כך תמנע המשטרה הפיכת לוויות מחבלים למופע הסתה - סרוגים

כך תמנע המשטרה הפיכת לוויות מחבלים למופע הסתה

הצעת החוק שתמנע החזרת גופות מחבלים כדי לסנדל הפיכת לוויות למופעי הסתה והזדהות עם טרור, עברה היום בועדה. "הלווית מחבל היא לא עוד פוסט בפייסבוק - מדובר במופע הסתה ושנאה המוני", אמר ח"כ קיש

author-image
כך תמנע המשטרה הפיכת לוויות מחבלים למופע הסתה
  לוויה המונית מחבל בחברון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

הצעת החוק שתמנע החזרת גופות מחבלים כדי למנוע הפיכת לוויות למופעי הסתה והזדהות עם טרור, עברה היום (שלישי)  לקריאה שניה ושלישית בועדת הפנים. "הלווית מחבל היא לא עוד פוסט בפייסבוק – מדובר במופע הסתה ושנאה המוני – וצריך למנוע אותו!", אמר חה"כ יואב קיש, יו"ר והועדה.

חברי הועדה אישרו נוסח רחב לחוק, שיעניק סמכות רחבה למשטרה לבצע את עיכוב העברת הגופה של מחבל לטובת מניעת קיומן של הפגנות הסתה במהלך הלוויתו של אותו המחבל.  "ביטחונם של אזרחי ישראל בראש סולם העדיפויות", אמר חה"כ בצלאל סמוטריץ'.

בהצעה לתיקון החוק  נקבע כי המשטרה תוכל להורות בצו על עיכוב מסירת גופת המחבל עד להבטחת מילוי התנאים אותם דרשה המשטרה ממארגני הלוויה. בנוסף, המשטרה תוכל להפעיל את סמכותה אם קיים חשש כי בשל אירוע הלוויה תתבצע פגיעה בחיי אדם, או תתבצע הסתה לטרור או התבצעו גילויי הזדהות עם המחבל או עם מעשי הטרור.

הגבלת מספר וזהות המשתתפים, מסלול הלוויה ומועד קיומה

רשימת התנאים לדוגמה שהמשטרה רשאית לקבוע לקיום הלוויה: הגבלת מספר המשתתפים, זהותם של המשתתפים, לרבות מניעת השתתפותו של אדם מסוים ככל שנשקפת סכנה לשלום הציבור מאותו אדם או מעצם השתתפותו באירוע הלוויה, מסלול הלוויה, מועד קיום הלוויה ושעת הלוויה, קביעת רשימה של חפצים שנשיאתם במהלך האירוע אסורה. במקרים מיוחדים רשאית המשטרה לקבוע גם את מקום הקבורה.

כמו כן, רשאית המשטרה להורות על הפקדת ערובה כספית להבטחת קיום התנאים שקבעה במהלך אירוע הלוויה של המפגע באחד משני מקרים אפשריים: הראשון, כאשר סברה כי קיים חשש לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו בשל אירוע הלוויה או הקבורה; והשני, כאשר סברה כי קיים חשש לגילוי הזדהות עם ארגון הטרור או הסתה לטרור.

לווית מחבל הפכה למופע הסתה בלתי מתקבל על הדעת

קיש הוסיף, "הלווית מחבל הינה מופע הסתה בלתי מתקבל על הדעת. זה לא עוד פוסט הסתה בפייסבוק – מדובר באירוע שלם של שנאה והסתה שרק מייצר עוד פיגועים ומלבה את ההסתה.

מניעת אירועים מסוג זה תבוצע על ידי מניעת החזרת גופת המחבל. יכולתה של המשטרה לעכב את מסירת הגופה – היא זו שתמנע את מופעי ההסתה הללו".

 

יוזם החוק, השר גלעד ארדן אמר לאחר ההצבעה כי "לוויות מחבלים הופכות למפגני הסתה ותמיכה בטרור שמגבירים את הסיכוי לפיגועים נוספים, לכן הובלתי מדיניות נוקשה כנגד קיומן של הלוויות שיש בהם הסתה כדי שהמחבל הארור לא יזכה לכבוד על מעשהו הנפשע".

בהמשך יצא בחריפות נגד בג״צ שקבע שאין סמכות למשטרה להחזיק בגופת המחבל עד למילוי תנאיה. כל כן הוסיף, "עלינו לעשות הכל כדי שהחוק יאושר במהירות וסמכות המשטרה למנוע הסתה תוחזר, אני מודה ליו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש ולחברי הכנסת ענת ברקו ובצלאל סמוטריץ שסייעו בקידום החוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו