף בידי המון מתפרעים. במקביל, הערבים מדווחים על הרוג כתוצאה מירי צה"ל.

בשורה של אירועים שוטחים ביצהר את ניסיוניות הפיגוע של הפלסטינים. בצהרים הותקף רכז הבטחון של היישוב על ידי ערבים מהכפר מדאמה שהתקרבו לשכונת נחלה בצפון היישוב. רכז הבטחון נסע לעבר הנקודה אליה הגיעו הערבים שארבו לרכב, יידו אבנים לעברו וניפצו את החלון. רכז הבטחון שדרכו חזרה לעבר היישוב נחסמה בידי הפורעים, הצליח לחמוק מהמתקפה לאחר שיצא במהירות דרך הכפר.

בנוסף, סמוך לכניסת השבת התקיימו שתי התקפות ערביות במקביל: ערבים מהכפר מדאמה מצפון ליצהר עקרו עצים בכרם השייך לתושב יצהר. זו הפעם החמישית בחודשיים האחרונים בה סובל הכרם מהתנכלות ערבים, הפוגעים בעצים ובמערכת ההשקייה. כח צבאי שהגיע למקום הצליח לתפוס על חם את אחד המפגעים ועצר אותו.

במקביל, עלתה קבוצת ערבים מהכפר עינאבוס מדרום ליישוב והתקרבו לשביל הבטחון. עד להגעת כח צבאי למקום, יצאו מתיישבים להרחיק את הערבים ובמקום התפתח עימות בסופו הרחיק כח צבאי את המתפרעים לעבר הכפר.

"אנו חווים התקפות טרור של ערבים מהכפרים הסמוכים ליישוב, כמעט על בסיס יומי", אומר אוריה כהן, יו"ר מזכירות יצהר. "אבל ארגוני השמאל הקיצוני נותנים רוח גבית לטרור הערבי ומפנים אצבע מאשימה לעבר המתיישבים. אנו מעריכים את פעילות כוחות הבטחון וקוראים לדרג הפיקודי להתעשת ולהתחיל לטפל בהתקפות הערבים מבעוד מועד. אפשר להקדים תרופה למכה בביצוע מעצרי מנע בכפרים על מנת למנוע את אירועי החיכוך"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה הצבא ל א מסוגל לשים סוף להתפרעות ערבים ביצהר???
נעמי | 10-03-2018 22:41
אין שבוע שאנו לא קוראים שהערבים מכפר סמוך מתקרבים לישוב יצהר ועושים מהומות . מ ת י יהיה סוף למהומות אלו ולביצוע קשוח נגד הערבים המנוולים?
2
קוראים לצבא ולממשלה לטפל בעניין
דביר | 11-03-2018 8:40
לפני שחלילה וחס יהיה מאוחר מדי ויהיה נזק בנפש חס ושלום