בנט מאיים על רוחאני: צריך לסמן את איראן כיעד ראשי לסיכולים

בנט מאיים על רוחאני: צריך לסמן את איראן כיעד ראשי לסיכולים

נפתלי בנט, והתייחס לחממות הטרור בעזה ובלבנון ושלח מסר מאיים כלפי האיראנים: "ההרתעה צריכה להיות לא רק מול המארח, אלא מול המפיץ ואם צריך, גם כנגד השולח"

author-image
צריך לסמן את איראן כיעד ראשי לסיכולים
  (קרדיט צילום: מיכאל דימנשטיין)

חבר הקבינט המדיני בטחוני והשר נפתלי בנט, נאם הבוקר (רביעי) בכנס INSS- המכון לביטחון לאומי, במהלך דבריו הצהיר כי "מערכה נוספת בלבנון תוביל לפגיעה בעורף הישראלי כמוה לא ראינו מאז מלחמת העצמאות”.

בהקשר ליחסי חיזבאללה -לבנון, סיפר כי  לפני כארבע שנים, כחבר קבינט קידם אסטרטגיה שקרא לה "חיזבאללה = לבנון" ועיקרה – "הטלת אחריות על המדינה המארחת. עיקרה אחריות מדינתית. אחריות של המארחת, לבנון, על מעשי השליח ששוכן בה, חיזבאללה. לא נסכים יותר להפרדה בין חיזבאללה לבין מדינת לבנון".

עוד הוסיף כי "אימוץ תפיסת חיזבאללה = לבנון הופכת באחת את נסראללה מ"מגן לבנון" ל"מחריב לבנון" למען מטרות שהן בכלל איראניות. בפעם שעברה נסראללה אמר לאחר המלחמה, שלו ידע שישראל תגיב כפי שהגיבה, לא היה פותח במלחמה. הפעם נסראללה לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו. אנו אומרים זאת כבר עכשיו. ירי רקטות מלבנון על ישראל, כמוהו כהכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל.

לעשות הכל כדי למנוע מלחמה

על ההיתכנות לפרוץ מערכה בחזית הצפונית אמר השר: “יש לעשות הכל כדי למנוע מלחמה, או לקצרה במידה שתפרוץ. אם אכן ישוגרו אלינו מאות ואלפי רקטות מלבנון, הרי שנראה בכך הכרזת מלחמה של מדינת לבנון הריבונית, ונפעל נגדה ונגד מוסדותיה. בתים המאחסנים משגרי רקטות מהווים מטרה צבאית לגיטימית ויושמדו. לא נגביל את עצמנו, הפעם, לפגיעה בחיזבאללה בלבד".

באשר לאיראן אמר השר בנט: "משך למעלה מ-30 שנה איראן שולחת לעברנו שליחים, ובכל אותה העת, השולח שיושב בטהרן הוא חסין ממחיר. מדינת ישראל מתקדמת בטקטיקות מול שליחי איראן, אך בעוד שהטקטיקות שלנו השתפרו, נותרנו כלואים בתוך אסטרטגיה צרה.

לפעול סיכולית גם נגד איראן

לאחר עשרות שנות לחימה בשליח בלבד, יצרנו משוואת הרתעה מול המארח. אך משוואת ההרתעה צריכה להיות לא רק מול המארח, אלא מול המפיץ ואם צריך, גם כנגד השולח. זוהי דוקטרינת ראש התמנון. דוקטרינה זו תצמצם את הסבירות למלחמה, תקצר את משך המערכה אם תיכפה עלינו, ותחסוך בחיי אדם.

עקב טראומת מלחמת איראן-עיראק, לאיראנים רגישות עצומה לחיי תושביהם. רוחאני יילחם בנו עד טיפת דמם האחרונה של הלבנונים והעזתים. ולכן עלינו לסמן את כח קודס ואיראן כיעד ראשי למערכה דיפלומטית, מודיעינית, סיכולית, טכנולוגית, כלכלית… וגם למנוע את התגרענות איראן – בכל מחיר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו