אנטי לייק: הכירו את הכפתור החדש של פייסבוק - סרוגים

אנטי לייק: הכירו את הכפתור החדש של פייסבוק

פייסבוק התחילה לבחון הוספה של כפתור חדש בשם "Downvote", שיאפשר לגולשים לסמן תגובות פוגעניות או לא נאותות. באמצעות הכפתור הגולשים יוכלו לציין למה הצביעו נגד התגובה, ואף להסתיר אותה לחלוטין

אנטי לייק: הכירו את הכפתור החדש של פייסבוק
  כבר לא רק לייק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ממש לא לייק: פייסבוק, הרשת החברתית הפופולארית בעולם, החלה לבחון הוספה של כפתור חדש בשם "Downvote" ("הצבעה למטה"), שיאפשר לגולשים לסמן ולהסתיר תגובות המוגדרות על ידיהם כפוגעניות או לא נאותות.

הכפתור החדש מופיע בכל סטטוס או תגובה, בסמוך לכפתור הלייק המפורסם. כאשר המשתמש לוחץ על הכפתור, הסטטוס או התגובה תוסתר מהמשתמש באופן אוטומטי. המשתמשים יכולים גם לדווח לפייסבוק מדוע הם בחרו להסתיר את הפוסט או התגובה, כאשר הסיבות הניתנות לדיווח בשלב הזה הם תגובה פוגענית או לא נאותה, תגובה מטעה, או תגובה שלא קשורה כלל לנושא. בניגוד לכפתור הלייק, אפשרות ה-Downvote לא יופיע בכל פוסט בפייסבוק- אלא רק בפוסטים שהוגדרו כציבוריים או מפורסמים בעמוד רשמי וציבורי.

ככה זה נראה. כפתור ה-Downvote החדש (צילום: עמוד הטוויטר של אתר GSMArena)

בחינת הכפתור החדש מגיע לאחר שנים של שמועות על כך שפייסבוק תוסיף כפתור "דיסלייק" המאפשר להביע חוסר הסכמה עם סטטוס- שהתבטא בסופו של דבר בכפתור הפרצוף הכועס שהוסף לאפשרויות הלייק לצד הבעת תדהמה, אהבה או צחוק. בפייסבוק הבהירו כי הכפתור החדש לא נועד להביע חוסר הסכמה עם סטטוסים, אלא רק להפוך את אפשרות הדיווח על סטטוסים פוגעניים או "פייק ניוז" לנגישים יותר. "אנחנו לא בוחנים כעת כפתור דיסלייק" טענו בפייסבוק בהודעה על הניסוי החדש. "אנו רק בוחנים תכונה חדשה, שתאפשר לאנשים לתת לנו דיווחים על תגובות לא נאותות".

הכפתור החדש נבחן כעת בניסוי שנערך בקרב קבוצה קטנה של משתמשים בארה"ב. במידה והניסוי יוכתר כהצלחה, סביר להניח שנזכה לראות את כפתור ה-Downvote מתרחב לכלל המשתמשים בהדרגה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו