מה הסיבה האמיתית לביטול הופעתו של אביב גפן? - סרוגים

מה הסיבה האמיתית לביטול הופעתו של אביב גפן?

חבר הכנסת אילן גילאון שיגר מכתב לחבר הכנסת יעקב מרגי בו ביקש ממנו לבדוק מהי הסיבה האמיתית לביטול הופעתו של הזמר אביב גפן בטקס הדלקת המשואות

author-image
מה הסיבה האמיתית לביטול הופעתו של אביב גפן?
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חבר הכנסת אילן גילאון המתמודד לראשות מפלגת מרצ, שיגר היום (ראשון) מכתב ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי בדרישה שיבדוק מדוע בוטלה הופעתו של הזמר אביב גפן בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

על פי הדיווח באתר 'מאקו', במכתב, כתב גילאון בין היתר: "מן הפרסומים עולה חשד להתנכלות אישית ופוליטית לזמר, נגדו התבטאה שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב, מספר פעמים בעבר". גילאון הזכיר כי "כבר ב-2015 צוטטה השרה רגב בריאיון לתקשורת שמכיוון שגפן לא שירת בצה"ל אין לו זכות דיבור".

גילאון הוסיף כי "אם ביטול השתתפותו של גפן הוא תוצאה של שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים, מדובר בהחלטה מבישה ופחדנית. חבל שטקס ממלכתי וחשוב לציון יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל יוכתם בהחלטות לא ענייניות ופוליטיות".

בסוף המכתב כתב גילאון למרגי: "אבקשך לכנס בדחיפות את ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ולברר מה היו הנימוקים המקצועיים לביטול הופעתו של גפן בשיר 'יומן מסע' יחד עם שרית חדד".

כזכור, בחמישי האחרון הודיע משרד התרבות באופן סופי כי גפן לא יופיע בטקס. בהודעה שפורסמה מטעם המשרד נאמר, בין היתר, כי "על פי החלטת גורמי המקצוע האמונים על ההפקה והתוכן האומנותי של טקס המשואות, רשימת האמנים סגורה".

