המתלוננת: ערערתם לי את היציבות של עולם ההיכרויות - סרוגים

המתלוננת: ערערתם לי את היציבות של עולם ההיכרויות

בטור אישי כותבת לסרוגים אחת המתלוננות מתחקיר ההטרדות, ומעלה סוגיות נוספות על המטרידים, על אתרי היכרויות דתיים ועל הקושי בלפתוח כרטיס ולחשוף עצמך באתר

author-image
המתלוננת: ערערתם לי את היציבות של עולם ההיכרויות
  אילוסטרציה. (קרדיט: שאטרסטוק)

ניצן, 26, יועצת תקשורת מגבעת שמואל היא אחת מהבחורות שספרו לסרוגים על תופעת ההטרדות שהגיעה אליה במהלך ניסיונה באתר ההיכרויות 'שליש גן עדן', אותו חשפנו מוקדם יותר הבוקר (רביעי) כי נשלחו ממנו לבחורות הרשומות בו, הודעות ובקשות בעלי אופי מיני על סף ההטרדה.

בטור אישי היא מעלה סוגיות נוספות על המטרידים, על אתרי היכרויות דתיים ועל הקושי בלפתוח כרטיס ולחשוף עצמך באתר.

לפתוח פרופיל באתר – היה קשה לי שבעתיים

"אני לא יודעת איזו החלטה הייתה לי קשה יותר, להתחיל לצאת לדייטים או להחליט שנתיים וחצי אחר-כך שהגיע הזמן לפתוח פרופיל באתר הכרויות. אם היציאה לעולם הדייטים קשה, פתיחת פרופיל באתר כזה קשה הייתה לי שבעתיים.

זו כבר לא אותה חשיפה, אלו כבר לא אותן דרכי היכרות, נגמרו המתווכים. עכשיו זו אני, ואני צריכה לתת את כל מה שיש לי אם אני באמת רצינית בעניין. מבחינתי, שמעולם לא נחשפתי ואפילו בפייסבוק מיעטתי לכתוב על עצמי – זה היה צעד גורלי.

אז כדי להקל על כל העניין עשיתי את זה בשלבים: ישבתי עם עצמי וניסיתי להבין את המשמעות של פתיחת הכרטיס ושל החשיפה עבורי. רק כשהבנתי מי נגד מי, ישבתי מול הפרופיל הריק שלי וניסיתי להבין מה אני צריכה לכתוב. כמה להביא את עצמי? האם לכתוב רק פרטים יבשים או לתת קצת יותר? האם הציניות שלי תבריח אנשים או שתסנן עבורי את הרלוונטיים? האם להבהיר שאני מתכוונת להיות אשת קריירה או שאני חוסמת מראש אופציות? כמה דוסית לצאת? בסוף החלטתי שזו אני ואני לא משקרת לאף אחד.

מי שזה לא מתאים לו גם לא יפנה, וככה אוכל מראש לחסוך מעצמי שיחות עם בחורים שלא יהיו רלוונטיים לעולם. כדי לא להיחשף באופן מוחלט, החלטתי שאני לא שמה תמונה ואביא אותה רק למי שיבקש. כך גם מי שמכיר אותי במציאות לא בהכרח יזהה.

הכי קשה זו ההבנה שלא כולם שם כמוני

אם היה קשה לפתוח את הפרופיל, קשה עוד יותר לדבר עם מישהו מבעד למסך ולחשוף את הנפש שלך כדי להבין אם יש פה משהו ואפשר להמשיך קדימה. אבל הכי קשה זו ההבנה שלא כולם שם כמוני, שבמקום שהנפש שלי צריכה להיות הכי אמיתית וחשופה, אני אתקל באנשים שלא באו לשם לאותה המטרה כמוני, למטרה שלשמה הוקמה הפלטפורמה הזו. עם הזמן למדתי לסנן לפי סגנון ההודעה שקיבלתי ולפי הפרופיל האישי, בשיחות שיותר זרמו ורגע לפני שזה עבר לעולם האמיתי הראיתי את הפרופיל לחברות שלי, ולא פעם הן חסכו ממני מפגש שהיה יכול להסתיים בצורה אחרת לחלוטין.

