בעקבות ישראל? ההחלטה של ארה"ב בנוגע לאיסמעאיל הנייה

בעקבות ישראל? ההחלטה של ארה"ב בנוגע לאיסמעאיל הנייה

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור הרצחני חמאס, איסמעאיל הנייה הוכנס לרשימת הטרוריסטים של משרד החוץ בארצות הברית. חמאס: "החלטה שממחישה את המוסר הכפול של הממשל האמריקני"

author-image
בעקבות ישראל? ההחלטה של ארה"ב בנוגע להנייה
  (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור הרצחני חמאס, איסמעאיל הנייה הוכנס לרשימת הטרוריסטים של משרד החוץ בארצות הברית.

שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, אמר כי "ההגדרות החדשות מכוונות נגד מנהיגי וארגוני טרור חשובים, המאיימים על היציבות במזרח התיכון, חותרים תחת תהליך השלום, ותוקפים את ישראל ומצרים. הפעולות היום הן צעד חשוב למניעת משאבים שיישויות אלה זקוקים להם כדי לתכנן ולהוציא לפועל פעולות טרור".

ארצות הברית מחזיקה ברשימה של אישים וארגונים המבצעים פעולות טרור, או שיש בהם סיכון לגרום לפעולות טרור, המאיימות על הביטחון הלאומי, מדיניות החוץ, והכלכלה של המדינה. נגד גורמים אלה מוטלים עיצומים כלכליים והגישה לנכסים של אותם אישים וארגונים, הקשורים משפטית לארצות הברית, חסומה. כמו כן, על אמריקנים נאסר לנהל מולם כל קשר.

דובר חמאס בעזה, חאסם קאסם, תקף את ההחלטה ואמר כי "ההחלטה חושפת את גודל ההטיה האמריקנית לטובת ישראל ואת ההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני". לדבריו, "זהו ניסיון כושל להפעיל לחץ על ההתנגדות ולעשות לגיטימציה לכיבוש – זה לא יעבור".

בכיר חמאס עיזת רשק אמר כי "זו היא החלטה בלתי הוגנת ומקפחת שממחישה את המוסר הכפול של הממשל האמריקני בכל הקשור להתייחסותו לסוגיה הפלסטינית. זה הוא צעד המשרת את הטרור נגד עמנו".

בכיר חמאס אחר, חוסאם בדראן, התייחס אף הוא להחלטה האמריקנית ואמר כי "זו היא החלטה מעוררת לעג וגיחוך, כאילו שאנחנו הפלסטינים מחפשים לקבל תעודת יושר על התנהגות טובה מאמריקה". דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אומר כי "ההחלטה נגד הניה באה במסגרת הפגיעה האמריקנית המתמשכת בעמנו ובזכויותיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו