"למה איחוד-לאומי? כי פה יש אמת ברורה" - סרוגים

"למה איחוד-לאומי? כי פה יש אמת ברורה"

ברקע הסערות האחרונות על מיקומה של הציונות הדתית מול נושאי דת ומדינה, תתכנס הערב ועידת צעירי האיחוד לאומי. בראיון לסרוגים אומר מזכ"ל המפלגה: "הצעירים מתחברים דווקא אלינו, פה האמת בצורה ברורה"

author-image
"למה איחוד-לאומי? כי פה יש אמת ברורה"
  סופר. בועידת האיחוד הלאומי לפני כחצי שנה(צילום: אור אלכסנברג)

מפלגה אחת? לא כשזה קשור לקולות הצעירים. בפועל, הבית היהודי והאיחוד לאומי מנהלות בתים שונים עם גג משותף. בראיון לסרוגים, מנסה מזכ"ל האיחוד לאומי, אופיר סופר להסביר את הסיבה, זאת ברקע הסערות האחרונות על מיקומה של הציונות הדתית מול נושאי דת ומדינה ובהתמהמהות הקול של 'הבית היהודי', בנושאים הללו, הוא מצהיר: "הצעירים מתחברים דווקא לאיחוד הלאומי, פה הם שומעים את האמת בצורה ברורה".

אתם מתכנסים הערב לראשונה לוועידת צעירי האיחוד לאומי של המפלגה, למה בעצם לעשות ועידה רק של האיחוד לאומי? אתם מפלגה אחת, מה רע בלהתאחד עם צעירי הבית היהודי?

"אנחנו מקיימים מדי שנה, בדרך כלל באזור החגים ועידה רעיונית כלשהי, של החבר'ה המבוגרים יותר של כלל חברי המפלגה, וועידת צעירים זה עוד מרכיב בשטח של חב'רה שאוהבים לבדוק את האמת ולהגיד את האמת. אני חושה שחבר'ה צעירים מאד מחברים דווקא לאיחוד הלאומי כי שמה הם שומעים את האמת בצורה ברורה יותר, וצעירים אוהבים מציאות ברורה, וזאת הסיבה שהם גם מוצאים את דרכם אלינו".

אמרת שהצעירים רוצים תשובות ברורות, אבל נראה שהמפלגה מתמהמהת בלתת תשובות בנושאים הרגישים שידונו בועידה כמו השבת, והשרות המשותף. אתם מקווים שהנוער ייתן לכם את התשובות כי לכם קשה להכריע?

"הצעירים מחפשים מציאות יותר ברורה, ודברים ברורים יותר נאמרים באיחוד הלאומי. הצורך שלנו לערב את הצעירים והצורך שלהם להיות מעורבים ולהשפיע בסוגיות בערוץ, כמו השרות המשותף ובכלל, אנחנו דברנו על רוח צה"ל. הנושא של שבת- סוגייה שמאד בוערת. אנחנו רואים את מאבקי השבת באשדוד, בירושלים, בנתניה ועוד מקומות כמובן, סוגיית הריבונות שהיא המרכזית ובחרנו מגוון נושאים שכל חבורה תתחבר לנושא מסוים שיותר מתאים לה; הצעירים בחרו את הנושאים יותר מאשר אנחנו.

סוגיית השירות המשותף: "זה בסדר שבני נוער יישמעו דעות שונות"

יהיו שם את הרבנית מיל נגן והרב חיים ברוך שבאמת שתי דעות שמנוגדות אחת לשנייה, שעלו לאחרונה לכותרות, זה לא מבלבל את בני הנוער?

"אני חושב שבני הנוער צריכים להיות חשופים, לחשוב ולשמוע ולדעת ולהחליט. הדעה של המפלגה בהקשר הזה היא עמדה די ברורה וזה בסדר שבני נוער יישמעו דעות שונות ויכירו את מורכבות הסוגייה, זה יהפוך אותם ליותר מחוברים. אנחנו לא בעידן שאפשר לנהוג אחרת".

מה אתה מצפה שיצא מהועידה הזו? 

"ליצור חיבור עם הנבחרים, קריאת כיוון לדרכי פעולה בכל סוגייה, לדעת להבדיל בין עיקר לטפל ולדעת איפה הצעירים כן יכולים להשפיע על סדר היום, איזו פעולות שהם יעשו. לדוג' המאבק שהחברה שלנו הלכו ועשו מנגל אל מול כלא עופר. גימיק נחמד שמייצר סדר יום וזאת המטרה. חבר'ה צעירים שבסופו של דבר יודעים לייצר סדר יום מה שמבוגרים לא יודעים לשעות בעזרת גימיקם ופעולות שטח".

המאבק על נתיב האבות? "אנחנו לא אופטימיים"

הועידה הולכת להיות בנתיב האבות, שכונה שככל הנראה הולכת להיהרס בעוד כמספר חודשים, איפה אתם נמצאים ביחס שלכם למאבק?

"חברינו פועלים בכל סוגייה. המאבק הוא לא פשוט, ולצערי אנחנו לא אופטימיים. אבל מנצחים בנקודות ולאט לאט, זה לא פשוט. שאלת שאלה קשה, ובחרנו להעביר את הועידה לשם מכיוון שזו עוד אפשרות לנסות לייצר סדר יום שעל חבלי  ארץ אנחנו לא מוותרים ובתים לא הורסים במדינת ישראל, אבל אנחנו עדיין לא במציאות המושלמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רק דבר אחד חסר - בוחרים.
הכל נכון | 08-02-2018 15:52
תרוצו לבד ותגמרו כמו אלי ישי. עם חובות ומחוץ לכנסת. בהצלחה!
2
חי בסרט עמוק!!!! אין לכם מניין של בוחרים
יעל | 08-02-2018 21:06
ואם יש לכם אז אנא העמידו את עצמכם ברשימה עצמאית לבחירות ונראה מי בכלל איתכם בנט חכם ויודע שאן לכם מה לתת לו ואתם רק באים לקחת ממנו כיסאות
3
הרבי
נועם | 07-02-2024 13:48
הרבי מלובביץ' מנהיג היהודים