מערער את היציבות של עולם ההיכרויות

אני לא מתלוננת על הדרך, אלא על הצורה. בסך הכל רובם שם כמוני, רק מחפשים מישהו לחיות איתו חיים שלמים. אבל יותר מידי פעמים נאלצתי להיות חדה וחותכת, להפסיק דברים שלא היו ראויים או שהיו בדרך לשם. זה מערער את היציבות של כל עולם ההיכרויות בדרך זו, ובמקום לקחת אותנו שני צעדים קדימה, אנו הולכים שלושה אחורנית.

אתם רק מחפשים סטוץ? פשוט תעברו לטינדר

אז אם החלטתם לפתוח פרופיל באתר הכרויות, תחשבו פעמיים מה אתם מחפשים ואם האתר הזה מתאים לכם. יש המון פלטפורמות להכיר, יש המון דרכים להבהיר מה אתם מחפשים, ועם קצת הבנה, אפשר גם לדעת מי הבחורה שמולכם ומה היא מחפשת בבן זוגה. ואם אתם רק מחפשים סטוץ, פשוט תעברו לטינדר, שמעתי שבסוף גם משם יצאו כמה זוגות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
זו הסיבה שיצאתי מהאתרים
מיכל רווקה | 07-03-2018 17:42
חבל, למה? תגידי שלום לדתיי הרצף שמשתלטים על כרטיסים של דוסים ומטרידים אתכן באתרים!!! הם ממש חמודים
דתייה ממש | 20-04-2018 12:01
זה די מזכיר את מה שאומרים: דוסיות לובשות סקיני וקוראות לעצמן דתיות
2
אתר מצויין שליש גן עדן
גלי | 07-03-2018 17:42
יש לי הרבה חברות שהכירו שם, ברור שכמו בכל מקום צריך להיזהר גם שם ובכל אתר הכרויות אחר.
אבל יש שם הרבה דתלשי"ם חובבי סקיני שקוראים לעצמם דוסים
צחוקית אחת | 20-04-2018 0:04
הם לא מטרידים, הם רק רוצים להסביר שזה הרבה יותר לעניין להכיר אחרת גם את דוסה. לכתבה המליאה - ערוץ 10, עקיבא נוביק 21/11/2017
3
תתחזקי נשמה. כולם מכירים היום באתרי הכרויות חבל לפספס
שירה | 07-03-2018 18:18
לא חושבת שכדאי לך לוותר על האופציה. אבל כל אחד לגופו. מכירה מלאאא שהכירו והתחתנו מהאתר
4
מרגיש לי כמו כתבה ממומנת... משהו פה מסריח
י | 07-03-2018 18:22
סוטים יש בכל מקום. השאלה האם מתלוננים וכמה מהר האתר חוסם את המטרידים. 2 כתבות ארוכות מאוד שמפורסמות מיד אחת אחרי השנייה כאשר כתבה אחת מרחיבה עדות שגם ככה הובאה בפירוט והשנייה מתנוססת בראש האתר עם הלוגו של שליש גם עדן.. משהו פה מסריח מאוד. האתר ותיק ופועל שנים רבות. פשע לגרום לו נזק כל כך לא מידתי עקב כמה נפגעות שסטטיסטית יהיו בכל אתר היכרויות. ממש גזל של פרנסה ופגיעה בשידוכים עתידיים.
מי שמסרס שידוכים עתידיים, זו דווקא תכנת ריגול שמיירטת התכתבויות בין דתיים תורניים או מחליפה אותם בהודעות בעייתיות
צחוקית אחת | 20-04-2018 7:05
רוח חדשה, רומנטיקה חדשה כזו- שמעניקים לנו מליארדרים מחול
זה שהכתבה מתוזמנת ע"י מתחרים רואים אבל זה לא סותר שיש בעיה כזי
שירה | 08-03-2018 18:26
אם בעלי האתר יכולים לעשות משהו על מנת למנוע דברים כאלה.. במיוחד אם הם יכולים למנוע הודעות וואצ אפ לאחר שאנשים יוצאים מהאתר. זה אני בספק