גפן מצידו, לא הותיר כך את המצב וצייץ זמן קצר לאחר מכן כי הסיבה היא פוליטית. בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "‏למדתי מהתקשורת שלא אופיע השנה בטקס הדלקת המשואות, לאחר שביקשו ממני להשתתף. הסיבה הרשמית: השיר 'יומן מסע' לא מתאים. הסיבה האמיתית: פוליטית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אילן גלאון--מי שלא תרם למדינה לא צריך להופיע בחגיגות למדינה!!!!
אורי | 18-02-2018 17:58
אילן היקר,גפן לא תרם דבר למדינה.שיריו מתאימים לסוג מסויים של צעירים בעבר ומבוגרים שכיום מתנערים כמעט לחלוטין משיריו (אנחנו דור מ****,אתה באמת חושב שזה שיר ראוי???).איש שברח מצהל בטענות שווא,לא ראוי שיופיע לפני אזרחי המדינה וחיילי צהל שבאמת ראויים לחגוג למדינה ביום הולדתה. אישית אני מציע לך להילחם למי שבאמת ראויים למלחמה על זכויותיהם-הנכים לדוגמא.
בלי קשר לאם הוא ראוי או לא
אלי | 19-02-2018 15:49
הוא לא שירת בצהל בגלל בעיות רפואיות
2
מקלל ציבור שלם בכל התקשורת
מגדף | 18-02-2018 19:00
לא שירת בצהל למה מגיע להם הכל
3
לאילן טול קורה מבין עיניך
מאיר קליין | 18-02-2018 19:28
ממכם למדנו שיקולים פולטיים, תפסיקו להצטדק
4
רעיון אוילי מלכתחילה לתת לו להשתתף בטקס
אבי דויד | 18-02-2018 21:19
5
לא ידוע שגפן הסית בזמנו נגד שירות בצה"ל?
תגובה | 19-02-2018 1:00
הסתה היא הסתה. מי יודע כמה משתמטים הלכו בעקבותיו, כשהוא עצמו ככל הנראה מסיבה בריאותית לא שרת אבל הסית
עוד אחד שטועה ומטעה - אביב מעולם לא הסית..
אושרי | 20-02-2018 16:11
נגד צהל, דווקא כאנשים דתיים באתר דתי חשוב שתלמדו שהלשון הרע וה'בורות' שלכם, זה לפגוע באדם (נניח בצד את דעתו הפוליטית, זה לא אומר שמותר לכם להתנהג כך). ולמה 'בורות', כי יש חשיבות לפרטים ולאיך שאתם מעוותים אותם. אביב סיפר כשהיה צעיר שהיה חבר שלו שהתאבד בצבא, והוא דיבר על אותם אנשים 'רגישים' מדי, שהמערכת 'מאבדת' עי גיוס בכוח. (אני בן 34 זוכר שגם אצלי בסדיר התאבד חייל בשבוע שהתגייסתי, זה זעזע אותי, וכשתהיתי למה לא מדווחים על זה בתקשורת, מסתבר שזה מושתק שנים, מחשש שזה יעודד עוד התאבדויות). בכל מקרה, אביב דיבר על זה שיש כאלה שלא יכולים להתגייס. מתוך דאגה ואכפתיות והקשבה ל'קבוצה' הזאת, 'כל המציל נפש אחת בישרטל כאילו הציל עולם ומלואו'. לא רק שלא הסית נגד צהל, בצוק איתן ובעופרת יצוקה הוא הופיע לפני ילדים משפחות וחיילי צהל (אפשר לראות בגוגל וביוטיוב, בחיפוש מהיר - אבל משום מה נראה לי שלא מעניין אתכם העובדות האלה, זה עלול להתנגש עם השנאה והדעה הקדומה שלכם כלפיו). בנוסף הוא כתב כמה וכמה שירים מתוך הזדהות ולמען אותם מי שלא מצא עצמו מסתדר במסגרת הצבאית ,וגם לחיילים שם שהוא מעריך. וכל מה שצריך זה פשוט להקשיב לשירים - גנרל, פרופיל 97, אמא תראי (כשהיה יותר צעיר וכועס) אקדחים שלופים (מ2000 ,כשהיה יותר בוגר ושלם ,ו'ליווה' בשיר את החייל הביתה) הילד של כולנו (לגלעד שליט). שוב, מי שלא יודע, תפסיקו לכתוב מתוך בורות או שנאה. גם אם זה לא באינורסים שלכם. אתם לא יודעים כמה אדם תרם ותורם לאחרים בעשייתו החברתית והמוזיקלית.
6
1 היקר (והעקר ממידע) - כמה 'טעויות' אתה יכול..
אושרי | 19-02-2018 18:52
לכתוב ולהטעות בכך אחרים. אז ככה, בוא נעשה סדר ב'תובנות' או שמא אינטרסים (מלאי שנאה ודעה קדומה) שיש לך. אביב גפן לא 'ברח מצהל בטענות שווא' - אביב סבל מעקמת בגב, שאגב צילם אותה לעטיפת אלבומו 'חלולים' ב1996. צילום רנטגן. צהל לא גייס אותו. כשניסה להתנדב ללהקה צבאית, אחד הבוחנים אמר לו ש'אין לו חוש מוזיקלי' ...חחחח. מצחיק נכון ? אביב הוא אחד היוצרים הכי פוריים וצבעוניים ב27 שנים האחרונות. שירים הרמוניים מופלאים שעומדים במבחן הזמן. אני מניח שאותו בוחן אוכל את הכובע, בכל פעם שיוצא שיר חדש של אביב. לגבי 'שיריו מתאימים לסוג מסויים של צעירים' - עזוב שזה קצת סותר את 'לא תרם למדינה' . כי בתכלס שירים שנגעו ריגשו ודיברו לאלפי בני נוער וצעירים - אז כן 'תרמו' בצורה אחרת ממה שאתה מבין עת המילה 'תרומה'. אז סתרת את עצמך. שיריו פונים לכולם, כולל דתיים לאומיים, כולל חיילים, כולל מזרחיים, וכולל ימנים, ואתה יכול לראות לפי התגובות של מי שכותב וחבר של בעמוד שלו בפייסבוק. פשוט מאוד. והשירים שלו נוגעים ומרגשים ופונים לכולם. לא להגדרתך המצומצמת הנובעת מבורות ומאינטרס מובהק. דווקא השיר 'יומן מסע' שיצא ב2000 הוא שיר קלאסי על זמני, כולל הביצוע עם אריק איינשטיין האגדי זל ,שהוא הכי הכי ישראל שיש. שיר כזה בחגיגות 70 למדינה היה יכול להיות מדהים. אבל שוב, יש פה שיקולים של ימין ושמאל ומשחקי כוח מצד מירי רגב. וכן, ההפסד שלנו. אגב, עתה לא צריך לדאוג לאביב, יומא לו אוטוטו אלבום חדש בעברית. שירים מצויינים. ותוכנית דרמה שכתב שמבוססת על התבגרותו (שאיש עדיין בארץ לא עשה זאת במוזיקה הישראלית) והוא כבר מכר את זה לhot ,ושם זה יצולם ויופק. ובנוסף יש לו תוכנית מוזיקלית שלו ושל אייל גולן. שכבר עכשיו כולם מעריכים שתהיה מהמובילות ברייטינג, רק בגלל הסקרנות והניגודיות שיש ביניהם. אז אל תדאג לאביב. ההפסד כולו שלנו שאביב והשיר הקלאסי לא יהיו בטקס. אגב, לגבי תרומה למדינה שציינת- אבחב התנדב והרים בעשרות פרויקטים חברתיים ומוזיקליים. מהופעות בצוק איתן ועופרת יצוקה מול ילדים משפחות וחיילי צהל, לפרסומת נגד התאבדות לנוער בסיכון. להופעת התנדבות מול נשים מוכות. להרמת פרויקט למען אומנים מזדקנים עם קושי כלכלי (לאחר מותו של גבי שושן זל) וכו'. כולל לשירים חברתיים ,כמו :הילד של כולנו (לגלעד שליט). הבית עם האור (לניצול שואה). אור קטן בלב (תקופת פסימיות שהיתה פה בזמנו) וכו' לסרט נגד פדופילים ולפרסום תוכנה שכדאי להורים לשים במחשבים (חפש סרט דוקו 'עולם חדש' של אביב גפן ביוטיוב). בלי קשר, למה שכתבת בסוף שצריך להלחם למען נכים. אז הנה דוגמא למשהו חברתי. שהרי לא קשור לצהל. שניתן לתרום בו. וככה אביב תרם בהמון נושאים חברתיים. בקיצור,פעם ההאה, אתה וכל מי שחפץ רק בלקלל ולהטציא לשון הרע. זה בסדר להעביר ביקורת כזאת או אחרת. אבל תלמדו לפני זה מעט עובדות. תעשה בדיקה בגוגל וביוטיוב לפני זה. המשך יום טוב.
7
אלי ואושרי: לשקר ולסנגר על אביב ג'יפה ממש
אוראור | 01-03-2018 16:59
לא יעזור לכם בעולם הבא שלכם - כן? תעשו טובה...