עבר בטרומית: חוק השיימינג לסרבני וסרבניות גט - סרוגים

עבר בטרומית: חוק השיימינג לסרבני וסרבניות גט

הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית תתיר לבית הדין הרבני לפרסם את פרטיהם של סרבני וסרבניות גט כפי שנעשה רק לאחרונה לסרבן הגט עודד גז

עבר בטרומית: חוק השיימינג לסרבני וסרבניות גט

הכנסת מאשרת שיימינג רשמי לסרבני וסרבניות גט, כפי שנעשה רק לאחרונה לסרבן הגט עודד גז.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת רויטל סויד, איציק שמולי וקארין אלהרר לפיה בית הדין הרבני יהיה רשאי להורות על הוצאת צו לפרסום ברבים של שמו ותמונתו של מי שניתן נגדו פסק דין לחיוב או כפיית גט, בין היתר באתר אינטרנט שנועד לשם כך. עוד מוצע כי רישום פרטיו של מקבל הצו באתר יימחק, משקיים את פסק הדין.

בדברי ההסבר נכתב: "חשיפת הפרטים המזהים נועדה להוות כלי נוסף להטלת לחץ על מי שקיבל פסק דין לחיוב או כפיית גט. יודגש כי השימוש בכלי האמור במקרים כגון זה לא ייעשה "כלאחר יד", אלא לאחר דיון משפטי ובירור עובדות המקרה הפרטני לאשורן ולאחר שבית הדין מצא לנכון לפסוק על פרסום שמו ותמונתו של המסרב ליתן גט. חשיפת הפרטים המזהים של סרבני וסרבניות הגט במדינת ישראל לא רק שביכולתה להוות אמצעי נוסף להפעלת לחץ על מי שמסרב ליתן גט ולהוקיעו, אלא אף יכולה לחזק את הקורבן. כמו כן, יש בידי הפרסום להרתיע את מי שקיבל פסק דין לחיוב או לכפיה שמא ימשיך בסירובו ולהגן על הציבור מפניו."

ח"כ סויד: "מסורבות ומסורבי הגט הם אנשים שמתנהלים כחיים מתים, הן לא יכולות להינשא להביא ילדים, להקים משפחה. הצעת החוק הזו באה להקל עליהן ולו במעט. ההצעה הזו תחשוף את הפנים המכוערות של סרבני הגט. ידע כל סרבן גט ששמו ופרצופו יתנוססו באופן שכולם ידעו איך הוא מעגן את אשתו."

47 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מסורבי גט
הלובי הנשי הצעקני | 28-02-2018 15:06
יש יותר מסורבי גט ממסורבות גט !!!!
2
יפה מאוד.
יפה יוסף | 09-05-2018 22:16
להוקיע את סרבני הגט שממררים את חיי האשה גם אחרי הגירושין.