״אין שינוי בעמדתי לגבי הישארות בקואליציה" - סרוגים

״אין שינוי בעמדתי לגבי הישארות בקואליציה"

השר כחלון מבהיר הבוקר: ״אין שינוי בעמדתי לגבי הישארות בקואליציה". את הדברים אמר למספר ח"כים בשיחת מסדרון בכנסת. חשש ראשי הקואליציה: נתניהו יכריז בעצמו על בחירות

״אין שינוי בעמדתי לגבי הישארות בקואליציה"
  השר כחלון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר כחלון מבהיר הבוקר (רביעי) בשיחת מסדרון בכנסת: ״אין שינוי בעמדתי לגבי הישארות בקואליציה". את הדברים אמר למספר חברי כנסת, זאת לאור ההתפתחויות הדרמטיות מאמש בתיק 4000, בהם חתם מקורבו של ראש הממשלה, שלמה פילבר על הסכם עד מדינה- מה שיכול להעיב על המשך כהונתו של נתניהו, ואף להביא לביסוס החשדות נגדו.

כחלון לא שינה מעמדתו בשבוע שעבר אחרי פרסום ההמלצות המשטרה להעמיד את נתניהו לדין בעבירת שוחד- ולא צפוי להפיל את הממשלה. במקום זה, הוא משגר בשנית מסר מרגיע לעברו של נתניהו, ומתכוון לכך שאין בכוונתו לפרוש כעת מהממשלה וכי יש להמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, האם להגיש כתב אישום.

בהתייחסות הראשונה להמלצות המשטרה בתיקים 1000 ו2000,  אמר כחלון: "אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה". לדבריו, "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל".

כחלון פנה והוסיף: "אני קורא לכולם – מימין ומשמאל – לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".

חזן קרא לנתניהו לצאת לנבצרות

אך במפלגתו של נתניהו עולים קולות שונים, בעוד ח"כ אורן חזן לא היסס וקרא לו לצאת לנבצרות, יו"ר הקואליציה אמסלם תקף את דבריו, ואמר: "הרעיון לנבצרות הוא הבל ורעות רוח", לדבריו, "תושבי ישראל בחרו בנתניהו לנהל את המדינה". אז, "מה זה נבצרות? זה לא שיש לו ניתוחון לשבוע. כשאתה יוצא מהמעגל מישהו אחר נכנס וזה נראה אחרת. זה בדיחה", דברי אמסלם.

מוקדם יותר, כשנשאל  ח"כ מיקי זוהר בראיון שהעניק ל"החדשות" על אותה השאלה, השיב: "חס וחלילה שייצא לנבצרות וייתן לתקשורת ולשמאל פרס על העליהום שהם עושים לו ועל ניסיון ההפיכה שהם עושים בצורה לא דמוקרטית".

בנוסף התייחס יו"ר הקואליציה אמסלם בראיון שנתן בתכנית "ליברמן-קלמן" ברשת ב' בביטול לטענות העולות מתיק 4000 "בפרשת בזק יש ועדות מקצועיות, ראש הממשלה לא יוכל לקום בבוקר ולעשות מה שהוא רוצה". לטענתו, הדברים נובעים בשל שיכרון כוח של המשטרה: "אגף החקירות זה מערכת שמרגישה בזמן הזה שיכורת כוח, שהיא מנהלת את המדינה איך שהיא רוצה".

בהמשך דבריו התייחס אמסלם לתיק 1000. "על סיגרים לא חוקרים ראש ממשלה באף מקום, היתה להם קונספציה אמרו 'בואו נעמיק'. אתה תראה זה לא מיליון שקל ולא חצי מיליון, יש להם קונספציה אין להם חשבוניות במיליון שקל שהוא קיבל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי תיזהר מאלוקים!!! כעת אתה רודף החרדים בחידוש חוק הגיוס של שמד וזימה.
ביבי תיזהר מאלוקים!!! כעת אתה רודף החרדים בחידוש חוק הגיוס של שמד וזימה. וכתיב אלוקים מבקש את הנרדף!!! ולא את הרודף!!! והרודף בסכנה מאלוקים, הוא - ורק האלוקים = הכול יכול.. | 21-02-2018 13:26
ביבי תיזהר מאלוקים!!! כעת אתה רודף החרדים בחידוש חוק הגיוס של שמד וזימה. וכתיב אלוקים מבקש את הנרדף!!! ולא את הרודף!!! והרודף בסכנה מאלוקים, הוא - ורק האלוקים = הכול יכול..
2
החרדים רודפים את המדינה.
יפה יוסף | 21-02-2018 16:59