"רוצח אכזר": מאסר עולם לרוצח מיכל חלימי ז"ל - סרוגים

"רוצח אכזר": מאסר עולם לרוצח מיכל חלימי ז"ל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל עונש של מאסר עולם ועוד 5 שנות מאסר על מוחמד חארוף, שהורשע ברצח האכזרי של מיכל חלימי ז"ל מהישוב אדם. העונש מגיע לאחר שחרוף הודה במסגרת הסדר טיעון כי הרקע לרצח היה לאומני

author-image
"רוצח אכזר": מאסר עולם לרוצח מיכל חלימי ז"ל
  מיכל חלימי ז"ל ובעלה אהרון (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל עונש של מאסר עולם ועוד 5 שנות מאסר על מוחמד חארוף, פלסטיני בן 30 משכם, שהורשע ברצח האכזרי של מיכל חלימי ז"ל מהישוב אדם על רקע לאומני. עוד נקבע כי יחוייב לשלם פיצויים של 258 אלף שקלים למשפחתה של חלימי.

בגזר הדין שופטי בית המשפט הדגישו את חומרת המעשה. "אין די בעונש של הסדר הטיעון. הוא רוצח אכזר" טען השופט רענן בן יוסף. "הוא נטל את חייה של אישה שעמה היה לו קשר אישי – ממניעים לאומניים".

כזכור, במאי האחרון התקבל דיווח במשטרה על היעדרותה של חלימי בת ה-29. המשטרה פתחה בחקירה ונעשו ניסיונות לאתרה, אך בהמשך עלו דיווחים סותרים על התפתחויות החקירה. המשטרה טענה כי חלימי עזבה מרצונה החופשי, וככל הנראה שהתה בביתו של חארוף, עמו הייתה במערכת יחסים. לדבריהם, חרוף מעוניין לקבל מהרשות הפלסטינית כספי סיועי המוענקים למחבלים. מנגד, בעלה ומשפחתה טענו כי המניע לרצח הוא על רקע לאומני.

נשלח למאסר עולם. מוחמד חארוף בבית המשפט (צילום: יאיר שגיא\פלאש 90)

באוגוסט האחרון חארוף נעצר לאחר שגופתה של חלימי נמצאה ליד חולון. בחקירתו הודה חארוף במעשה, וטען שחנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה בחול- ועזב את המקום ברכב שלה. חלימי הייתה בהריון מתקדם בזמן שנרצחה.

בכתב האישום הוזכרו עבירות הרצח, גניבת הרכב, קשירת הקשר לביצוע פשע, ניסיון ההונאה בכרטיס חיוב והכניסה לישראל שלא כחוק- אך רק בהמשך חארוף הודה במסגרת הסדר טיעון כי הוא רצח אותה על רקע לאומני. "קיבלנו את גרסת הנאשם כי הרצח של המנוחה בוצע ממניעים לאומניים על רקע היותה יהודייה" טענו בבית המשפט לאחר הרשעתו של חארוף. "סברנו תחילה כי המניע לא היה בדיוק מה שתיאר הנאשם. הוא מסר גרסה אחרת לחבר. הגענו להסדר מתוך רצון לחסוך זמן שיפוטי יקר ולחסוך מהמשפחה את עוגמת הנפש של ניהול המשפט".

במשפחה בירכו על הרשעתו של חארוף. "עוד לפני הגשת כתב האישום היינו משוכנעים שהרקע לרצח היה לאומני, ועכשיו גם בית המשפט קובע את זה" אמרה גרטה זילברמן, אמה של חלימי. "מבחינתנו, ברגע שהרוצח נשפט לעונש של מאסר עולם ומורשע ברצח על רקע לאומני, זו הוצאה של האמת לאור, והיום אפשר להגיד – נעשה צדק למיכל ולשם שלה. אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עונש מתנה
ניסן וייס | 25-02-2018 16:23
במקום שיקבל כיסא חשמלי או תליה עד צאת נישמתו המוסלמנאצי המסריח הזה הולך לבית הבראה על חשבון משלם המיסים,אין הרתעה ולכן אנו מזמינים את הפיגוע הבא.