בליכוד אימצו את הדפוס של נתניהו; זה יעזור להם? פרשנות - סרוגים

בליכוד אימצו את הדפוס של נתניהו; זה יעזור להם? פרשנות

אחרי כל כך הרבה שנות הנהגה, בליכוד אימצו את הדפוס של בנימין נתניהו. בסל התכונות תמצאו: נאמנות, עקשנות ושרידות פוליטית. אך הזמן שאול והתמונה בקרוב תשתנה. ביום שאחרי ההמלצות, מה הולך בליכוד?

בליכוד אימצו את הדפוס של נתניהו; זה יעזור להם? פרשנות
  מפגן התמיכה האחרון של הליכוד בנתניהו (צילום: מוטי קמחי)

אחרי כל כך הרבה שנות הנהגה, חברי הליכוד אימצו את הדפוס של מנהיגם ראש הממשלה נתניהו: נאמנות, עקשנות ושרידות פוליטית. אל מול מבול החקירות, החשדות וההתקפות- הם נשארים נאמנים ועקשנים, אך הזמן שאול ומאד יכול להיות שגם אם ירצו בליכוד וגם אם לא- התמונה תשתנה, ולא כפי שהם ציירו אותה. עד אז, ניסיתי להתחקות אחר שלושת התכונות המעידות על הליכוד בליכוד.

נאמנות

בעשרים וארבע שעות אחרי פרסום המלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו בעבירות של שוחד, מוכיחים בליכוד את הג'נגל הידוע: "רק אחד יכול מול כל השמאל", כשהשורה ברורה למי הם מתכוונים.

בעוד יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג קרא לכלל נבחרי הציבור של הליכוד ש"פשטו את עורם של שוטרי משטרת ישראל במשך חודשים לשמור על מקלדת נצורה", קבוצות הווצאפ של פעילי המפלגה, לא הפסיקו לרחוש, לגעוש ולשגר מסרים נאמנים.


אז איך אחרי כל החקירות וההמלצות? הם עדיין תומכים נלהבים שבוחרים בו פעם אחר פעם? היציבות שהוא משדר למרות הכל.  הרי נתניהו לא מנהיג מושלם, אך מול קהל הבוחרים שלו הוא בלתי מעורער. אנשים נשארים נאמנים לו כי הוא יצר בסיס חזק של אמון. של סדר עדיפויות בהנהגה; שצריך לעשות וויתורים בדברים מסיימים במדינה, כמו חברה וכלכלה ולהתעסק בדברים החשובים באמת:  ביטחון, מדיניות חוץ ואידאולוגיה ימנית.

במפגני התמיכה העוצמתיים שהתקיימו בשנה האחרונה,  נראה שיש ציבור גדול מאחוריו, אם הוא יישאר גם בשנה הקרובה עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה? סביר להניח שכן, אך ימים יגידו.

עקשנות

הפתגם האמריקני- אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז – זה ברווז, מוכח יותר מכל. מאז החלו החקירות חוזר נתניהו בכל אפשרות על המסרים שגיבש עם יועציו ועורכי דינו: "התקשורת רוצה לפגוע בי", "אני פועל רק לטובת מדינת ישראל", "רוב המלצות המשטרה נזרקות לפח" וכמובן: לא יהיה כלום, לא יהיה כלום, לא יהיה כלום.. ואחרי זמן מספק של פמפום, המושגים הופכים מפי המנהיג לפי העם, שגורים בשפת היום- יום.

נתניהו שידר כל הזמן את אותם הדברים, היה עקבי במסרים ולא משנה באיזה פוזה הוא נתפס-  ידע מה להגיד בהתייחס לחקירותיו, ובסוף זה מחלחל, והמטרה הושגה. גם אם היה משהו ממשי בחקירות- עיין ערך המסמך החריף של המשטרה בו נכתב על  חשד לעבירות שוחד והפרת אמונים, אצל הליכודניקים זה לא תופס. הכל מתגמד מול הסיסמאות, והמשוואה שיצר נתניהו הרבה לפני המשטרה הוכיחה את עצמה, יותר מזה: האסטרטגיה לצאת כנגד ההמלצות- התבררה כנכונה ועשתה את שלה.

בהתאם להכנה שעשה נתניהו, ההמלצות אצל הליכודניק' לא כצעקתה ודברים מהותיים יותר מכפרים על זה כרגע. היות והמעשים האלו לא פגעו ישירות בציבור זה פחות מפריע לו. הרי מה אכפת  אם ביבי נהנתן כל עוד הוא שומר על המדינה שלי? נתניהו הגיע עם גב חזק, עם בסיס וההמלצות נגמרו ברעשי רקע בלבד.

שרידות פוליטית

ובסוף, בני אדם אנחנו, לא אוהבים שינויים והצידוד בנתניהו פעם אחר פעם נובע רק מכוח ההרגל. כשהמרכיב העיקרי הוא- הזמן, שעושה את שלו. כשרואים מנהיג שנמצא בכס הממשלה יותר מעשור ושבמערכות הבחירות בשנים האחרונות נבחר עוד הפעם ועוד הפעם וההמונים מצביעים מחל ברגליים- אז דעת הקהל מורגלת והעין לא יכולה לסבול מראה של דמות אחרת מלבדו.

אז הכל שאלה של הרגל? אצל מרבית בוחרי הליכוד כן, ויחד עם שאלת הזמן הכל פתוח. כשצריך להגיד הערב חשובה: גם אם ירצו בליכוד וגם אם לא- התמונה יכולה להשתנות בחודשים הבאים ולא כפי שהם ציירו אותה, ואז תתחיל המלחמה האמתית מבית. בינתיים, השקט שאחרי הסערה הראשונה ולפני הבאה שבפתח.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בוחרים בנתניהו כי "רגילים" אליו?? לא בגלל האיכויות שלו?
אמ | 14-02-2018 23:41
לא בגלל האיכויות המנהיגותיות הייחודיות שלו - בביטחון, במדיניות חוץ וכלכלה??? איזו שטחיות ורדידות, שלא לדבר על התנשאות על הבוחרים, שלפי הכתבה בוחרים ללא יכולת (גזענות???) או רצון אפילו לדעת למה... רק מכוח ההרגל... פשוט מבחיל!!!
2
הכותב קשקשן ממדרגה ראשונה.. הרגל?? הבן אדם בא עם קבלות
יהודי | 15-02-2018 0:37
קידם את המדינה בכל תחום עשרת מונים , הכלכלה חוץ ביטחון על מה אתה מדבר??? הרגל?? אתה עושה מאנשים מטומטמים אבל אתה המטומטם היחיד, אין לו אלטרנטיבה שקרובה אפילו 10 רמות מתחתיו .. יהיר לפיד?? לא שווה אפילו הסבר למה הוא אפס, זה ידוע לכל. גבאי??? מי זה רק תזכיר לי?? נו באמת...