נכנעת לתחרות? פייסבוק מאבדת את הקהל הצעיר - סרוגים

נכנעת לתחרות? פייסבוק מאבדת את הקהל הצעיר

דו"ח חדש חושף כי פייסבוק מאבדת את הקהל הצעיר שלה בקצב מהיר יותר מהמצופה. בשנה החולפת אחוז המשתמשים מתחת לגיל 25 ירד בכ-10 אחוזים, בעוד שאחוז המשתמשים המבוגרים עולה ותופס את מקומם

author-image
נכנעת לתחרות? פייסבוק מאבדת את הקהל הצעיר
  (צילום: שאטרסטוק)

האם פייסבוק צריכה לחשוש? דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer טוען כי פייסבוק מאבדת את קהל המשתמשים הצעיר, שעוזבים את הרשת החברתית במהירות גדולה יותר מהמצופה. לטענתם, בשנה האחרונה אחוז המשתמשים בפייסבוק מתחת לגיל 25 ירד ב-10 אחוזים.

עוד נטען כי בשנה החולפת פחות ממחצית ממשתמשי האינטרנט בארה"ב הנמנים בין הגילאים 12 ו-17 נכנסו לחשבון הפייסבוק שלהם לפחות פעם בחודש. מדובר בפעם הראשונה שהאתר רושם נתונים נמוכים כאלו מאז שהאתר נפתח לכלל הציבור.

להערכת חברות המחקר, נתוני הירידה ימשיכו בשנת 2018 ואף יגברו. בדו"ח חוזים כי כמות משתמשי הפייסבוק בארה"ב בגילאי 11 ומטה תפחת ב-9 אחוזים, בעוד שמספר המשתמשים בגילאי 12 עד 17 צפוי לרדת ב-5.6 אחוז. כמו כן, מספר המשתמשים בגילאי 18-24, הנחשבים לחלק מקהל היעד העיקרי של המפרסמים ברשת החברתי, תקטן ב-5.8 אחוז. בסך הכל מוערך כי פייסבוק תאבד כ-2 מיליון משתמשים צעירים בשנת 2018.

בדו"ח מסבירים כי הירידה בפופולאריות של פייסבוק בקרב הצעירים נובעת מעליית הרשתות המתחרות. צעירים רבים תופסים את הפייסבוק כארכיון אינטרנטי, שכל דבר שנכתב בו נשמר לעולם. כיום רוב הצעירים מעדיפים שיתוף זמני שיעלם אחרי תקופה מוגדרת- כפי שמוצע באינסטגרם ובסנאפצ'ט. על פי התחזיות, כ-1.9 מיליון מהצעירים שיעזבו השנה את הפייסבוק יעשו זאת לטובת רשת סנאפצ'ט המתחרה.

במקביל לירידה בקרב הצעירים, אחוז המשתמשים המבוגרים בפייסבוק דווקא עולה ותופס את מקומם. דו"ח של חברת המחקר Ampere מצא כי בשנה החולפת נרשמו בבריטניה 100 אלף משתמשים חדשים בגילאי 45 עד 54, 200 אלף משתמשים בגילאים 55-64, ו-300 אלף משתמשים חדשים מעל גיל 65. הנתונים האלה עשויים לעורר דאגה בפייסבוק, מכיוון שמפרסמים באתר נוטים שלא לפנות לקהלי היעד הללו- כך שהעלייה עלולה להוביל בטווח הארוך לפגיעה בהכנסות החברה.

לטענת החוקרים, קיימים מספר סיבות לעלייה בשיעור המבוגרים. "הסיבה העיקרית היא שקהל מבוגר נוטה לגלות את האינטרנט בגיל מאוחר יחסית" נטען בדו"ח. "כמו כן, יותר ויותר מבוגרים רוצים להתחבר לדור הצעיר ולהיות בסנכרון עם חיי הילדים, הנכדים והמשפחות שלהם".

למרות הנתונים המדאיגים, בפייסבוק יכולים להתנחם בפופולאריות הגוברת של אינסטגרם, הנמצאת בבעלותה של פייסבוק, אשר ממשיכה לגדול בקצב מהיר ומכילה כיום יותר משתמשים מסנאפצ'ט. תחזיות הדו"ח מראים כי מגמת העלייה של אינסטגרם תמשיך בשנה הקרובה, כאשר החברה צפויה להגיע בשנת 2018 לסך של 104.7 מיליון משתמשים בארה"ב- עלייה של 13.1% ביחס למספר המשתמשים כיום. מנגד, סנאפצ'ט המתחרה צפויה להגיע רק ל-86.5 מיליון משתמשים בארה"ב ולרשום גידול קטן יותר מזה של אינסטגרם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו