גם המורים לאמנות יוצרים אמנות - סרוגים

גם המורים לאמנות יוצרים אמנות

השבוע נפתחה התערוכה הארצית הרביעית למורים – אמנים בחמ"ד "מקום ורוח". התערוכה מוצגת בהיכל שלמה למשך שלושת השבועות הקרובים ואוצרת אותה לביאה כהן, בוגרת מכללת אמונה כמו גם מרבית מהמורות המציגות בתערוכה. במסגרת התערוכה מוצגות יצירותיהן של 25 מורות ומורה אחד גבר

גם המורים לאמנות יוצרים אמנות
  צילום: יח"צ חמ"ד

כל היוצרים הינם מורים לאמנות המלמדים במגמות האמנות של החינוך הדתי השונות בארץ. התערוכה מתקיימת זו השנה הרביעית ברצף ונועדה לתת במה ליצירתם של המורים ולהעצים את המורה לאמנות בעבודתו, מתוך אמונה שמורה יוצר הוא מורה טוב יותר, המבין לעומק את התהליכים שעוברים תלמידיו. לתערוכה זו קדם מסע בן שלושה ימים בעיר צפת. מסע יצירה והשראה שכלל עבודה עם הגוף והנפש  ומפגש עם יוצרים בתחומים שונים.

רויטל שטרן המפקחת על לימודי האמנות בחמ"ד אמרה: "ראינו לנכון לתת למורי האמנות עצמם פינה לביטוי עצמי ושכלול מקומו של היוצר שבתוכם. מנסיון העבר התערוכות מוצלחות מאוד ומהוות השראה הן למורים והן לתלמידיהם"

 יגאל גרוס ראש החוג לתקשורת חזותית במכללת אמונה, שהוא גם הגבר היחיד שיצירותיו מוצגות בתערוכה סיפר: "התערוכה "מקום ורוח" שפנתה אל מורי האמנות בחמ"ד  אפשרה לי להציג שני צילומים שעוסקים לדעתי בדיוק בנושא".

"בשנים האחרונות אני מצלם ברחובות. רחובות ירושלים מלאו לא רק זקנים ותינוקות אלא יצירות גרפיטי שמבחינתי הן יצירות אמנות, שאם לא נתעד אותן, הן תאבדנה ללא שוב. אמני הגרפיטי הם בדרך כלל אנונימיים וצר לי מאד לעיתים שאינני יכול לפגוש את האמנים האלה.

שתי העבודות המוצגות בתערוכה הנן צילומים בגודל 120 על 80 ס"מ מודפסות על קנבס.

באחת, כתובת מרוססת על קיר באמצעות שבלונה של אותיות חתוכות, "מודיעה" לאלוהים שאנחנו, היהודים הרגילים, אוהבים יהודים רפורמים.

הכתובת מופיעה פעמיים. בשחור ובסגול על קיר ישן. העליבות של הקיר מהווה לדעתי תפאורה מתאימה לכתובות האלה.

את העבודה השניה צילמתי ברחוב אגריפס ליד שוק מחנה יהודה צייר אלמוני צייר משפחה: אבא, ילד ואמא ליד ציור ישן יותר שנראה כמו נשר שחור. אחד מצדיקי השוק הדביק על פניהם של הגבר והאשה מדבקות. האחת מודיעה על זמני כניסת ויציאת השבת והשניה מודיעה על סוף זמן אכילת וביעור חמץ בערב פסח. הקיר הוא כמובן המקום והרעיון הוא הרוח. למותר לציין שהמקור ברחוב כבר לא קיים.

גלריית תמונות (צילום: יח"צ חמ"ד)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו