הנקמה הגיעה: מעריצות לורד תובעות פיצויים על ביטול ההופעה בישראל

הנקמה הגיעה: מעריצות לורד תובעות פיצויים על ביטול ההופעה בישראל

שלוש צעירות ישראליות, שרכשו כרטיסים להופעה של הזמרת לורד שבוטלה- החליטו לתבוע את פעילות הBDS מניו זילנד שהפעילו לחץ על הזמרת להצטרף לחרם האמנותי על ישראל

author-image
לאחר ביטול ההופעה בישראל- הנקמה הגיעה

לאחר שלא מעט מעריצים נותרו מאוכזבים מביטול המופע של הזמרת לורד בישראל, החליטו שלוש צעירות ישראליות, שרכשו כרטיסים להופעה לתבוע את פעילות הBDS מניו זילנד שהפעילו לחץ על הזמרת להצטרף לחרם האמנותי על ישראל. הבוקר (רביעי) הוגש לראשונה מכתב תביעה תקדימי, באמצעות ארגן שורת הדין, נגד פעילות BDS שהביאו לביטול ההופעה.

כזכור בחודש דצמבר האחרון הודיעה הזמרת לורד בת ה-23 מניו זילנד על סיבוב הופעות בינלאומי, ביניהן הופעה בישראל. מייד לאחר הפרסום, מעריצים ישראליים רבים מיהרו ורכשו כרטיסים להופעה מראש. אך למרבה האכזבה כמה ימים לאחר מכן, פרסמו שתי פעילות אנטי ישראליות מכתב פומבי ובו קראו ללורד להצטרף לחרם האומנותי על ישראל. במכתב הסבירו כי ההופעה בתל אביב מרמזת על תמיכתה בכיבוש של ישראל על העם הפלסטיני. הזמרת הצעירה שנחשפה למכתב הגיבה באמצעות הטוויטר שלה והבטיחה לשקול את העניין. כמה ימים לאחר מכן, הודיעה לורד על ביטול ההופעה בישראל ובכך הצטרפה לורד לשורה של אומנים בינלאומיים שנכנעו לחרם האומנותי על ישראל.

המטרה: להרתיע את פעילי תנועת ה-BDS

הפעם בשונה מיתר הביטולים החליטו לראשונה המעריצות להגיש תביעה משפטית נגד החרם. המעריצות שושנה שטיינבך, איילת וורצל ואהובה פרוגל, חברות בנות 17 שרכשו כרטיסים להופעה של לורד והתאכזבו לגלות כי היא בוטלה. החליטו למצות את הדין עם ג'סטין סאקס ונאדיה אבו שנב מניו זינלד, הבנות שפרסמו את המכתב, בהתבסס על חוק החרם החדש המטיל אחריות בנזיקין על מי שקורא לחרם על מדינת ישראל.

לשון החוק קובעת כי כל "המפרסם ביודעין קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל, ועל פי תוכנה של הקריאה והנסיבות שבהן פורסמה יש אפשרות סבירה שהקריאה תביא להטלת החרם, והמפרסם מודע לאפשרות כאמור, עושה עולה אזרחית והוראות פקודת הנזיקין [נוסח חדש] יחולו עליו." תביעת הנזיקין הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים ע"י עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, המייצג נפגעי פעולות אנטי ישראליות או טרור. לדבריה: "הנתבעות עלו מעל כל במה תקשורתית אפשרית לאחר שהזמרת ביטלה את הופעתה ונכסו לעצמן את ההישג הזה בגאווה ובמודע תוך שהן יודעות שמדובר בפגיעה באזרחים ישראליים, ואף הצהירו שזאת הייתה כוונתן ומטרתן מלכתחילה. חוק החרם מתייחס לכל פעולה שנעשית בזדון ומטרתה להוקיע את המדינה, גוף או אדם מתוך כוונה לפגוע בו. ביטול הופעות בישראל עקב לחץ של ארגונים פרו פלסטיניים לאורך השנים, פגעו ברגשותיהם ובערך הזהות של מאות אלפי ישראלים, והגיעה העת למצות עם האחרים לכך את הדין".

עוד הוסיפה דרשן-לייטנר: "מדובר בתביעה תקדימית שמטרתה להרתיע את פעילי תנועת ה-BDS מלקרוא לחרם על ישראל. תקותנו, שבית המשפט יישם את החוק החדש ויפסוק פיצויים לטובת התובעות, ובכך ידעו פעילי תנועת החרם כי יש מחיר לכל מאמר וכל הסטה שלהם כנגד אזרחי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בעזרת השם שיצליחו למגר את הBDS.
יפה יוסף | 31-01-2018 15:56
2
BDS
יאיר | 01-02-2018 5:24
ישר כוח לבנות
3
טעות בכתובת
נדביה | 01-02-2018 22:59
הכתובת לתביעה זו הזמרת עצמה שהחליטה בעקבות שכנוע של פעילות החרם לבטל את המופע ולא אלו שהצליחו לשכנעה.