יו"ר המטה החילוני: כן לגייס בנות, לא להוריד את הרף - סרוגים

יו"ר המטה החילוני: כן לגייס בנות, לא להוריד את הרף

יו"ר המטה החילוני בבית היהודי שגיא גז בטור מיוחד לסרוגים: "מעולה שבחורה יכולה להחזיק מאג אבל בשם שוויון נגרום לזה לקרות בכל דרך ונוריד את רמת הלחימה"

יו"ר המטה החילוני: כן לגייס בנות, לא להוריד את הרף
  באדיבות המצולם

סוגיית השירות המשותף מעוררת סערה במגזר ומחוצה לו. רבנים טענו שאם חייל דתי מוכרח לשרת עם חיילת ישנה פגיעה באמונה שלו, וגם צה"ל פוגע באיזון של חיילים דתיים בצבא בתנאים המתאימים להם כמו "הנח"ל החרדי" ומסלול בני ישיבות שחלקם מתגייסים ביחד ליחידות קרביות. אחרים טענו שזה פוגע בבריאות של הבנות ולא ראוי שבנות ובנים ישרתו ביחד כמו כן השהות בחברה מעורבת שבה נאלצים להיות במצבים שיכולים להיות אינטימיים הוא מקור לצרות.

קבוצות הדוגלות בשוויון עורכות השוואה עם צבא ארה"ב, שבה נשים נמצאות כמעט בכל תפקיד כולל שרות קרבי בעומק שטח האויב למשל בעיראק ואפגניסטן. לטענתן מניעת בנות מלשרת בתור לוחמות בשל מבנה פיזיולוגי שונה מהבנים לא רלוונטי מכיוון שנשים בצה"ל אינן שונות מנשים בצבא ארה"ב. אם נשות צבא ארה"ב מסוגלות להיות לוחמות כל אישה מסוגלת.

אני רואה את המצב בציונות הדתית ועדיין חלוק בנושא זה.

מהיכרות עם החיילת הראשונה אליס מילר (בת מחזורי), אני יכול להגיד שיש הבדל מהותי בין מה שהיא סימלה לבין מה שקורה היום. הרעיון היה לפתוח את השוק ולתת לה את האפשרות לנסות להתקבל לכל מקום שהיא רוצה בתנאי שהיא עומדת בקריטריונים של הצבא.

לעומת זאת כיום המצב שונה, יש ניסיון בכוח לדחוף את כל הנשים לכל המקומות באמתלה של שוויון כשהוא לא בהכרח קיים.

כן לגייס בנות, לא להוריד את הרף

נשים צריכות לשרת בכל מקום שהם יכולות: לדוגמה: אם יש בחורה שמצליחה להחזיק מאג, לירות ולעמוד בתנאים הפיזיים הקשים הדרושים אין לי בעיה עם זה. דוגמה נוספת היא של בחורה שיכולה לשבת מול מסך במשמרת של 12 או 16 שעות בתחום הסייבר. אין שום סתירה בין שירות משמעותי לכל בן ובת על פי יכולותיו, כישוריו וצורכי הצבא.

אבל בשום פנים ואופן אסור לבוא, לקחת ולהנמיך ציפיות, מעולה שבחורה יכולה להחזיק מאג אבל בשם שוויון נגרום לזה לקרות בכל דרך ונוריד את רמת הלחימה אז במקום שיוויון עשינו התאמות.

לא לכפות עירוב בין המינים

כחלק מנושא זה יש להתחשב בהשפעה של שרות משותף על חיילים וחיילות.

אין לי התנגדות שישרתו ביחד כל זמן ששני הצדדים חיים עם זה בשלום. אך ישנו חוסר הגיון להכריח בן/בת לשרת באותו טנק או מקום אם אין לזה:

א. הכרח – צריך שיהיה לכך צורך במסגרת התפקיד ולא לכפות בשם שיוויון.

ב. רצון – אם חייל בא ואומר שהוא מסרב לשרת ביחד עם נשים צריך למצוא לו פתרון.

רואים שזה חייל פה וחייל שם כמו שהרבה חיילים הולכים לקב"ן ומוציאים אישור אי שירות בצבא, במקרה הזה יהיו מספר חיילים שיגידו שהם לא יכולים לשבת עם בחורה בתוך טנק אז יש למצוא פתרונות.

בדור שלנו החכמה היא למצוא פתרונות לדברים שפעם לא היו רלוונטיים, לא היה שיח ציבורי סביב נושאים אלו.

==

שגיא גז הוא יו"ר בית משותף-המטה החילוני בבית היהודי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דביל, זה תרתי דסתרי
סרוג | 05-02-2018 12:15
אם גייסת בנות - בהכרח הורדת את הרמה (או שאתה רוצה לפצוע אותן ולפגוע בהן לכל החיים...)
2
הבית היהודי לא זקוק לראש מטה חילוני
עמרם | 05-02-2018 12:23
גם הבית היהודי עצמו איננו ממש דתי