הרב מאיר מזוז: "החילונים אומללים" - סרוגים

הרב מאיר מזוז: "החילונים אומללים"

ראש ישיבת 'כסא רחמים', הרב מאיר מזוז, התבטא במהלך שיעורו השבועי למאבקי השבת ואמר כי החילוניים הם 'אומללים', כהגדרתו: "בליל שבת האבא יושב כמו אבל"

הרב מאיר מזוז: "החילונים אומללים"
  (צילום: יעקב נעומי/פלאש90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים', הרב מאיר מזוז, התבטא במהלך שיעורו השבועי שנערך אמש (מוצ"ש) למאבקי השבת ואמר כי החילונים הם 'אומללים', כהגדרתו.

החילוניים באמת אומללים

"כמה השבת נותנת למסכנים האלה שאינם יודעים מה זה שבת", צוטט הרב מזוז באתר החרדי 'כיכר השבת': "בזמן הבחירות שעברו בא אחד מהעיתונאים וביקש ברכה, אני לא מכיר אותו אבל בירכתי אותו. אח"כ קיבל כסף וכתב מאמר נגדי, מה כתב שם? ציטט כל הדברים 'הטובים' שאמרתי, וביניהם: "אחינו החילונים האומללים", והתפלא איך אני קורא לחילונים 'אומללים'?! אבל באמת הם אומללים, כי אין להם לא בנים ולא בנות, 'לא נין לו ולא נכד בעמו ואין שריד במגוריו' , וכי הם לא אומללים?!".

בליל שבת, האבא יושב כמו אבל

הרב מזוז תיאר את יום השבת בבתים חילוניים ואמר: "בליל שבת האבא יושב לבד כמו אבל בתשעה באב ועושה קידוש – או שלא עושה קידוש – והילדים הולכים לאיזה מקום ומשחקים שם, ובשעה שלוש בלילה המשטרה מתקשרים אליו כי קרה משהו עם הבן שלו".

"למה?", תהה הרב מזוז. "אם היו יושבים ביחד בחבורה בשולחן שבת, ואומרים פרשת השבוע ומדליקים נרות ושמחים, היו רואים אור אחר לגמרי, כמו ההבדל בין אור לחושך. ולא לחינם אומרים במוצאי שבת: 'המבדיל בין אור לחושך'. אבל לקחו להם את כל השמחה של התורה, כל השמחה של השבת, וכל היופי של השבת".

הרב מזוז ביקש להבהיר משהו בנוגע להגדתו את החילוניים ואמר: "אילו אמרתי 'החילונים האומללים' היה אולי מקום לטעון, אבל אמרתי 'אחינו החילונים האומללים', כי הם אחינו, וככה כתוב בישעיה, 'אמרו אחיכם שונאיכם מנדיכם', אבל הם לא יודעים תורה ולא יודעים שבת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
חבל שרבנים לא עוסקים בקירוב יהודים לדת
פופ | 11-02-2018 18:20
עם אמירות כאלה החילוניים רק מתרחקים ורואים בדת פסול . לא בגלל הדת, אודות לרבנים שעסוקים בלהרחיק ולהשפיל.
2
ממש לא אומללים
ramiru | 11-02-2018 18:28
להיפך - מאושרים
3
הרב הקדוש מהפרסומות של אורן זריף?
י | 11-02-2018 21:11
הרב הקדוש מהפרסומות של אורן זריף?
4
לאחרונה הרשעים המגייסים אינם יודעים שבעה, לא ינוחו ולא
הרשעים מגייסים אינם יודעים שבעה, לא ינוחו | 11-02-2018 21:29
לאחרונה הרשעים המגייסים אינם יודעים שבעה, לא ינוחו ולא ישקטו, ובתקופה האחרונה מתחילים להדק את החגורה נגד בנות ישראל הכשירות-הצנועות, וכפי שמעידים העוסקים בענין זה לשם שמים, אשר לאחרונה מגיע לידיהם עשרות פניות של בנות ישראל כשרות שנסתבכו על ידי רשויות הצבא, בכל מיני אמתלאות ותירוצים שונים, כשעשרים אחוז מתוכן עומדות בפני סיבוכים רציניים, ואיום מאסר מרחפת על ראשן, וכהיום אוחז המצב בענין 'גיוס בנות' באותו מקום שאחזנו לפני שנה וחצי בענין 'גיוס בנים', וכאשר עינינו רואות שיש כאן תהליך מדורג ומתוכנן, פלצה ורתת תאחזתנו רק מלהעלות על לבבינו היכן נעמוד בעוד שנה ושנתיים, השם ישמרינו היל"ת. ושמא תשאל/י, מה אנו ומה חיינו, מה כוחינו ומה גבורתינו, האם אני הקטן יכול לערוך מלחמה נגד השלטון העריץ והנורא, והלוא יש להם בתי כלא בתי משפט ושוטרים, פצצות אטום וטילים מתחדשים, רימוני הלם וגז מדמיע ופלפל, ואני כוחי דל וקטן, האם יכול אני לעשות משהו בנידון. זאת מטרת מאמרי לגלות את אזנך בשורה טובה ומחייבת, כן, את/ה יהודי/ה הנאמן לשם ולתורתו, יש לך תפקיד מכריע במערכה גורלית זו, ברגע שנולדת ובאת לאויר העולם נעשית מגוייס "לצבא-השם-ית'-שמו-לעד" צויידת בכלי נשק אבירים ביותר, אשר בכוחם להפיל חללים חללים מכוחות הטומאה, וזכותך וחובתך להתנהג כפי שחייל אמור להתנהג בעת מלחמה, והיינו ע"י מחאות, ותפלות להקב"ה. המשטרה בתמימותה חשבה שמעצרים המוניים ימנעו ממקדשי השם להמשיך ולהיאבק, אך לתדהמתם, נוכחו כי המפגינים נחושים בדרכם ובעקרונותיהם. המשטרה חשבו שבואש יעצור את העומדים על המשמר, אך שוב מסירות הנפש של סלתה ושמנה של בני הישיבות הוכיחו למשטרה שטעות קשה בידם.
5
והילדים החרדים חוזרים מבית כנסת לאחר
שעשו בהם מעשה סדום | 12-02-2018 11:45
סדום ועמורה
6
כל דבריו אמת וצדק
דוד | 12-02-2018 15:33
יסכור ה' פיות כל המקטרגים אין ספק, שהמגיבים נגד הרב, אינם מזרע קודש, אלא טעונים בדיקת אימהות
7
על הכתבה
איבונה טייבט | 13-02-2018 4:29
הרב אמר אחינו החילוניים האומללים ולא כפי שפירסמתם
8
שוטרים עזי פנים עמלקים וכו' חילצו את "אחיהם"
שוטרים עזי פנים עמלקים וכו' חילצו את "אחיהם" היקר | 13-02-2018 10:33
שוטרים עזי פנים עמלקים וכו' חילצו את "אחיהם" היקר מר. מ-כלב מביתו, לאחר שנחסם ע"י מפגינים צדיקים קדושים וטהורים. כדכתיב: ולכל בני ישראל לא יחרץ "כלב" לשונו. התפלל שחרית בכלל???