בין נפגעי הטבח בפלורידה: לפחות 4 תלמידים יהודים - סרוגים

בין נפגעי הטבח בפלורידה: לפחות 4 תלמידים יהודים

רבני הקהילה היהודית בפלורידה טענו כי לפחות ארבעה יהודים נמנו בין נפגעי הטבח שהתרחש בפארקלנד, לאחר שפורסם בתקשורת המקומית כי תלמידה יהודייה נכללה בין 17 ההרוגים. בבתי הכנסת בעיר פותחים בקמפיין סיוע ותפילה

בין נפגעי הטבח בפלורידה: לפחות 4 תלמידים יהודים
  לפחות 4 יהודים נהרגו. זירת הטבח בפלורידה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CNN)

הקהילה היהודית מתאבלת: הרב בראד ברוקסמן, המשמש כרבה של בית הכנסת "קול תקווה" בעיר פארקלנד שבפלורידה, טען כי לפחות ארבעה תלמידים יהודים נהרגו או נפצעו במהלך הטבח שהתרחש בתיכון "מרג'ורי סוטנמן דאגלס" בעיר.

"הרבה ילדים יהודים הלכו לבית הספר הזה" טען ברוקסמן בראיון לתקשורת המקומית. "לפחות שלושה מהפצועים היו ילדים של חברי בית הכנסת. הם נלקחו לבתי החולים הסמוכים ומטופלים בשעה זו. אני קורא לכל חברי הקהילה להתפלל לרפואתם".

דבריו של הרב ברוקסמן נאמרו לאחר שדווח ברשת ABC News כי ג'יימי גוטנברג, תלמידה יהודייה בת 16 מפארקלנד, נמנית בין 17 ההרוגים בטבח הקשה. אחיה ג'סי גוטנברג למד גם כן בבית הספר והיה נוכח בעת הטבח, אך הצליח להימלט משטח התיכון ולא נפצע.

ג'יימי גוטנברג, התלמידה היהודייה שנרצחה בטבח בפלורידה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Yeshiva World News)

לפחות 30 אחוז מתושבי העיר יהודים

הרב שועי ביסטון, מנהל בית חב"ד בפארקלנד, הסביר בראיון לתקשורת המקומית כי הקהילה היהודית בעיר מהווה לפחות 30 אחוז מתושבי העיר, ו-40 אחוז מתלמידי התיכון שבו התרחש הטבח הם יהודים.

"אני מכיר כ-250 ילדים בבית הספר", טען הרב. "רצתי למקום ברגע ששמעתי שהיה שם ירי, וראיתי שהם פינו ילדים מבניינים שונים. הילדים רצו אליי, חיבקו אותי, התקשרו להורים, ואמרו לי את מי הם ראו ומי הגיע למקום בטוח". הרב הוסיף וסיפר כי לפני שבועיים ערך בר מצווה לאחיה של אחת מהילדות היהודיות שנעדרות.

הרב מנדי גוטניק, מנהל אגף הנוער של בית חב"ד, הוסיף כי הוא הגיע גם כן לבית הספר כדי לתמוך בהורי הילדים היהודים. "אנחנו מכירים הרבה מהורי התלמידים היהודים בבית הספר" סיפר. "הלכתי מהורה להורה וניסיתי לתמוך בהם כמה שיותר. יחד איתם קראנו פרקי תהילים והתפללנו". עוד אמר כי בית חב"ד יערוך אירוע זיכרון לעילוי נשמת התלמידים היהודים שנרצחו.

בתי הכנסת מסייעים לקהילות היהודיות

בעקבות האירוע הקשה בתי הכנסת של הקהילות היהודיות בפלורידה פתחו בקמפיינים לסיוע למשפחות הפצועים וחבריהם. בבית הכנסת "קול תקווה" ארגנו מפגש עם רופאים ומומחים, שהדריכו את חברי הקהילה והציגו דרכי התמודדות עם הטרגדיה. "האירוע אורגן על ידי חלק מחברי הקהילה, העובדים כמומחים לבריאות הנפש" אמר הרב ברוקסמן. "ברגע שהם שמעו על האירוע, הם פנו לבית הכנסת וערכו מפגשים עם חברי הקהילה. בית הכנסת הפך למקום תומך עבורם".

"הצלחנו להתאחד כקהילה ולהיות שם עבור ילדינו ומשפחותינו" הוסיף הרב. "במשך שלוש שעות הילדים שהיו בבית הספר יכלו לדבר על החוויה הקשה שעברו ולהתחיל בתהליך ההחלמה".

בנוסף לקמפיין הסיוע, בית הכנסת הודיע כי יספק ארוחות שבת לכל משפחות הפצועים היהודים, ויקיימו שבת קהילתית משותפת כדי לתמוך בהם. "בשבת נתפלל יחד להחלמה ולאיחוד" אמר הרב ברוקסמן. "הילדים יוכלו להיות מוקפים באנשים התומכים אותם".

רוצח התלמידים בטבח בפלורידה נעצר (מתוך Ynet)

בבית הכנסת "בית חי" בעיר בוקה ראטון, הסמוכה לפארקלנד, הודיעו כי יקיימו היום תפילה מיוחדת לעילוי נשמות ההרוגים ולרפואת הפצועים. רב בית הכנסת, הרב יונתן קפלן, העביר את הלילה שאחרי הטבח במלון סמוך, שם הורי הקהילה התכנסו כדי להתאחד עם ילדיהם שהצליחו להימלט מהטבח.

לדבריו של הרב קפלן, לפחות אחד ההרוגים הוא תלמיד יהודי שהיה חבר בקהילה המקומית. כמו כן, תלמיד נוסף שהיה חבר הקהילה עדיין נעדר. "זהו כאוס מוחלט, לצד הלם עצום" טען הרב בראיון לרשת JTA. "כולם פשוט מחכים ומתפללים. אין מילים שיוכלו לתאר את מה שקרה כאן".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו