פיתוח ישראלי חדש: נעל חכמה שתפתור בעיות הליכה - סרוגים

פיתוח ישראלי חדש: נעל חכמה שתפתור בעיות הליכה

לפני כ-5 שנים דן להט אושפז בבית החולים לאחר ששבר חוליה בצוואר. כעת הוא מחזיר טובה לרופאים שטיפלו בו, כשזכה במקום הראשון בתחרות "האקתון" של המרכז האקדמי לב לאחר שפיתח סוליית נעליים שתאפשר לפתור בעיות הליכה

author-image
פיתוח ישראלי חדש: נעל חכמה שתפתור בעיות הליכה
  סוליית הנעל החכמה הזוכה בתחרות (צילום: מיכאל ארנבורג)

לפני כ-5 שנים היה דן להט מאושפז בשיקום ממושך בבית החולים אלי"ן, וזאת לאחר שנפצע קשה ושבר חוליה בצוואר. לטענתו, היה מדובר בתקופה קשה עבורו: "נאלצתי ללמוד לעשות את כל הפעולות הבסיסיות מחדש. ללכת, לאכול, להתלבש- הכל".

בתום האשפוז, להט חיפש לחזור לשגרת חייו. "כשחשבתי על המקצוע שאבחר לעסוק בו, חשבתי בהתחלה ללכת ללמוד רפואה, אבל אז הבנתי שבעולם ההייטק אני אוכל להשיג גם את העשייה הטכנולוגית שאני אוהב, וגם להחזיר טובה לאנשים שסייעו לי בהליך השיקום הארוך באלי"ן" טען להט. "הבנתי שקיבלתי את החיים במתנה כדי למצוא את הדרך לשלב בין שני התחומים, ולעזור לאנשים שנפגעו כמוני".

ברגע שנחשף להט לאתגר טכנולוגי-בריאותי מיוחד במסגרת אירוע "האקתון" (מירוץ טכנולוגיה בזמן מוקצב) במרכז האקדמי לב, הבין להט, כיום סטודנט להנדסת אלקטרוניקה במרכז האקדמי לב בירושלים, כי האתגר פשוט קורא לו. "ידעתי שארשם לאתגר הזה" טען. "כך אוכל להחזיר לאנשים שבנו אותי מחדש. זו סגירת מעגל מיוחדת עבורי".

משתתפי אירוע ההאקתון במרכז האקדמי לב (צילום: מיכאל ארנבורג)

את האתגר הציבה חברת אינטל יחד עם בית החולים אלי"ן שבו אושפז להט. המשימה הייתה לפתח סוליית נעל חכמה, שתאפשר לאסוף ולנתח מידע על בעיות הליכה של אנשים- במטרה לתת לציבור פתרונות ומזור לכאבים. בסיומה של שני ימי התחרות, זכתה במקום הראשון קבוצת MedInsole של להט, שעבד יחד עם ארבעה סטודנטים נוספים: יהונתן פטאו, ערן אוחיון, משה ממן, ויקיר חדד.

לאורך המירוץ כולו התמודדו הקבוצות בהצלחה עם תקלות שונות שנוצרו במהלך העבודה. "בזכות הכלים שאנחנו מקבלים במהלך הלימודים במרכז האקדמי לב הצלחנו להתגבר ולהביא אב טיפוס למוצר שיכול לסייע לאלפי אנשים" אמר להט בתום האירוע. "אני מתכוון להמשיך ולפתח את המוצר עד שנהפוך אותו למוצר מוגמר" אמר להט. "מבחינתי הזכייה בתחרות היא רק התחלת הדרך".

"הזכייה בתחרות היא רק התחלת הדרך" (צילום: מיכאל ארנבורג)

יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי לב, אבנר רוסלר, אמר באירוע כי "האגודה רואה ביזמות נדבך חשוב בחייו של סטודנט, כך שבנוסף ללימודים האקדמיים יוכל להתחיל להיכנס לעולם היזמות תוך כדי הלימודים. כדי להיות המארק צוקרברג הבא לא צריך להיות מדען גדול. בשביל סטארט-אפ טוב צריך רוח יזמית, שאיפות ורעיונות טובים".

גם סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, הצטרפה להאקתון כאשר החליטה להקדיש את הסיור הראשון שלה כיו"ר הועדה לסטודנטים ומשפחות צעירות למירוץ הטכנולוגיה. בתום הסיור אמר כי היא התפעלה "לראות סטודנטים מכלל המחלקות המשלבים כוחות כדי ליצור ולחדש יחד. האתגרים אשר נבחרו בקפידה, מאפשרים למתמודדים לממש את יכולותיהם בצורה הטובה ביותר".

את הרעיון לאתגר הסוליה הציבו אינטל ומרכז פל"א שבבית החולים אלי"ן, המשמש כמרכז לשיקום ילדים ונוער. מרכז פל"א (פתרונות לילדים- אלי"ן) עוסק בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות המשפרות את התפקוד ואיכות החיים של ילדים עם צרכים מיוחדים. האתגר שהוצב בפני המפתחים היה פיתוח סוליית נעליים חכמה, שתאפשר לאסוף ולנתח מידע על ההליכה של מטופלים במטרה להתאים מכשור רפואי ועזרי הליכה מותאמים אישית תוך הקפדה ודיוק בין הבעיה (שתנותח בעזרת הסוליה) למציאת הפתרון.

על פיתוח הסוליה המיוחדת וזכיית הקבוצה אמרה הילה בורל, מנהלת פל"א במרחב החדשנות באלי"ן: "פיתוח סוליית הנעל תשפר באופן משמעותי את התאמות מכשורי ההליכה לילדים עם מוגבלויות וקשיים בהליכה. פל"א – פתרונות לילדים באלי"ן, שנפתח השנה למען ילדים עם מוגבלויות, מברך את הקבוצה שזכתה. אנו נשמח להמשיך את שיתוף הפעולה בין המרכז האקדמי לב, אינטל ואלי"ן – ולהגיע בקרוב למוצר מוגמר שישרת את הקהל הרחב".

המנטור דור לוי, חוקר אבטחת תקשורת אלחוטית ומנהל קהילת המייקרים בחברת אינטל, אמר כי "הסטודנטים פיתחו פתרונות טכנולוגיים מרשימים לאור האתגרים שהצבנו בפניהם. אתגרים אלו עוזרים לנו להבין את היכולת ההנדסית ואיכות פיתוח התוכנה של הסטודנטים, אבל יותר מהכל- את רמה היצירתיות שהיא חשובה מהכל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו