סולקו בגלל הסדרה- וקיבלו תמיכה מכוכבי 'שבאבניקים'

סולקו בגלל הסדרה- וקיבלו תמיכה מכוכבי 'שבאבניקים'

כוכבי הסדרה המצליחה 'שבאבניקים' החליטו לצאת להגנת הבחורים שעפו מהישיבה בגלל ששיחקו כניצבים בסדרה. "מצפה ומייחל שיחזירו את הנערים חזרה למסגרת אשר בה ליבם חפץ" מסר אורי לייזרוביץ' (גדליה)

כוכבי 'שבאבניקים' תומכים בבחורים שעפו בגללם
  (צילום: מתוך הוט)

הסדרה 'שבאבניקים', אומנם הצליחה לקרב לא מעט לבבות למגזר החרדי- בזכות האותנטיות וההומור המיוחד שלה. אך מנגד יש גם כאלה ששילמו השבוע מחיר קשה בגללה. שני בחורים, תלמידי ישיבת 'דרך חכמה' בשכונת הר-נוף בירושלים המוכנה בז'רגון הישיבתי 'סילבר'

השבוע שלושה בחורים סולקו מהישיבה בה למדו, בגלל שהשתתפו כניצבים בסדרה המצליחה המשודרת בימים אלה בחברת הטלוויזיה HOT. על פי הפרסום באתר 'בחדרי חרדים' שני בחורי ישיבת 'דרך חכמה' בשכונת הר-נוף בירושלים ועוד בחור נוסף מישיבת 'נר ישראל' באלעד סולקו בעקבות השתתפותם כניצבים.

"זכותו לחלוק עלי, אבל הוא חייב לזכור את תפקידו כמחנך"

בעקבות הפרסום כוכבי הסדרה 'שבאבניקים', לא עמדו מנגד והחליטו לצאת להגנת בחורי הישיבה שסולקו בגללם. "מאוד הצטערתי לשמוע על האירוע" הגיב השחקן אורי לייזרוביץ' המגלם בסדרה את הצו"ל בחבורה גדליה "מאמין שהתלמידים השתתפו מתם לב וממטרה שיראו את בני הישיבות כמו שהם ולייצג אותם בכבוד.

והוסיף: "הסדרה מזמן הפכה להיות גשר כל כך חשוב בין העולם החרדי לעולם החילוני על כל גווניהם, ומהווה מבחינתי פתח עצום ומכבד לקירוב לבבות אמיתי, אהבת חינם, ולתקשורת אנושית טהורה. אני מצפה ומייחל שיחזירו את הנערים חזרה למסגרת אשר בה ליבם חפץ"

"מייחל שיחזירו את הנערים חזרה למסגרת" לייזרוביץ' (צילום:באדיבות הוט)

"יש לי תמיהה גדולה על ראשי הישיבה שמסלקים בחור שכל חטאו היה שלפני שנתיים נגרר ליום צילום באווירה ישיבתית" מסר יוצר הסדרה הסרוג- אלירן מלכה ל'בחדרי חרדים' "עברו מאז שני ימי כיפור ובמקום להסתכל על הבחור שניצב מולו, מסתכל ראש הישיבה על עברו".

בנוסף הוסיף מלכה כי אין לו עניין לחלוק על החלטת ראש הישיבה אך מקווה להתחשבות "לא אדבר על הערכים שיש בסדרה, כי בזה זכותו של המחנך לחלוק עלי, אבל הוא חייב לזכור את תפקידו כמחנך ובמקום לשמור על השם של הישיבה שלו, שישמור על הבחור ויגדל ויטפח אותו. מקווה שיימצא בראשי הישיבה אומץ לשפוט את הבחורים על סמך המעשים שלהם בהווה ולא על סמך משובת נעורים מהעבר".

"מקווה שיימצא בראשי הישיבה אומץ לשפוט את הבחורים" (צילום: רפי דלויה)

השחקן ישראל אטיאס מסר בתגובה לסילוקם של בחורי הישיבה: "אני בתור ישראלי שחי במדינה המרוכבת שלנו ומוקף במשפחה וחברים מכל סוגי האוכלוסיה: יהודים/ערבים, שמאלנים/ימניים, חילונים/דתיים. מכבד, אוהב ומקבל את כולם ושמח על הזכות להשתתף בסדרה השבאבניקים שמטרה בראש ובראשונה לקרב את כל סוגי האוכלוסיה.

גם אם צפים דברים שלא נראים לאוכלוסיות שונות, המטרה העיקרית של הסדרה היא להראות מראה של כל סוגי האוכלסיה ואת השוני שביניהם ומשם לייצר מיזוג של הבנה, קבלה ואהבת האחר בלי לשפוט. הצטערתי מאוד לשמוע על המקרה שבו הועפו תלמידים. אני מאוד מקווה שהאחרים למקרה הנ״ל ידונו את התלמידים לכף זכות ויבינו שהסדרה שבאבניקים נועדה אך ורק לקרב לבבות ולייצר אהבת חינם. חיים טובים".

"מקווה שידונו את התלמידים לכף זכות" (צילום מסך)

"מבקש מכל הקשור בדבר לנהוג כ-בית הלל"

דניאל גד המגלם את אבינועם מסר: "אני מגיע מבית שבו התרבויות שונות. בכל ערב שבת הולך עם אבי לבית הכנסת ואוכל את הקיגל (אבא אשכנזי) והחמין שאמי (הספרדיה) מכינה. האמונה היא כוח גדול בחיי, וכשקיבלתי לידי את התסריטים של הסדרה- משהו בגוף נדרך מהזדהות ואמפתיה לדמויות. אלירן כתב ברגישות פסיפס אנושי המורכב מדמויות אנושיות, עגולות ומורכבות. אני חושב שהסדרה היא הזדמנות מבורכת לחיבור אחר וייחודי בין העולמות והבנת האחר הן בצד החרדי והן בצד החילוני (שאני מקבל ממנו המון תגובות חיוביות של ראיית האוכלוסיה החרדית באור אחר וחיובי מבעבר בזכות הסדרה).

מקרה כזה בו, מועפים בחורי ישיבה בשל השתתפותם בסדרה פוגע במטרה שלשמה נוצרה הסדרה והיא קירוב לבבות. לכן, אני מבקש מכל הקשור בדבר לנהוג ב-״בית הלל״ ולדון לכף זכות את הבחורים ולהחזירם לישיבה, ובכלל לנצל את ההד הציבורי שנוצר בעקבות הסדרה למטרות שלום ואחווה".

"לחשוב שאנשים שלקחו חלק נענשים בגלל זה, מעציב אותי מאוד" (צילום מסך)

גם מאיה ורטהיימר‏ המגלמת בסדרה את דבורה מסרה ל'בחדרי חרדים': "הצטערתי מאוד לשמוע על המקרה. אין לי ספק שהסדרה הזו מקדמת חיים משותפים בין קהילות שונות בחברה ישראלית בצורה פורצת דרך ולחשוב שאנשים שלקחו חלק ביצירת המציאות הזו נענשים בגלל זה, מעציב אותי מאוד".

עומר פרלמן המגלם את לייזר מסר: "כשהתחלנו להיכנס לעולמם של בחורי הישיבה הגדרנו לעצמנו מטרה- קירוב לבבות. ליצור גשר בין שני עולמות שבנקודת הפתיחה נראו לי רחוקים שנות אור אחד מהשני, עד שהתחלתי להכיר אותם. גיליתי חבורות של בחורים צעירים בגילי, שעוברים איתי את הכביש, יושבים לידי בבתי קפה. הם תלמידים שקדנים ואותנטיים באמונתם. אך הם אינם מסתתרים, הם חלק מהעולם שסביבי, משלימים אותו ויוצקים לתוכו חיות. דברתי איתם לראשונה, גיליתי שהם מחפשים דיאלוג, שיתופיות, הבנה, בדיוק כמוני. הם היו אמיתיים וכנים, חכמים ומלאי עוצמה. הם היו מעוררי השראה. ואז נפל לי האסימון- אלו הם השבאבניקים. לא פרחחים, אלא אנשים שנלחמים על קבלת האחר, השונה. הם לא מפלים אותי בגלל השוני שלי ומבקשים שאני לא אפלה אותם. הבנתי שאנחנו דומים. המאבק שלהם לפיוס בין שכבות האוכלוסייה בחברה שלנו הוא אור בחשכה והוא תקווה לאהבת הזולת. הבנתי את הכבוד שנפל בחלקי להביא את עולמם למסך הטלוויזיה ולהעביר את הבשורה שהם נושאים עימם. אני אסיר תודה לכל השבאבניקים באשר הם, ומלא תקווה שקולם ימשיך להישמע"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
בטוח שיחזירו אותם
חרדי צופה | 08-02-2018 14:40
בוודאי ראש הישיבה הרב סילבר שליט"א ישתכנע משחקן חילוני להחזיר את הבחורים חחח, הבחורים הללו הם טיפשים מטופשים , מה הם חשבו לעצמם באמת?!
2
זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי"
שי | 08-02-2018 15:53
בחורי הישיבה, שניים במספרם בסה"כ, בחרו להרוויח כסף קל. ראש הישיבה לא אהב את חמשת הפריימים של תהילה שהם קיבלו בטלוויזיה (שבתור מדיה מגלמת את כל מה שהיהדות החרדית נלמת בו) והעיף אותם. במונחים של המגזר הכללי זה משול להדחה של תלמיד שהשתתף בסרט פורנו.
צודק 100%
אבי | 15-02-2018 0:06
הבנת לנפשו של העולם החרדי
3
אנו לא נתערב להם בסט ובעריכה ושהם לא יתערבו לנו בחינוך
שייקה | 08-02-2018 18:54
חצופים.
4
הם אינם בחורי ישיבה
חיים | 09-02-2018 15:32
בחורי ישיבה שהגיעו למצב שהם משחקים בסדרה ולא משנה מה תפקידם בסדרה ומה הם חשבו לעצמם, בעצם הסיטואציה - הם לא באמת בחורי ישיבה ומקומם אינו בישיבה. וכמי שמכיר את המגזר החרדי ועובד עם בנות של המגזר החרדי, איני רואה קשר בין הסדרה לבין המציאות
הם ממש שבאבניקים
אבי | 15-02-2018 0:06
חח
5
שבבניקים
י | 12-02-2018 0:27
ילזיר יחזירו ...כך זה עובד שםםםם
6
תלמידים מסכנים
הרב הקדוש | 12-02-2018 10:26
זרקו לפח את עתידם, לעולם הם לא ימצאו שידוך. ועכשיו כשהם עפו מן הישיבה לאן תפנה דרכם??
7
בורות
א | 08-04-2018 1:02
לא מספיק הפשע שעשו בעצם הפקת הסדרה המסולפת, עוד מנסים להתערב לראשי הישיבה, הטפשות היא למה כולם צריכים לדעת על הבורות שלהם
8
מפיקי הסדרה חוששים שבחורי ישיבות לא ישתתפו
הכל אינטרסים | 15-09-2019 1:55
אם תהיה עונה 2 ,הסיכוי להגיע לבחור ישיבה אותנטי שואפת לאפס. חילוני לא יבין אבל ראשי הישיבה פועלים פה למניעת התדרדרות של נערי שוליים מהישיבות(שבאבניקים בלעז) לסידרה שמעותת לדעתם את המושג בחור ישיבה