את כל כך צודקת. ככה מונעים הקמת בתים בישראל, עם הוצאת שם רע.
חיים | 08-03-2018 10:22
להיתפס למקרה שוליים של 0.0001 אחוז זה כישרון עיתונאי. אני מקוה שכל הרווקים והרווקות שקראו לא ימנעו מלהרשם לאתר הזה ולדומיו, ובעזה יקימו את ביתם בקרוב.
5
על מוסד השדכנות המקצועית חשבתם/ן?
ג | 07-03-2018 18:32
על מוסד השדכנות המקצועית חשבתם/ן?
6
אתרי ההיכרויות,, זה סתם משחק בבני אדם ללא תכלית
ירון | 08-03-2018 11:05
אחרי שמחקתי את הכרטיס הרגשתי הקלה ושמחה גדולה,, שלא צריך להתעסק עם כל הזבל הזה
7
הטרדות מיניות
בת השם | 08-03-2018 12:22
אכן גם אני חוויתי.חזרתי בתשובה .התפללתיי 3 תפילות ביום .הייתי הכי צנועה.וקיבלתי בלי לבקש רשותי.תמונות של איבר המין.באמצע שיחה רגילה פתאום מאוננים.הכרות שלפני רדתי לפגישה אומרים לי בואי נלך הערב לצימר.התייחסות זולה .לא אחת פניתי ואמרתי אני מתפללת זה מזהם תפילה .גברים נשואים שמזדהים כגרושים וזכיתי בסליחה .במחילה בכל מיני...אבל בסוף יום הרגשתי עם עצמי זולה מחד.וחוסר בטחון להכיר מצד שני.
8
דווקא אני מכיר בחורות שמציעות הצעות מיניות ומטרידות. למה על זה אף אחד לא מדבר??
דוד | 09-03-2018 15:37
נשים רק יודעות רק להראות את הצד שלהם
9
מה מחפשים שליש גן עדן בכתבה : דוסיות לובשות סקיני וקוראות לעצמן דתיות. מהפכה בעולם הדתי משנה את החברה בישראל. תגידו להתראות ליוצאים בשאילה- ותגידו שלום לדתיי הרצף. את מה הם מעודדים שם???
מופתעת ?! | 19-04-2018 22:28
יש שם ציטוטים מדהימים: גם עולם הדייטינג של הדתלש החדש השתנה לבלי היכר. באתר ההיכרויות שליש גן עדן רשומים 197 אלף אנשים בהם פעילים כיום 60 אלף. האפליקציה עתירת הפסוקים הזאת מקצרת דרמטית את המרחק בין עולם ההיכרויות הישן, לבין סצנת הפיק-אק החילונית. זה המקום היחיד שבו צעירי המגזר מדווחים במדויק מה המצב הדתי שלהם, איזו בחורה הם מחפשים וגם עד כמה סוערים חיי הרווקות שלהם. כמות הדתיים התורניים הולכת ומתמעטת עם הגיל, אומר בעל האתר אסף נבון, וכמות הדתיים לייט והדתלשים הולכת ועולה עם הגיל. פעם היית הולך לעזרת נשים ומחפש מישהו שיכיר לך אותה היום אתה מחפש לפי 'קרוב אלי' באפליקציה. ||| מתוך : עקיבא נוביק, ערוץ 10 21/11/2017
10
חבל שאתם תמימים. אל תדאגו להם, הם מכירים את טינדר -משם אספו אותם (מקצוענים). שם הם נהנים - כאן הם מחריבים!!
ולא סתומה | 21-04-2018 22:21
המטרה היא לפורר אותך מבפנים - את האישיות הדתית, וכך גם את החברה הדתית כולה. אם על הדרך יצא גם סטוץ' הם לא יתנגדו.. (זה גם יפרק אותך יותר) אבל זה לא העניין. לא בשביל זה הם מתוגמלים בטובות הנאה. המטרה ברורה : שיתביישו, ישנאו, ייגעלו וירגישו שאהבה יש רק אצל ה רצף