הרב הראשי: "להתייחס לאהרון ברק 'כחרס הנשבר'" - סרוגים

הרב הראשי: "להתייחס לאהרון ברק 'כחרס הנשבר'"

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, תוקף בחריפות את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, ואומר כי יש להיאבק בו וברעיונותיו כפי שהיהדות נאבקה בתנועת ההשכלה

הרב הראשי: "להתייחס לאהרון ברק 'כחרס הנשבר'"
  (צילום: פלאש90)

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, תוקף בחריפות את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, ואומר כי יש להיאבק בו וברעיונותיו כפי שהיהדות נאבקה בתנועת ההשכלה.

על פי הפרסום באתר ynet, בנאום שנשא בפני דיינים בכינוס בתי הדין הרבניים טען הרב יוסף כי יש להתייחס אל ברק בביטול "כחרס הנשבר", ואל ההתדיינות בפני בתי המשפט האזרחיים – כעבירה דתית חמורה.

דבריו של הרב יוסף מגיעים בעיקר בעקבות דבריו שלך ברק בראיון שהעניק בסוף השבוע האחרון למוסף '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות' לפיהם הוא מתנגד להצעת החוק המבקשת להתיר לבתי הדין הרבניים הממלכתיים, שבנשיאות הרב יוסף, לתפקד גם כבוררים, ולדון בסכסוכים ממוניים על פי דין התורה בהסכמת הצדדים.

(צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

"ברק ממשיך את המלחמה שלו", טען הרב יוסף בפני הדיינים. "זה דברים מאוד מוזרים: שני יהודים יראי שמים רוצים לדון בפני הדיינים. זו כפייה אנטי-דתית! אתה כופה אותם שלא ידונו בפניהם, שילכו לבית משפט… דנים פה להתיר אשת איש לעלמא (לעולם), נותנים גטים, מתירים ממזרות וכל הדברים האלה. (גם) דיני ממונות – למה שלא ידונו? יש בוררות. למה לכפות אותם שילכו לבית משפט?".

"לבטל את כל דבריו"

הרב הראשי טען כי בתי המשפט החילוניים בישראל גרועות מ"ערכאות של גויים", שההלכה אוסרת להתדיין בפניהן. עוד הוא הגדיר את המצב בבתי המשפט האזרחיים "מחפיר ומביש".

"זה המשך המאבקים שהיו עוד בהשכלה לפני 200 שנה", סיכם הרב הראשי. "אנחנו לא צריכים להתחשב בכל מה שמדבר זה אהרון ברק, לא להתחשב בו, היה כלא היה. אני מוחה על הדברים ואנחנו מבטלים את הדברים שלו וכל הדיינים מסתמא (מן הסתם) מצטרפים איתי לבטל ביטול כחרס הנשבר את כל דבריו של אהרן ברק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
תורתינו הקדושה
שרביט | 05-02-2018 11:48
חזק ואמץ לכבוד מורנו ורבנו עטרת ראשנו הרב הגאון הרב יצחק יוסף שמקיים את הפסוק לא תגורו מפני איש
2
סוף סוף מרימים את הראש כנגד רשעי ישראל
סוף סוף | 05-02-2018 11:49
כל הזמן החניפו להם ותראו להיכן הידרדרה המדינה מוסרית ,הגיע זמן להרים את הראש במלחמת התורה
3
הרב הראשי הוא...
| 05-02-2018 12:21
הרב הראשי הוא העמלק של תקופתנו.
4
כחרס הנשבר
אלי | 05-02-2018 13:33
הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה
5
אכן, הרב יוסף דייק: "יש להאבק...
בנצי | 05-02-2018 13:36
בו (באהרון ברק) וברעיונותיו כפי שהיהדות נאבקה בתנועת ההשכלה". ממש כך יהדות מחד והשכלה מאידך. השכלה, נאורות, קידמה, חופש הדעה וחופש הדעת - ומולה היהדות החשכה של הרבנים החשוכים מתקופת ימי הביניים. אלה שהובילו את העם היהודי - פעם אחר פעם, דור אחר דור - אל פתחו של אסון. ונראה שזה מה שצפוי לנו גם הפעם... אוי, כמה נחוצה לנו תנועת השכלה חדשה!!!
6
בלי תנועת ההשכלה לא היתה קמה המדינה
קצת עובדות | 05-02-2018 15:54
אם היה מצליח המאבק בתנועת ההשכלה היינו עד היום עגלונים בפולין או מצחצחי נעלים במרוקו.
7
הרב צודק
גדי | 05-02-2018 17:23
מי ששומעה את החילונים שמדברים בזכות הפרט ובזכות הדמוקרטיה וחופש הדיבור וכו צריך להבין שזו כפירה בעיקר לא מי ששורף את התפילין שלו מזהזה אותי זה מעשה יחיד שלא הזיק לאחרים אבל מי שקופר בתורה זה מזהזה אותי ומסכן את כלל ישראל
8
מקומו באירן יהיו לו תומכים רבים חשוכים כמוהו
רמי | 29-03-2018 23:47
מאז ומתמיד רוב היהודים התנגדו כל קיצוניות דתית חשוכה שהביאה רק לשינאת אחים ולחורבן עם ישראל בנוי מזרמים שונים שחייבים ליחיות בכבוד הדדי אים רצוננו בהמשך קיום המדינה לא ניראה לי שהאדם החשוך הזה הרואה את עצמו כרב תורם לאיזון ולכבוד ההדדי החיוני להמשך קיומנו
9
הלכה
דיין | 02-07-2018 15:16
אשריו של הרב הראשי