תלמיד כיתה י"א ילמד אותו מספר שעות כמו בכיתה ג' - סרוגים

תלמיד כיתה י"א ילמד אותו מספר שעות כמו בכיתה ג'

משרד החינוך קובע כי הוא יפקח על 34 שעות שבועיות. תחשבו על זה כאילו הילדים שלכם שבתיכון חוזרים ללמוד בכיתה ה' או עוברים ללמוד ארבעה ימים בשבוע

תלמיד כיתה י"א ילמד אותו מספר שעות כמו בכיתה ג'
  (צילום: דוד כהן/פלאש90)

זוכרים את ימי התיכון שלכם? כמה שעות למדתם כל יום? שעת אפס? שעה עשירית? יותר?

השבוע יצא מסמך מאת מר גור רוזנבלט, מנהל מינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך. לפי המסמך, תקצוב משרד החינוך עבור לימודים בחטיבה העליונה לא ישתנה, אבל הבקרה על התקציב תבוצע לפי כללים חדשים:

אם אתם בחינוך הממלכתי – תלמידי התיכון ידרשו ללמוד 30 שעות בשבוע, כלומר, פחות שעות מכיתה ג'.

אם אתם בחמ"ד – תלמידי התיכון ידרשו ללמוד 34 שעות בשבוע, כלומר, מספר שעות זהה לכיתה ה'. לשם השוואה, בכיתות חטיבת הביניים, ז', ח', וט', הילדים נדרשים ללמוד 36 שעות בשבוע.

עד היום, על מנת להגיע לתעודת בגרות איכותית בחמ"ד היה צריך ללמוד לפחות 41.5 שעות בשבוע. בממוצע, זה אומר שילדי החינוך העל יסודי לא יוצאים משער הישיבה, האולפנה או התיכון הדתי לפני השעה 16:00.

על פי המסמך החדש, מינהל הבקרה יוודא את קיומן של 34 שעות אורך בלבד. שעות אורך הן שעות שניתן לראות במערכת השעות. במקרה שלנו – אם עד היום ראיתם 42 משבצות לפחות במערכת של התיכוניסט שלכם, מהיום תראו 34. תחשבו על זה כאילו הילדים חוזרים ללמוד בכיתה ה' או עוברים ללמוד ארבעה ימים בשבוע.

כמובן שעם 34 שעות שבועיות לא ניתן להגיע לתעודת בגרות איכותית. ובתעודה איכותית אני מתכוונת לבגרות של 4-5 יח' מתמטיקה, 4-5 יח' אנגלית, 5 יח' תושבע ועוד שני מקצועות מורחבים (ספרות, היסטוריה, מחשבים, כימיה וכו'). תעודה שתאפשר לילדים להשיג עבודה או ללמוד באוניברסיטה.

עבור תעודת בגרות איכותית כזו תדרשו לשלם מכיסכם. תדרשו לשלם עבור שעות מתמטיקה, עבור שעות אנגלית, עבור שעות מגמה. בהערכה גסה , תוספת של כ2,000 ש"ח לכל ילד.

משרד החינוך בתגובתו לשאלות ההורים על המסמך, הדגיש שהוא ממשיך לתקצב כרגיל לפחות 37.5 שעות לכל תלמיד בחינוך הממלכתי ו 41.5 שעות לתלמידי החינוך הדתי. ברוב המקרים, כך לפי הצהרת המשרד, הוא מתקצב אף הרבה יותר.

וכאן עולות התהיות

מצד אחד כל תלמיד מתוקצב כנדרש ואף למעלה מזה.

מצד שני מינהל בקרה ואכיפה מודיע שהוא בודק שכל תלמיד מקבל רק 80% מהתקצוב. אם כן,

להיכן נעלמים 20% מהתקציב עבור כל תלמיד?

תקציב משרד החינוך גדול יותר מתקציב משרד הביטחון. אם התקציב לא מגיע לילדינו לאן הוא כן מגיע?

האם מינהל אכיפה ובקרה מאפשר לרשתות החינוך והבעלויות לקבל תקציב בלי בקרה ודיווח?

האם המינהל מכשיר את העובדה שרשתות החינוך והבעלויות מקבלות תקציבים עבור שעות הוראה אבל משאירות אצלן חלק מהכסף ואת השלמת השעות עושות באמצעות גביה מההורים?

עבור מי עובד מינהל אכיפה ובקרה, עבור תלמידי מדינת ישראל או עבור רשתות החינוך והבעלויות?

אני מוכנה לקבל את החלטת המינהל, לבקר 80% מהתקציב, אבל רק אחרי שפקיד מס הכנסה יאשר שהוא גובה מיסים רק מ80% מהמשכורת שלי.

הגיע הזמן שאנחנו ,ההורים, נודיע שכל עוד אין אכיפה ובקרה התואמים את חוקי המדינה, הוראות משרד החינוך ואת המתוקצב מכספי המיסים שלנו, אנחנו נסרב לשלם כל תשלום תל"ן שיושת עלינו.

הורים שזקוקים לעזרה בבדיקת אי התאימות בין התשלומים הנדרשים מהם לשעות הניתנות בפועל מוזמנים לפנות אל www.tashlumim0.org או בפייסבוק לעמוד "תשלומי הורים – מוקד לשימוש נכון במשאבי החינוך הדתי".

==

נירית ליבוביץ', אמא לילדים בחינוך הדתי, פעילה בנאמני תורה ועבודה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נראה לי שטעית ביועץ שלך בחינוך .
לשר בנט- תתעורר | 07-03-2018 23:32
אתה בעצמך מייעץ לילדים תלמדו: 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית . ל מ ה לא סיפרת לכל עם ישראל שאתה עובד עליהם וצריך לשלם עבור זה סכום כסף לכל תלמיד. למה לא מלכתחילה גילית את מזמימתך? מה עושים הורים שאין להם את כסף והתלמיד מוצלח וגאון ? מה שבטוח אותנו הפסדת בבית היהודי .