שקד בשליחות נתניהו: דוחה את חוקי הריבונות - סרוגים

שקד בשליחות נתניהו: דוחה את חוקי הריבונות

בפעם השלישית: ‏שרת המשפטים איילת שקד הודיעה הבוקר בישיבת ועדת השרים על דחיית הדיונים על חוקי החלת בריבונות ביו"ש ומעלה אדומים עד כנס הקיץ הקרוב, זאת בהתאם לבקשת ראש הממשלה נתניהו

author-image
שקד בשליחות נתניהו: דוחה את חוקי הריבונות
  שקד עם נתניהו (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

‏שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום (ראשון) בישיבת ועדת השרים לחקיקה כי לבקשת ראש הממשלה נתניהו הדיונים על חוקי החלת בריבונות ביו"ש ומעלה אדומים יידחו למושב הקיץ של הכנסת שיתחיל בעוד כחודשיים.

בפעם השלישית נקברו השבןע חוקי החלת הריבונות של הח"כים: יואב קיש ושרן השכל (ליכוד) ושל בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי). במקור הדיון היה אמור להתקיים ביום ראשון לפני כשבועיים, אולם הוחלט לדחות את הדיון. בלשכת ראש הממשלה טענו אז כי הדיון על החוק נדחה "בעקבות האירועים הביטחוניים, וכדי לאפשר המשך ניהול מגעים מדיניים בנידון"- אך בפועל, נתניהו לא מעוניין בעימות מדיני נוסף מול ממשלת ארה"ב, וזאת למרות שמרכז הליכוד אישר פה אחד החלטה המחייבת את התנועה לפעול ככל יכולתה למען החלת ריבונות ביו"ש.

"לאור נסיעתו של ראש הממשלה לשליחות מדינית בגרמניה, הודעתי יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשרת המשפטים שאנו מבקשים לדחות בשבוע את הדיון בחוק הריבונות בוועדת שרים לחקיקה" הסביר קיש את הסיבה לדחייה הקודמת.

אולם הפעם לא היו תירוצים של חברי הכנסת, והשרה שקד מילאה את דרישתו של נתניהו לא לדון בהצעות ולדחותן על הסף, בתקווה שכפי שאמר השלושה יעלו בתחילת המושב הבא.

אך נדגיש כי מוקדם יותר היום, אושר בישיבת הממשלה מתווה פיצויים לפינוי נתיב האבות שיאפשר תקציב רחב לתושבים המפונים בסך כ- 60 מיליון ש"ח וקידום הקמת 350 יחידות דיור ביישוב חלופי. במקביל, הנחה נתניהו לבדוק אישור 800 יחידות דיור בהר ברכה והפיכתה לעיר כתשובה לרצח הרב איתמר בן גל הי"ד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו