במקום שאין אנשים/ על היוזמה של מפלגת 'עצמה יהודית' - סרוגים

במקום שאין אנשים/ על היוזמה של מפלגת 'עצמה יהודית'

הפרוייקט של 'עוצמה יהודית' לסייע בתפיסת המחבלים זו התמסרות מבורכת של יהודים אכפתיים בתחום שהמדינה מסרבת לטפל בו. לנו נשאר רק לעזור להם

author-image
במקום שאין אנשים/ על היוזמה של מפלגת 'עצמה יהודית'

לארגוני החברה האזרחית יש יכולת רבה לעצב את פניה של המדינה שבה הם מתקיימים, החל מפרסום מחקרים וניירות עמדה וכלה בקידום הצעות חוק במסדרונות הכנסת. אזרחים אכפתיים מחפשים באופן טבעי דרכי השפעה לא רק במימוש זכות ההצבעה אחת לכמה שנים אלא גם באופן שוטף הם יחפשו את הדרך הנכונה לקדם את האג'נדה שלהם, להאיר את החיובי ולבקר את שצריך ביקורת. במידה רבה פעילותם של ארגונים אזרחיים היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות מוסדות השלטון.

מתי צריכה להידלק נורה אדומה? כשהחברה האזרחית נאלצת לקיים פעילות שצריכה הייתה להעשות בידי מוסדות השלטון. כשרשויות המדינה מתעלמים מהטרור החקלאי ויהודים טובים קמים ומסייעים לחקלאים להתמודד עם הפושעים זו בושה למדינה, כשתושבי יו"ש חוטפים אבנים בעשרות אירועים מדי יום ומי שצריך לדאוג לטיפול במחבלים אלו ארגונים אזרחיים זו חרפה.

על היחס המביש של כוחות הביטחון למחבלים הערבים ביו"ש נדמה שאין צורך להאריך. מדי שבוע מתפרסמים סרטונים של ג'יפים צבאיים בוערים מבקת"בים נסים לקול מצהלות השבאב. כל תושב ביו"ש ששמשת הרכב שלו התנפצה מאבן שזרקו מחבלים יודע שאת צה"ל והמשטרה נסיון הרצח הזה לא ממש מעניין והדבר היחיד שיידעו לומר לו במשטרה זה איך לקבל החזר על הנזק ממס רכוש.

אל הואקום הזה נכנסו אנשי 'עוצמה יהודית' וביוזמה אזרחית למופת יזמו פרוייקט שיסייע בתיעוד המחבלים בזמן אמת, מה שצפוי להעמיד את מערכת הביטחון בחוסר אונים… פשוט לא תהיה ברירה אלא לסגור חשבון עם הפורעים…

אוי לנו שנזקקנו לכך שהגוף שידאג באמת לביטחון האזרחים היהודים הוא גוף אזרחי שמתקיים מתרומות, אשרינו שיש ביננו אנשים שמתמסרים לפעול במקום שהמדינה התייאשה.

=======

אורי קירשנבום, חבר הנהלה בתנועת 'דרך חיים'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
מה עם בחורי הישיבות? לא לומדים מספיק חזק?
לימוד תורה לא מגן ? | 05-03-2018 20:01
מה הטעם בכל לימוד התורה אם בסוף מתברר שהוא בכלל לא מגן. אם זה לא עובד - אז עדיף להתגייס.
התורה שלמדדו אותם מתנדבים היא הכח הניע שלהם היום לפעול במקום שאין אנשים
מתניה | 18-03-2018 0:12
אני כותב את הדברים מתוך היכרות אישית עם הדמויות הפועלות. מחפשים שלימוד התורה יפעל כמו כישוף מיסטי. זה נכון שזה גם סגולה וזה עובד, אבל זה גם ובעיקר מיישר את הראש לחשיבה נכונה על המציאות. לא יעזור צבא שלם אם לא מוכנים לזהות את האויב. ולימוד התורה מועיל בזה אלפי מונים על עוד כיפת ברזל או עוד ג'יפ סיור.
על אותו מטבע אפשר להגיד מה שווה להתגייס
רמי | 05-03-2018 21:47
אם הצבא בכלל לא שומר על היהודים ומאלץ ארגון אזרחי לעשות את העבודה. עדיף כבר שילכו ללמוד תורה.