ראש המכינה לבנות מזהירה: 'המשבר מגיע אחרי הצבא' - סרוגים

ראש המכינה לבנות מזהירה: 'המשבר מגיע אחרי הצבא'

ראשת המכינה הקדם צבאית לבנות 'צהלי', הרבנית מיכל נגן, מזהירה מתופעה בה בנות דתיות שמתגייסות לצבא חוות את המשבר דווקא אחרי השירות: "האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא לא"

author-image
ראש המכינה לבנות מזהירה: 'המשבר מגיע אחרי הצבא'

בעוד רבים מזהירים מהתדרדרות של מצבן הרוחני של בנות במהלך השירות הצבאי, ראש המכינה הקדם צבאית לבנות 'צהלי', הרבנית מיכל נגן, טוענת כי רבות מהבנות חוות את המשבר שלהן דווקא אחרי סיום השירות הצבאי.

"האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא לא"

על פי הפרסום בעלון 'מצב הרוח', במהלך שיחה עם הורים לתלמידים שנערך בשבוע שעבר בגבעת שמואל, אמרה נגן: "כשאני שואלת את הבנות למה הן רוצות להתגייס, הן עונות שהן רוצות לצאת מהבועה. השאלה היא האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא- לא".

הרבנית נגן הדגישה כי "גם אם במהלך הצבא שמירת המצוות מתחזקת, המשבר מגיע אחר כך".

עוד היא סיפרה כי "אנחנו בתוך מהלך אדיר של שינוי בתפיסה העצמית של הנשים הצעירות בציבור הדתי. אם היום אנחנו מדברים על אחת מכל שלוש בוגרות החינוך הדתי שמתגייסות לצה"ל, הצפי של צה"ל הוא שבעוד חמש שנים יהיה חצי".

"שאלתי מאה בנות כמה מהן יודעות לפתוח ספר; רק אחת ידעה"

הרבנית נגן התייחסה להכנת מוסדות החינוך הממלכתי דתי את הבנות שרוצות להתגייס ואמרה: "מתוך 2000 בנות שמתגייסות, רק כ-600 בנות הולכות ללמוד קודם במסגרת. "שאלתי מאה בנות, בוגרות החינוך הדתי: כמה מכן למדתן לפתוח ספר? רק אחת ידעה. שאלתי אותה איפה היא למדה והיא אמרה – בפלך. הבנות לא מוכנות עדיין לצבא מלימודי התיכון. הן חייבות ללמוד עוד כדי לחזק את הצד הדתי שבהן".

הרבנית נגן הוסיפה כי "הצבא הוא לא שד מטורף שיבלע אותך, כמו שמנסים להגיד להן. הן יסתדרו בצבא, אבל אם לא יהיו מוכנות וישקיעו גם בצד הדתי שלהן, המשבר יבוא אחרי זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הטירוף לא נפסק לרגע
נירה | 01-02-2018 19:32
זה כבר הפך לאובססיה חולנית. בחורה בת 18 היא לא חסרת ישע. בגיל הזה היא כבר מסוגלת להתמודד עם העולם שמחוץ לאולפנה ואפילו לנסות ולקבל החלטות בעצמה.
2
למה רק דתיות במשבר! רוב החיילות במשבר!!!
דנה | 02-02-2018 16:42
לוקחים ילדה טובה רגידה ומבריקה!!! ומכניסים אותה לעבודות כפייה! כאילו התגייסו לצבא האוייב!! אטימות צהלית שלוקחת את החיילים לתהום! אכזבות. קשיים פיזיים ומנטליים. והלוואי והיו מקפידים על זכויותיהם כפי שמקפידים על חובותיהם רק מישו אמיץ. פטריוט ומנהיג אמיתי יכול להחזיר את ההשפיות למערכת! לא בכוח אלא ברוח!!!
רק מי ששיגעו לה את השכל באולפנה חווה משבר
לא כולן | 15-02-2018 20:25
מי שלא חשפו אותה לעולם האמיתי אכן בבעייה