המשבר נגמר? שקד הניחה חוק לפטור גיוס חרדים - סרוגים

המשבר נגמר? שקד הניחה חוק לפטור גיוס חרדים

בניסיון לזרז את פתרון המשבר הקואליציוני, הניחה השרה שקד בועדת שרים את הצעת חוק הגיוס הפרטית של ח"כ בן צור, שתידון ביום ראשון הקרוב. עד אז, מקווים בממשלה להגיע להסכמות מלאות

המשבר נגמר? שקד הניחה חוק לפטור גיוס חרדים
  אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: ארכיון. פלאש 90)

מזכירות הממשלה הוציאה הערב (חמישי) הודעה, לפיה הצעת החוק פרטית של ח"כ יואב בן-צור מש"ס לפטור גיוס חרדים מצה"ל- יובא ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לחקיקה.

בעוד השרים נפתלי בנט ואיילת שקד יחד עם השר דרעי איגפו את ראש הממשלה נתניהו השוהה בביקור מדיני בוושינגטון והובילו את ההתקדמות למירוץ ההסכמות עם המפלגות החרדיות סביב קידומו של חוק הגיוס, הדבר מצריך את אישורו של סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) שאמר מוקדם יותר הבוקר בגל"צ, כי  "הדרישה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות נותרה".

עוד הוסיף כי "אין הצעת פשרה על השולחן כעת. לצערנו לא הוגשה בקשה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמד בני הישיבות", אך חרף איומיו שלא יצביע בעד תקציב המדינה אם לא יאושר חוק גיוס חדש עד סוף מושב הכנסת הנוכחי בעוד כשבוע- ליצמן יצטרך לשקול את דרכו בשנית ויקיים התייעצות עם מועצת גדולי התורה בעניין.

הסיכום שהתחיל להתגבש ביממות האחרונות. לפיו, חוק הגיוס החדש יוגש כהצעת החוק של ש"ס אליה יתווספו סעיפים נוספים, כמו דברים אקטיביים שהממשלה תעשה בכדי לגייס במקביל כמה שיותר חרדים.  לפי הצעת הפשרה, חוק הגיוס יופקע אוטומטית במידה ולא יגיעו החרדים למספר המכסות שצריך כדי לעמוד ביעד (3500 בשנה) המתגייסים. במקביל, בית המשפט יוכל להטיל בשל כך סנקציות שעוד לא גובשו. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט אישר את ההצעה, אולם היא טרם הוסכמה על שאר ראשי הסיעות הקואליציה: ליברמן וכחלון.

מצד אחד ליברמן אומר הערב כי אמנם אינו מעוניין בבחירות, אך עם זאת אינו מוכן להיכנע לתכתיבים של המפלגות החרדיות, על כן ישראל ביתנו ימשיכו להתנגד לחקיקה- אך בשביל הפשרה המוצעת- יצביעו לקריאה טרומית ובמושב הבא ימשיכו להתנגח על המשך נוסח החוק.

בתוך כך, ההצעה הוגשה כפרטית ולא ממשלתית, כדי שבמידה ולבסוף בישראל ביתנו יתנגדו כאמור לחוק-  השרה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו' תורשה להצביע נגד החוק מבלי הצורך להתפטר מהממשלה.

מצד שני, במפלגת כולנו לא ימהרו לתמוך בחוק ואף מולם צפוי משא ומתן כמו בישראל ביתנו. ככל הנראה, כל זה ייפתר עם חזרתו של ראש הממשלה שצפוי לנחות מחר ולהתחיל במרתון שיחות מול ראשי הסיעות בכדי להגיע להסכמות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה לפטור את גיוס החרדים? איזה יחסנים הם?
שקד -ממה את פוחדת | 08-03-2018 22:11
שקד חושבת שאולי לא תהיה שרת משפטים בממשלה הבאה בבחירות לכן היא כל כך מעונינת לפטור את החרדים - ל מ ה מגיע להם פטור. ומי ישרת במקומם בצבא במשך 3 שנים ???? הבית היהודי מפסיד עוד קולות !
מה לעשות שהימין שיטתי בשביל שלטון. וכן למכוור את עם ישראל ?
עושים שטויות וב | 09-03-2018 10:04
תץ
2
שוב בנט ושקד במשיהם מוכנים למכור את עתידו וטובתו של עם ישראל, בעד בצע שלטון ?
מתבייששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש | 09-03-2018 0:31
בושההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
3
עד מתי למעשים השפלים של הפקרת עם ישראל, ונתינת פטור לכל החרדים. הנקבות יען היותם נקבות, והזכרים עקב היותם זכרים של ממש ?????????????
די לביזיון של מכירת עתידו של עם ישראללללללללללל | 09-03-2018 0:53
ועוד לא עובדים, חיים עח אחרים, בשם ה' ? ה' ציווה להיות נצלן ?
גיוס
מנדי | 09-03-2018 18:02
מי צריך החרדים בצבא??? אלא באמת שכל המטרה הוא לשנות את דרך החיים שלהם! זה לא יועיל כלום!! זה הדיון בכלל, זה לא הפקרת עם ישראל!!