השכל לסרוגים: "בליכוד התעייפו, יש נפילת מתח" - סרוגים

השכל לסרוגים: "בליכוד התעייפו, יש נפילת מתח"

חה"כ השכל מגנה על ראש הממשלה לאחר פיצוץ תיק 4000, ודורשת: "תמתינו לשופט אמיתי" השכל תוקפת את המשטרה: "מערכת נקמנית", ומודה: "יש בליכוד התעייפות. נפילת מתח, במשטרה מנסים לייאש"

author-image
השכל לסרוגים: "בליכוד התעייפו, יש נפילת מתח"
  (צילום: Flash90)

חברת הכנסת שרן השכל מגנה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם לאחר פיצוץ תיק 4000, וטוענת: "תמתינו לשופט אמיתי שיודע לבחון את העובדות ולא מחצאי שמועות שמודלפות לתקשורת על ידי גורמים אינטרסנטים". השכל תוקפת את המשטרה: "מערכת נקמנית" ומודה: "יש בליכוד התעייפות. נפילת מתח, במשטרה מנסים לייאש".

אנחנו שומעים על פרשה חדשה שמתפוצצת, אתם מבחינתכם בליכוד עדיין מגבים את ראש הממשלה למרות הכל?

"ברור שאנחנו מגבים את ראש הממשלה, יש לנו מן התעייפות כזו משום שרק עכשיו סיימנו שנתיים וחצי שממש כל שבוע הדלפות מתוך חקירות שנמשכת שנתיים וחצי כדי שיבואו עם איזו רעידה אדמה, כמו שהם אמרו. אבל שבסוף התבררה לא כאיים יוונים ולא מעטפות של כסף, אלא כסיגרים או שמפניה שזה באמת משהו שניתן לפרשנות. פרשת שחיתות שנתן שנתיים וחצי לבוא ולחקור.

את זה אפשר להגיד על התיקים ב1000ו-2000, אבל 4000 שרק אתמול אנחנו שומעים על עוד חשודים וניר חפץ היועץ תקשורת מהקרובים לראש הממשלה, הוא החשוד המרכזי, זה עדיין לגיטימי?

קודם כל זה מסתכל. למה? כי אם למשטרה ייקח עוד הפעם שנתיים וחצי של חקירות ועוד הפעם תגיע למסקנות שפשוט אין בהן בכלל כלום. אם המשטרה הייתה באמת מבצעת את תפקידה כמו שצריך והיא ידעה כבר שיש מידע ויש חקירה נוספת שהולכת להיפתח אז היא הייתה צריכה לחכות ולהמתין ולסיים את כולם ביחד במכה אחת, ולא לגרור את ראש הממשלה פעם אחר פעם, פרשיה אחר פרשיה, שנה אחר שנה לחדרי חקירות".

במשטרה מנסים לייאש את הליכוד

אנחנו לא נכנסים להתנהלות החקירה המשטרתית 

"בטח שכן, כשהמשטרה הגישה את ההמלצות אז היא לא ידעה שהיא הולכת לעצור ולחקור דברים נוספים? הם היו חייבים לבוא ולומר טוב, אנחנו סוגרים את זה ומתחילים עם עוד אחד"?

אולי היא ידעה, אבל יש לה את לוח הזמנים משלה

"זה ממש לא נכון, עבודה מקצועית נעשית בצורה יסודית ואם משכו אותנו בצורה כזאת בתוך מערכת פוליטית עם כל המתחים ועם כל התקשורת  במשך שנתיים וצי, טוב היה שהם היו ממתינים, מסיימים את החקירה בצורה יסודית ומפרסמים אחרי זה. בטח שעכשיו יש נפילת מתח כזו, משום שהם לאט לאט מנסים פשוט לייאש, ואנחנו יודעים שהמערכת הזו היא גם מערכת נקמנית".

המשטרה נוקמת? במי יש לה לנקום? 

