בצעד חריג: מסורב גט קיבל אישור לשאת אישה שנייה - סרוגים

בצעד חריג: מסורב גט קיבל אישור לשאת אישה שנייה

בית דין רבני התיר באופן חריג לבעל הנשוי לסרבנית גט לשאת אישה שנייה. הדיינים פטרו את הגבר מהליך של חתימת מאה רבנים והשלשת גט והסתפקו באישור של הרב יצחק יוסף

author-image
בצעד חריג: מסורב גט קיבל אישור לשאת אישה שנייה
  (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)

בית הדין הרבני האזורי בחיפה התיר באופן חריג לבעל הנשוי לסרבנית גט לשאת אישה שנייה. ראש אבות בתי הדין בחיפה, הרב אברהם מאיר שלוש, והדיינים הרב אברהם חזן והרב רפאל גלב, פטרו את הבעל גם מהליך של חתימת מאה רבנים והשלשת גט והסתפקו באישור של נשיא בית הדין הגדול הרב יצחק יוסף.

חיים בנפרד כבר שמונה שנים

המבקש תושב חיפה טוען כי נפרד למעשה מאשתו לפני שמונה שנים והוא מתגורר בנפרד. לדבריו אשתו ניהלה בעבר קשרים פסולים עם גברים אחרים וכל ניסיון לנהל עמה דיאלוג לגירושין גרר התפרצויות וקללות. הוא מוכן לוותר לאישה על דירתם כדי שתוכל לגור בה עד סוף ימיה.

האישה אישרה לבית הדין כי בארבע השנים האחרונות הם אכן פרודים ואין ביניהם יחסים אך סירבה להתגרש ואמרה שוב ושוב: "אני לא מתגרשת בשום אופן. רק המוות יפריד ביננו. אני לא אתן לו גט. עזה כמוות אהבה". במשך השנים ניסה בית הדין לשכנע את האישה לחזור בה מסרבנותה לגט אך ללא הועיל.

בית הדין התרשם שאין סיכוי לחיים משותפים

פסק הדין של ראש אבות בתי הדין בחיפה הרב אברהם מאיר שלוש משתרע על פני עמודים רבים ומבוסס על עשרות פוסקים ספרדים ואשכנזים, ומסקנתו היא כי "בית הדין התרשם שהצדדים לא ישובו לעולם לחיים משותפים. הבעל מאס באשתו והאישה מאסה בבעלה ועל פי פוסקים רבים יש מקום לגרשה בעל כורחה".

בית הדין הוסיף כי האישה "אינה מוכנה לקבל את גיטה בבחינת 'אחזתיו ולא ארפנו' ובמקום 'עזה כמוות אהבה' נראה כי 'עזה כמוות הנקמה'". למרות החלטות חוזרות ונשנות של בית הדין הוסיפה האישה להתבצר בעמדתה וסירבה להתגרש.

אין צורך בחתימת מאה רבנים

על פי הרמ"א המבוסס על חרם דרבנו גרשום, בנסיבות כאלה יש מקום לאשר לבעל לשאת אישה שנייה לאחר שמאה רבנים יחתמו על הסכמה להיתר. כך נוהגים עד היום בתי הדין ברחבי הארץ כלפי בעלים אשכנזים כאשר אישרו במקרים נדירים לשאת אישה שנייה. חברי בית הדין הרבני בחיפה החליטו כי מאחר והבעל הוא בן עדות המזרח, שלא קיבלו עליהם את חרם דרבנו גרשום, אין צורך בחתימת מאה רבנים והם הסתפקו באישור של נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב יצחק יוסף כנדרש על פי תקנות הדיון.

בהחלטת בית הדין נכתב כי "א. בית הדין מתיר עקרונית למבקש לשאת אישה נוספת על אשתו. ב. היתר זה כפוף לאישורו של כבוד מרן הראשון לציון נשיא בית הדין הגדול כפי שנקבע בתקנות הדיון. ג. מאחר והמבקש מבני ספרד אין פסק הדין מצריך חתימת מאה רבנים או השלשת הגט וסגי בהתחייבות המבקש בקניין להופיע בבית הדין. ד. לאחר קבלת אישור כבוד הנשיא שליט"א יופיע המשיב בבית הדין על מנת להתיר את השבועה שהתחייב בכתובה ולקבל בקניין התחייבות להופיע בבית הדין. ה. בכל עת בו תרצה המשיבה להתגרש היא תוכל לתבוע גם את כתובתה ובית הדין ידון בדבר אחר קבלת הגט. ו. בית הדין חוזר וקורא למשיבה לסיים פרק זה בהקדם ולהתגרש בהסכמה מבלי להזדקק להיתר נישואין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מה החידוש בדבר?
ציוני | 30-01-2018 12:04
מי שיודע, אלה מעשים בכל יום בסיטואציות כגון דא.
2
רק לאשה אפשר לעשות כך
יעל | 10-05-2018 17:14
בושה
3
אותי סחבו בבתיה"ד 10 שנים עם אשה מרשעת המוגדרת מורדת ואף אחד לא כפה אותה לגט
שמשון | 11-05-2018 13:07
ואם לא היה מתחלף הרכב דיינים הייתי מת נשוי איתה פיקטיבית.
4
גבר מזמן היו דוחפים לכלא -תחי האפליה!
רועי | 11-05-2018 13:08
בחסות הקרן החדשה להשמדת ישראל