העולם מזועזע: תגובות העולם לפיגוע באריאל - סרוגים

העולם מזועזע: תגובות העולם לפיגוע באריאל

מנהיגים ברחבי העולם הביעו זעזוע וגינו את פיגוע הדקירה הקשה שהתרחש אתמול באריאל, במסגרתו נרצח הרב איתמר בן גל הי"ד. במקביל, ארגוני הטרור הפלסטינים שיבחו את האירוע, בעוד שהרשות הפלסטינית נמנעת מלהגיב

author-image
העולם מזועזע: תגובות העולם לפיגוע באריאל
  זירת הפיגוע באריאל, אמש (צילום: מועצה אזורית שומרון)

העולם עם ישראל: ברחבי העולם הביעו זעזוע לאחר פיגוע הדקירה שהתרחש אתמול בכניסה לאריאל, במסגרתו מחבל רצח את הרב איתמר בן גל הי"ד. מנהיגים רבים גינו את האירוע הקשה ושלחו תנחומים למשפחה.

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, שביקר בישראל בשבוע שעבר, התייחס בהודעתו לסמיכות הפיגוע אמש לרצח הרב רזיאל שבח הי"ד בתחילת החודש. "זהו פשע הדמים השני שמתרחש בתוך חודש" אמר במשרד החוץ בגרמניה. "הרצח ממלא אותנו בצער רב ובדאגה רצינית. אלימות וקריאה לאלימות לא יובילו לכך שישראלים ופלסטינים יוכלו לחיות זה לצד זה בשלום ובביטחון".

"הרצח ממלא אותנו בדאגה" שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, גינה גם כן את הפיגוע הקטלני בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "היום נדקר אזרח למוות סמוך לאריאל. מחשבותיי עם משפחת הקורבן" כתב. "אין שום הצדקה לאלימות ולטרור. אני מקווה שהתוקף יובא לדין".

במקביל, ארגונים פלסטיניים שיבחו את הפיגוע הקשה. בחמאס טענו כי הפיגוע הוא תגובה להכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כעיר הבירה של ישראל. "החמאס מברך על הפעולה המוצלחת" אמר דובר ארגון הטרור עבד אל-לטיף אל-קאנוע בהצהרה שפורסמה ברשת. "אנו מאחלים ביטחון ושלום למבצע התקיפה ולכל אנשי ההתנגדות בגדה המערבית".

דובר החמאס הוסיף כי הארגון קורא להפסקת התיאום הביטחוני בין ישראל והרשות הפלסטינית, ועודד את תושבי האזור "להעלות את ההתנגדות" ולבצע פיגועים נוספים מול הכוחות הישראלים.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי שיבח גם כן את המחבל ואת פיגוע הדקירה. לדבריהם, "מדובר בפעולת גבורה, הבאה כתגובה טבעית לפשעי הכיבוש של הציונים נגד העם הפלסטיני". בג'יהאד חיזקו גם את ההנהגה הפלסטינית, וקראו לנתק את הקשרים בין הנהגת הרשות לישראל ולאפשר ל"כוחות המאבק" הפלסטינים לבצע פיגועי טרור קשים מול "המתנחלים וכוחות הכיבוש".

נמנע מלהגיב. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

ברשות הפלסטינית נמנעו עד כה מלהגיב על האירועים. סוכנויות הידיעות הפלסטינים הרשמיים ציטטו את המקורות הישראלים שדיווחו על הרצח, אך בניגוד לנהוג בעבר הדיווח לא לווה בהודעת גינוי של הנהגת הרשות. מנגד, המנהיגים גם לא שיבחו את הפיגוע, כפי שעשו ארגוני הטרור ברצועת עזה.

כזכור, אתמול מחבל חמוש ב-2 סכינים דקר את הרב איתמר בן גל בכיכר אריאל, פצע אותו אנושות- וברח מהמקום. כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבל, שנמלט לכיוון כיפל חארס. הלווייתו של הרב בן גל תתקיים היום בשעה 10:45 בהר ברכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אהלן טראמפ! תודה על המהפך שעשית בעולם!
דנה | 06-02-2018 16:41
בסוף עוד יתגלה שהוא המשיח בן דוד!
2
בין השורות
יובל כ. | 08-02-2018 15:58
יהודי יקר נרצח במכת סכין אחת! זו המציאות??! כך מרשה הממשלה שיעשו לתושביה? על שייתעשת העם היהודי אולי שיחלקו אפוד פלג גוף עליון לכל יהודי שאם אין הגנה אקטיבית לפחות שיהיה מגן פסיבי. קומו בני יעקב.
3
נרצחיים ילדנו לשווא
ניסים חדידה | 18-03-2019 17:06
אני נטרף מיזה משתתף בצערכם העמוק ממש בעצב וכל המשפחה שרתתי בעזה משם למדתי כל הזמן מיסתכל סביב וליקולמטרים איך יתכן חיילי קרביים אלופים והם במקום מסוכן אעך בכלל היתקרב אליו המחבל איפוא היו עינייו צריכים כל הזמן בסיבובים ולהיסתכל עשרות קילומטרים תמיד לראות מסביבכם אתם עם נשק הוא הולך רגל אתה מסתכל רואה מישהוא מתקרב אתה עוקב אחריו בעיניך וכבר דורך מוכן איך הוא מאחור איך יאיך לעזאזאל לא מיסתכלים סביבככם מעכשיו כל הזמן אתם בסיבובים מסתכלים דדיייייייייייי לככככככככככככככאאאאאאבבבבבבבבבב