האגדה ממשיכה: פדרר עם גראנד סלאם 20 - סרוגים

האגדה ממשיכה: פדרר עם גראנד סלאם 20

רוג'ר פדרר זכה בתואר הגראנד סלאם ה-20 בקריירה שלו, במלחמה בת חמש מערכות ומעלה משלוש שעות מול מארין צ'יליץ', 2-6 7-6 3-6 6-3 1-6. פדרר הוא עתה אלוף אוסטרליה המבוגר ביותר מאז שקן רוזוול זכה בטורניר אי שם לפני 46 שנים

האגדה ממשיכה: פדרר עם גראנד סלאם 20
  רוג'ר פדרר. צילום מסך

גמר אליפות אוסטרליה

זה גמר הגראנד סלאם הרביעי בו פדרר מנצח לאחר חמש מערכות.

הקודם מביניהם היה בשנה שעברה, אז פדרר חזר מפיגור שבירה במערכה החמישית כדי לנצח את יריבו הגדול רפאל נדאל. המשחק ההוא, כמו המשחק היום, הסתיים רק לאחר שצ'לנג' של היריב של פדרר הלך לטובת השווייצרי, ואישר לפדרר לחגוג את ההישג המדהים שלו.

פדרר הוא עתה אלוף אוסטרליה המבוגר ביותר מאז שקן רוזוול זכה בטורניר אי שם לפני 46 שנים.

יש לו סיכוי מצוין להעפיל למקום הראשון בעולם בחודשים הקרובים, ואם יעשה כן הוא יהפוך לטניסאי המבוגר ביותר שיעפיל אי פעם לדירוג הזה.

פדרר נאלץ להילחם היום. הוא היה רחוק ממיטבו. זה לא היה הטניס השמימי שחזינו בו בגמר בשנה שעברה או במהלך הטורניר השנה.

חבטת הקלאץ' מבחינתו של פדרר לאורך שלוש המערכות הראשונות הייתה ההגשה. גם כשצ'יליץ' הפגיז מהקו האחורי, פדרר הצליח לשמור על משחקוני ההגשה שלו היטב ובקלות, מה שאיפשר לו לשחק בחופשיות במשחקוני ההגשה של צ'יליץ'.

כשההגשה קרסה במערכה הרביעית, פדרר נכנס לצרות, ובתחילת המערכה החמישית נראה היה שצ'יליץ' הוא הפייבוריט לזכייה בתואר.

פדרר: לוחם אדיר

הקרואטי, בעל מוטת כנפיים כשל אלבטרוס ועצמת חבטות כשל מרכבה סימן ארבע, איים לשבור את פדרר כבר במשחקון הראשון של המערכה החמישית. בשלב הזה פדרר היה עצבני למדי, צעק ועודד את עצמו, והצליח איכשהו לחמוק משבירה עם וינר אדיר מצד גב היד שסגר את המשחקון.

משם פדרר מצא איכשהו את דרכו. הוא שבר את צ'יליץ' במשחקון הבא, שחרר כמות הגונה של רגשות בצעקת "קאם און" רועשת, הספיק לנזוף על הדרך בשופט קו ובשופט הכסא, הוריד את מסיכת קור הרוח המאפיינת אותו ונתן דרור ללוחם האדיר ששוכן בתוכו והביא אותו לקריירה הגדולה בכל הזמנים.

בשבוע האחרון קראתי הרבה תגובות בעמוד הפייסבוק על החולשה המנטאלית של מארין צ'יליץ' בגלל מה שהתרחש בגמר וימבלדון האחרון, בו צ'יליץ' נפצע, לא הצליח להתחרות ובכה במעמד הגמר. התגובות האלו נכתבו כאילו צ'יליץ' לא מחץ את פדרר באליפות ארה"ב ב-2014, כאילו לא היה כפסע מלנצח את פדרר בווימבלדון 2016, כאילו לא גרר אותו למשחק קשה רק לפני חודשיים בלונדון וכאילו לא שיחק את המשחק האדיר ששיחק מול נדאל רק לפני כמה ימים.

צ'יליץ' שיחק נפלא היום במהלך רוב המשחק, למרות פתיחה איומה שנלקחה מחלום בלהות, למרות ההיסטוריה הקשה שלו מול פדרר, למרות קהל עוין ולמרות שידע שהוא האנדרדוג המובהק. מארין צ'יליץ' הוא שחקן גדול. הוא בוודאי לא פדרר, ולא דג'וקוביץ' ואפילו לא מארי, אבל הזלזול בו היה מיותר ומטופש. זכרו תמיד לדבר בצניעות כשאתם מדברים על טניסאי שזכה בתואר גראנד סלאם.

באשר לפדרר, האגדה ממשיכה להיכתב. הסופרלטיבים יישפכו בשעות ובימים הקרובים ובצדק. אני אמנע מהם כעת, ואתרכז בלשמוח. תודה לך רוג'ר, תודה לך רוג'ר, תודה לך רוג'ר.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו