הבטיח? אז מה. גם השבוע חוות גלעד לא תאושר - סרוגים

הבטיח? אז מה. גם השבוע חוות גלעד לא תאושר

"נתניהו הוציא מסדר היום את ההחלטה להסדרת חוות גלעד, כתב היום ח"כ בצלאל סמוטריץ בטוויטר. "אפילו תשובה ציונית הולמת רה"מ לא מסוגל לתת לרצח יהודים", האשים

הבטיח? אז מה. גם השבוע חוות גלעד לא תאושר
  (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

"נתניהו הוציא מסדר היום את ההחלטה להסדרת חוות גלעד, כתב היום (חמישי)  ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי). "אפילו תשובה ציונית הולמת רה"מ לא מסוגל לתת לרצח יהודים", האשים .

"מאכזב מאוד לראות שראש הממשלה הוציא מסדר היום של ישיבת הממשלה ביום ראשון את החלטת הממשלה להסדרת חוות גלעד", צייץ סמוטירץ' בטוויטר. לדבריו, "זו התשובה המינימלית לרצח הנתעב של הרב רזיאל שבח הי"ד". עוד הוסיף כי "אפילו תשובה ציונית הולמת רה"מ לא מסוגל לתת לרצח יהודים", וקרא לו "עוד לא מאוחר לתקן ולהכניס".

לפי ההחלטה, שקידם שר הביטחון אביגדור ליברמן מייד לאחר הרצח של תושב  המקום, הרב רזיאל שבח הי"ד, יש  "לקדם את הקמת הישוב החדש 'חוות גלעד' על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון". נסביר, הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור. במקביל, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר את היישוב למים וחשמל.

בנט ושקד: מצפים שחוות גלעד תוסדר ביום ראשון

בהודעה משותפת שהוציאו אמש השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט  אישר את הצעת המחליטים של הסדרת חוות גלעד. על כן, "אין מניעה משפטית להעלותה", ו"אנחנו מצפים שההחלטה תעלה לממשלה ביום ראשון", אמרו השניים.

אך כאמור, הבוקר התוודע שחרף מאמצי השרים, ההחלטה לא תעלה ביום ראשון הקרוב לישיבת הממשלה. נציין, כי ראש הממשלה לא הבטיח להסדיר את חוות גלעד, והחליט כבתגובה לרצח יש לחבר את המקום למים וחשמל. מי שהעלה את הנושא היה השר אביגדור ליברמן, שמקבל תמיכה  רבתי משרי הממשלה.

אין מניעה משפטי להסדיר את היישוב

בראיון לסרוגים, אמרה השרה שקד ביום ראשון האחרון כי "את חוות גלעד צריך להסדיר במקום שבו הם נמצאים, והחלטת הממשלה תעלה לממשלה ביום ראשון. השר בנט שוחח על זה  עם ראש הממשלה וגם שר הביטחון דוחף לזה. וברור לכולם שההחלטה צריכה לעבור ביום ראשון, ואז כל ההליך וההסדרה של פיתוח היישוב יהיה יותר פשוט".

כך גם השר בנט שהתייחס בישיבת סיעת הבית היהודי ביום שני שעבר לשאלת 'סרוגים'  וענה כי הקרקע בחוות גלעד בבעלות יהודית ורשומה בטאבו. על כן, "אין שום מניעה משפטית להסדיר את היישוב וההחלטה היא פוליטית בלבד". בנט הוסיף כי הוא מצפה מראש הממשלה להביא להצבעה בממשלה כבר ביום ראשון הקרוב את הסדרת היישוב, והצהיר כי  "הסדרת ההתיישבות כולה, היא צדק של אמת. וזה יקרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מישהו מתפלא שהבטחת חוות גלעד לא קוימה ?????????????
פתי מאמין לכל דבר | 25-01-2018 17:16
תסתכלו על כל ההבטחות האחרות כמו: עמונה, בית אל, דרך האבות, מיגרן וכל השאר . מתי יקויימו ההבטחות . מסכנים כל המגורשים איך סובלים מצורת חיים קה כזו .