ביום השלושים לאישתו, יהודה גליק במעשה לזכרה - סרוגים

ביום השלושים לאישתו, יהודה גליק במעשה לזכרה

בתום שלושים יום לפטירת אשתו יפי, עלה הבוקר ח''כ יהודה גליק להר הבית והקיף אותו מצד שמאל כמנהג האבלים. "כשאני בא לפה עכשיו אני מרגיש את החוסר הגדול"

ביום השלושים לאישתו, יהודה גליק במעשה לזכרה
  (צילום: חיים קרויזר, אברהם בלוך)

בתום שלושים יום לפטירת אשתו יפי, עלה הבוקר (ג') ח"כ יהודה גליק להר הבית. גליק הקיף את ההר מצד שמאל כמנהג האבלים העולים להר. היהודים הנוכחים בהר הבית השיבו לו בנוסח הברכה שתקנו חכמים לאבלים בהר הבית. 'השוכן בבית הזה ינחמך'.

(קרדיט: חיים קרויזר ואברהם בלוך, מטה ארגוני המקדש)

במהלך עלייתו להר, אמר גליק: "אני מציין שלושים יום לפטירתה של יפי ואני מבין מה זה אומר געגוע של אישה וגם, מה זה געגוע לשכינה של השם, געגוע לקשר עם הקב"ה. כמו שאדם בא הביתה ואשתו מחכה לו, ואם אתה בא הביתה והאישה לא בבית יש תחושה של חוסר גדול, אז כשאני בא לפה עכשיו אני מרגיש את החוסר הגדול. מצד שני, אני מרגיש שאני שב".

רעייתו של חבר הכנסת גליק, נפטרה לפני חודש בדיוק לאחר שבחודשים האחרונים הייתה מאושפזת בעקבות אירוע מוחי בו לקתה. במהלך הזמן הזה  שיתף גליק כל העת במצבה של אישתו. הוא סיפר על הימים הקשים בלעדיה, על המעבר לבית חולים סיעודי, ועל הקושי לחתן את בנו, שלמה, ללא יפי.

גליק, בת 51 במותה, הובאה למנוחות בהר המנוחות בירושלים. בעלה, יהודה גליק, ספד לה וריגש את האלפים שהגיעו לחלוק לה כבוד אחרון.

"מה ששלי שלך הוא"

"יפי, אני אוהב אותך", אמר גליק בפתח ההספד. "לפני שאתחיל לדבר אני רוצה לבקש סליחה. אם יש משהו ששנאת זה שהייתי מפרגן לך ליד אנשים. אבל יפי, אין לי ברירה. אף פעם לא הבנתי כל מה ששלי שלך הוא, וזה באמת כל מה ששלי שלך הוא. כשהתחתנו הייתי נכה ריגשית. יום אחד שאלת אותי – יהודה, אתה אוהב אותי? אמרתי בטח".

"לא היה לך גרם אחד של שקר"

"לימדת אותי להגיד תודה", הוסיף גליק. "יפי, איזו רגישות הייתה לך. יפי, אני אוהב אותך. אמרת לי – לא נותנים מתנה בלי לרשום כמה מילים. מילים זה הכי חשוב. יפי, לא היה לך גרם אחד של שקר. כשמשהו שימח אותך שמחת באמת וכשמשהו העציב אותך היית עצובה. כשעברנו שנתיים ולא קרה לנו כלום אמרנו בואו ניקח שני ילדים לאומנה. יפי, תודה רבה לך".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו