עזריה: "הרב אליהו הוציא את עצמו מהציונות הדתית" - סרוגים

עזריה: "הרב אליהו הוציא את עצמו מהציונות הדתית"

"הדברים שהרב שמואל אליהו אמר מוציאים אותו מגזרת הציונות הדתית", אמרה הערב בחריפות ח"כ רחל עזריה מול עשרות מנהלי הציונות הדתית בכנס אשחר&more. לטענתה, "הבנות הדתיות מתגייסות בהמוניהן"

author-image
עזריה: "הרב אליהו הוציא את עצמו מהציונות הדתית"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

"הדברים שהרב שמואל אליהו אמר מוציאים אותו מגזרת הציונות הדתית", אמרה הערב (רביעי) בחריפות ח"כ רחל עזריה (כולנו) מול עשרות מנהלי הציונות הדתית בכנס אשחר&more. לטענתה, חרף הצהרות הרבנים, "הבנות הדתיות לא מוותרות ומתגייסות בהמוניהן".

עזריה, התייחסה במהלך נאומה,  לדברי הרבנים היוצאים לאחרונה נגד השירות המשותף וגיוס נשים לצה"ל: "יש פה רבנים שהתבלבלו והפכו את הדיון הזה, וחושבים שיכולים לקרוא למלחמה על צה"ל ועם כל הכבוד הם לא חלק מהציונות הדתית". לטענתה, הדברים שהרב שמואל אליהו אמר, "מוציאים אותו מגזרת הציונות הדתית".

עוד הוסיפה עזריה שחרף ההצהרות של הרבנים שהולכות ומחריפות נגד גיוס הנשים, הבנות הדתיות מתגייסות בהמוניהן : "הציונות הדתית ידעה לקחת משימות לאומיות על הכתפיים, צה"ל אמר, אנחנו צריכים אתכם, והבנות הדתיות לא מוותרות ומתגייסות בהמוניהן.

בשיעור שהעביר לפני מספר חודשים ושתוכנו הובא על ידי יאיר שרקי במהדורת 'החדשות' נשמע הרב קלנר מתייחס לנשים ואומר כי "היכולת הרוחנית של נשים, היא מוגבלת. יש להן רוחניות, יש להן רוחניות בינונית. מגמות העולם, התרבות, תפישות חובקות זרועות עולם, זה לא הכשרון הנשי. אלה לא הנקודות ששם אנו מצפים ששם הנשים תגענה לאיזה הישגים".

כשנשאל האם כל השיח על כך שנשים הן רוחניות הוא שגוי, השיב הרב קלנר: "זה רק הנשים מדברות ככה, ודעתן קלה. קשקוש של נשים. נשים רוחניות- זה קשקוש. זה פשוט לא נכון".

נתק בין רבנים כאלה למה שמתרחש בציונות הדתית

בשיחה לסרוגים אמרה מוקדם יותר הבוקר, עזריה כי "הדברים מביכים ולא שווים תגובה ישירה. הם בעיקר מעידים על הנתק בין רבנים כאלה לבין מה שמתרחש בשטח בציונות הדתית".

עזריה התייחסה למציאות בשטח ואמרה כי "בנות הציונות הדתית כבר מזמן לא מקשיבות לרבנים אלה. הנערות שגדלות היום בשומרון, בירושלים ובכלל בציונות הדתית שואפות רחוק, גם ברוחניות וגם בקריירה, בלי קשר לדבריו".

עם זאת עזריה הדגישה כי "החלק המטריד במיוחד זו העובדה שדברים אלו נאמרים לנערים צעירים שעוד מעצבים את תפיסת עולמם. ואת זה מכינת עלי חייבת להפסיק".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
חחחח הרפורמית מדברת!!! איזה בדיחה למה מי היא בכלל?!
דת"ל | 07-02-2018 20:46
לא מגיעה לתחתית סוליית נעליו של הרב אליהו שליט"א
2
מה את אומרת?
יענקל | 07-02-2018 20:52
לרחל עזריה יש חוש הומור מפותח. ללא ספק.
3
הוא אף פעם לא היה באמת בציונות הדתית
זאת ועוד | 07-02-2018 20:59
והוא גם לא ממש רב (הוסמך בלי בחינה על סמך נפוטיזם טהור)ץ
סייג לחכמה שתיקה! (חז"ל)
בנימין יהודה שקריה | 07-03-2018 22:48
עדיף שתשתוק! אם אין לך דברים אמיתיים וקדושים להגיד!
מה???
שירזי | 08-02-2018 0:00
מי את שתחליטי?
4
למה להזמין את רחל עזריה? היא שייכת לבית היהודי?
לבאי הכנס | 07-02-2018 23:14
חילונית למהדרין אעפ"י שטוענת שהיא דתית - לא נכון. באיזו חוצפה היא תוקפת את הרב אליהו - מי היא שמעיזה כך לדבר לכבוד הרב. מי שהזמין את עזריה לכנס זה שיתבייש לו !!!!!
5
חחחחחחחח
בת יענה | 07-02-2018 23:24
… חרטטית
6
ואת מעולם לא היית בה
איתן | 08-02-2018 1:31
שחררי אותנו בבקשה מהמחשבה שאולי יש בינינו קשר
7
אני מוחה על ביזוי תלמידי חכמים שבתגובה כאן.
אריאל | 08-02-2018 2:22
אני גם תוהה היכן מתקיימים מבחני הקבלה לציונות הדתית, כיצד ניתן לעבור אותם בהצלחה ומהם תנאי הסף להצטרפות אליה. מי קובע מי חלק ממנה ומי לא?
8
מעלה הרהורים על היכולות השכליות של נשים
משה | 08-02-2018 5:37
למזלנו אנחנו מכירים היטב את הנשים. יש להן הרבה יכולות שהן טובות בהן מהגברים. הייתי אפילו אומר שברוב הדברים. וזה לא פלא שמשימה מס. 1 הן קיבלו- חינוך הדור הבא. אבל זה לא בצבא וגם לא בביהמד. לשמוע אותה ואת שולי מועלם מעלה הרהורים לגבי חלק מהיכולות של הנשים. איך רב מגיע לדבר שטויות כאלו? הנה התשובה הוא כנראה מתכוון לנשים כמוה
9
אמרה מי שאף פעם לא הייתה חלק מהמגזר
סרוג | 08-02-2018 8:09
חצופה. מה את פוערת את פיך מול אחד מגדולי תלמידי החכמים?
10
וכולן שתקו..... זה האייטם !!!!!
חייל דוס | 08-02-2018 9:56
עומדת חברת כנסת שמגדירה את עצמה כדתייה מול עשרות מנהלי הציונות הדתית ופוערת פה אל אחד מגדולי הרבנים ואף אחד לא קם ומחה !!!! איוב נענש בגלל ששתק !!!! הציונות הדתית פשטה רגל !!!!
11
החצוף מגלה השרוולים
גלוי הראש | 18-02-2018 10:46
המפיח כזבים ודעות משונות ושאר גזים , רח[חמנא] ל[ילצלן] עזריה קודם תכסה שרוולים ותכסה את הראש במיטפחת . יכשיו אורוט לא תדבר על הרב אליהו שליטא . ארצה! מקסימום תדבר על חחלון שבגללו עמונה נחרבה. ה״מסורתי״ החום מגבעת אולגה ששכח מה עשו לחומים ויראי השמיים ואיגף את בנימין נתניהו רהמ עם ה״בגצ״ וכבוד ה״בגצ״ של נאור המירי המסריחונה המלעונה וכך נחרבו לא אק בתי כנסת לא עמונה.
12
חחחחחחח
בנימין יהודה שקריה | 07-03-2018 22:47
אתם כל כך מצחיקים אותי... מה איכפת לנו מה אותה גויה רפורמית אומרת!!! הרב אליהו הוא מראשי הציונות הדתית וזה שבנות דתיות מתגייסות זה רק בגלל השטיפת מוח של הצבא ושל כמה רבנים שהם משתמשים בתג של תורתנו הקדושה כדי לקבל כסף ויחסי ציבור. להם אני קורה מלקקים - פשוט כך! לצערנו הרב הצבא של עם ישראל הופך להיות סתם צבא... הוא כבר לא בדיוק לישראל הוא ככל הגויים.. כור היתוך היה בזמנו ובזמננו זה פמיניזם וחילון גמור - ה' ישמרנו ויצילנו! תפקידנו הוא לקדם את רבותינו הקדושים ולחשוב כל רגע ורגע מה מרן הרב קוק זצל היה עושה ואיך הוא היה פועל בדבר. חפץ ה' הוא מחנה קדוש! ועלינו לפעול לכך בכל עז!
13
גברת את לא דתית את אולי מסורתית.
אביתר יעקב מיכלשוילי | 11-05-2018 18:12
.
14
ניתוק
ג | 23-07-2018 16:06
יכול להיות שאין ברירה ויש גורמין שרוצים להרוס את היהדות אפילו הציונית אולי אין ברירה אלא להתנתק מהמדינה בכל המובנים