אמסלם יוצא להגנת נתניהו: "המשטרה עשתה הכל להשיג את המטרה" - סרוגים

אמסלם יוצא להגנת נתניהו: "המשטרה עשתה הכל להשיג את המטרה"

יו"ר הקואליציה אמסלם יוצא להגנת נתניהו: "הפכו כל אבן כדי להשיג את המטרה- להפיל את ראש הממשלה. אך באופוזיציה תוקפים וקוראים לנתניהו להתפטר: "ראש ממשלה שחשוד בשוחד חייב להשעות את עצמו מיידית"

אמסלם יוצא להגנת נתניהו: "המשטרה עשתה הכל להשיג את המטרה"
  (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)

ההגנה הראשונה מהליכוד לנתניהו, מגיע הערב (שלישי) מיו"ר הקואליציה דודי אמסלם שממעיט בערך המלצות המשטרה. "הפכו כל אבן, בכל פינה בעולם כדי להשיג את המטרה- להפיל את ראש הממשלה. אך באופוזיציה תוקפים וקוראים לו להתפטר מתפקידו. "ראש ממשלה שחשוד בשוחד חייב להשעות את עצמו מיידית", טענו.

לטענתו, "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם – המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה. על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה.

במהלך הדיונים בוועדת הפנים על חוק ההמלצות, עלה הנתון המדהים שקרוב ל 80 אחוז מהמלצות המשטרה נדחות על ידי הפרקליטות. אני מקווה שהם ישקלו את הראיות בכובד ראש, לי ולחלק גדול מאוד מאזרחי המדינה שאינם מגיעים לרוטשילד, ברור מה אמורה להיות ההחלטה.

באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקלדים או סיגרים מחבר שלו. עד אנה נבוא?"

עומדים בפני רעידת אדמה

אולם באופוזיציה תוקפים כל הערב את נתניהו ומתייחסים בחריפות להמלצות. נחמן שי: "אנו עומדים בפני רעידת אדמה. מהעת שיפורסמו ההמלצות, כולנו נהיה שותפים לתהליך ארוך, שוחק ומתיש שיזעזע את אמות הסיפים. לאור ההמלצות האלה יתקבלו החלטות וייעשו שינויים. איננו יודעים עוד לאן הדברים הולכים, אבל ברור שישראל של אחרי ההמלצות לא תוכל להתנהל כפי שהתנהלה ישראל של לפני ההמלצות.

האמון של אזרחי ישראל בנבחרי הציבור תלוי באופן שבו ננהג מעתה והילך. לחברי הכנסת ובעיקר לשרים יש אחריות גדולה. לא ערכים פוליטיים, לא הסכמים קואליציוניים ולא יחסים אישיים צריכים לעמוד לנגד עיניהם, אלא בראש ובראשונה טובת המדינה ותפקודה השוטף.״

ח״כ שי הוסיף: ״אזרחי המדינה צריכים לדעת שהמדינה שלהם נמצאת בידיים טובות, יציבות ואמונות ולהיות בטוחים שמי שמנווט את הספינה הזו אינו מושפע מאינטרסים חיצוניים."

ח"כ דב חנין: "כשהמשטרה קובעת שראש הממשלה לקח שוחד אי אפשר לדעת אילו עוד קווים אדומים הוא יחצה שכל הכוח עדיין בידיו. ראש ממשלה שחשוד בשוחד חייב להשעות את עצמו מיידית. לנתניהו אין מנדט מוסרי וציבורי לקבל החלטות בנושא כלשהו החל מרגע זה."

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון:

"המלצות הפרקליטות בגין עבירות שוחד נגד ראש הממשלה מטילות צל כבד על ראש הממשלה, תפקודו וכושר קבלת ההחלטות שלו.לכן עליו להתפטר או לכל הפחות להודיע על נבצרות כדי לשקם את אמון הציבור בממשלה. כפי שאמר נתניהו עצמו בעבר "ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת חקירה".

"לכן, בכוונתי לפנות ישירות לכל ראשי סיעות הקואליציה ולהציע כי תוקם לאלתר ממשלה חלופית ללא נתניהו. סיעות האופוזיציה מצידן יעניקו 100 ימי חסד לממשלה חדשה".

ח"כ רוזין (מרצ): "היועמ"ש צריך להפסיק להיות פחדן והססן ועליו לקבל החלטה. העם רוצה לדעת את האמת ורוצה שהאמת תצא לאור בית המשפט"

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) בדבריה על סיכום חקירות נתניהו במליאת הכנסת: "את הפרומו לסיכום חקירות המשטרה נתניהו סיפק היטב בחודשים באחרונים. בין אם מדובר בהפגנות תמיכה המוניות שבהן הוא כופר ברבים בשלטון החוק, בין אם בהסתה הפרועה נגד רשויות החוק והכל בשביל להתחמק מהדין הציבורי. עכשיו שהכל נחשף נתניהו בבעיה, כי הפעם הוא לא יכול להאשים את השמאל, הוא לא יכול לטעון שאלשיך הוא עוכר ישראל, או שמנדלבליט שובר שתיקה – כולם מינויים שלו ומקורבים אליו. הגיע הזמן שהיועמ"ש יפסיק להיות פחדן והססן ויקבל החלטה. העם רוצה לדעת את האמת ורוצה שהאמת תצא לאור בית המשפט".

ח"כ רוזין הוסיפה: "בסופו של יום אף אחד בציבור לא מעוניין לראות ראש ממשלה בחקירה. אנחנו מתביישים לראות שהשחיתות מזהמת את מסדרונות הממשלה. במקום להודות ולהישיר מבט לציבור, נתניהו ממשיך להסית ולנסות לגנוב את הדעת הציבורית. זו לא מנהיגות, זו התוצאה של שנים בחדרי חקירות. המבחן של ראשי מפלגות הקואליציה הגיע – אל תתקפלו ואל תתקרנפו – תעמדו לצד האינטרס הציבורי ונגד השחיתות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
איך יתפטר
רוני | 13-02-2018 21:32
ומי יהיה במקומו? בוזי? גבאי? הרי הם חובבנים. ביבי הוא ידיאולוג שאכפת לו מהמדינה ואיך יפנה את הכסא למישהו שאין לו שום מושג בכלכלה,בביטחון,בקשרי חוץ וכו.
הוא יפנה מקומו למישהו אחר מהליכוד
לרוני | 14-02-2018 10:52
ויש מספיק אנשים ישרים בליכוד שיכולים להחליפו. לדוגמא: אבי דיכטר ויש עוד . תחשוב .