"זה לא אני אמרתי, אלא כתב החדשות של ערוץ 2, אברמוביץ'- הוא אמר: 'המערכת זוכרת והמערכת הזו גם יודעת לבצע את שלה', אז הוא אמר את זה. לא אני אמרתי".

המנהיג היחיד שמסוגל להוביל את מדינת ישראל

היום בבוקר אנחנו שומעים את הדברים של המפכ"ל בדיון ועדת הפנים, אתם באמת חושבים שיש לו איזה שהוא אינטרס להפיל את ראש הממשלה או הליכוד?

"אני מעולם לא אמרתי יש למפכ"ל איזה שהוא אינטרס כזה, אבל כן, החקירה הייתה צריכה להיעשות בצורה מקצועית. היא לא נעשתה כך. לא יכול להיות ששוטרים מדלים מתוך חדרי חקירות- זו עבירה על החוק, זה משהו שצירך לטפל בו. לא יכול להיות ששוטרים הולכים ומוציאים בפייסבוק קריאות ללכת ולהפגין נגד מי שנחקר אצלם בתוך היחידה. לא יכול להיות ששוטרים יבואו לדוברים ייכנסו לתוך מאבקים פוליטיים, אז כן זה מוגזם.

במצב הנוכחי, עבודת הליכוד עבודתו של ראש הממשלה ממשיכה כרגיל?
"בעוד שאפילו יאיר לפיד ניסה להאשים אותו בזמן שעשה טיולי שדה בדרום, ראש הממשלה הלך לייצג את מדינת ישראל באחת הוועידות החשובות ביותר. הוא מתפקד בצורה נהדרת ומוכיח עד כמה קשה לכהן התפקיד הזה ועם כל הלחצים הוא מתפקד בצורה בלתי נאמנה בצורה בטחונית, כלכלית וגם ביחסי החוץ".

"הוכיח במשך השנתיים וחצי הללו גם תחת לחצים כבדים שהוא עדיין המנהיג היחיד שמסוגל להוביל את מדינת ישראל ברמה כזו".

מה צריך לקרות שתעלו איזושהי השערה, עד מתי תעמדו כחומה כזאת בצורה בהגנה, מה היה הסדק שישבור את הליכוד?

"כל אדם כאשר הוא נחקר, למשעה שמורה לו זכות החפות. על אחת כמה וכמה ראש הממשלה של מדינת ישראל שאנחנו בחרנו כי אנחנו אמינים בו. איזו מין סיבה אחרת? ראש הממשלה חף מפשע עד שיוכיחו שהוא אשם, וזה מגיע לכל אזרח במדינת ישראל ובטח ובטח שלראש ממשלה. אם במידה מישהו יצליח להוכיח אחרת אז אפשר לבוא ולדבר על עובדות. בינתיים, לאורך 15 שנה שהוא מכהן".

"טרם היה ערעור במעמדו, בנאמנותו, בישרתו. אז בואו לא נהרוס מוניטין שנבנה במשך שנים כאדם ישר שיודע לעשות את הדבר הנכון ושמדינת היא הדבר הראשון שעומד לנגד עיניו. אז לפני שבאים עיתונאים ומנסים לרסק את התדמית הזו בדם יזע ודמעות הוא בנה, תמתינו לשלב ההוכחות, תמתינו לשופט אמיתי שיודע לבחון את העובדות ולא מחצאי שמועות שמודלפות לתקשורת על ידי גורמים יכול להיות שהם בעלי אינטרסים".

את מסכימה עם חבריך לסיעה ח"כ מיקי זוהר על ההשוואה שערך בין ההסתה כלפי ראש הממשלה לבין ההסתה שהייתה לפני רצח רבין?

"בלהט הדברים והלקיחה האישית את כל הנושא הזה, נאמרים הרבה דברים שלא היו צריכים להיאמר. אני לא הייתי מתבטאת כך".

 

 

 

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו