אמילי עמרוסי: "הפיצול בין נשים לגברים בכותל הוא לא הדרה"

אמילי עמרוסי: "הפיצול בין נשים לגברים בכותל הוא לא הדרה"

אמילי עמרוסי לא מתרגשת מהמחאה של עמיתתה טל שניידר: "נוהג המקום בכותל הוא שבסמוך לקיר, באזור התפילה, זכרים ונקבות לא מתערבבים. זה קשור לאמונות, לקדושה, לדברים שאפשר לכבד"

"הפיצול בין נשים לגברים בכותל הוא לא הדרה"
  עיתונאיות מאחורי המחיצה בכותל (צילום: טל שניידר)

סערת העיתונאיות שהועמדו בכותל מאחורי המחיצה. עיתונאית 'ישראל היום' אמילי עמרוסי מגיבה היום (ה') למחאה של העיתונאיות שסיקרו את ביקור מייק פנס בכותל.

בסרוגים, פרסמנו ביום שלישי, כי הכתבת הפוליטית של גלובס, טל שניידר זעמה על כך שהועמדה מאחורי המחיצה המפרידה בין גברים לנשים ברחבת הכותל באופן שהפריע לה לסקר ולצלם את תפילת סגן נשיא ארה"ב בשריד בית המקדש.

"טל שניידר חברה שלי ואני אוהבת אותה, אבל צריך להגיד" כותבת עמרוסי, "הפיצול בין נשים לגברים בכותל הוא לא הדרה."

דברים שאפשר לכבד

עמרוסי מביאה כדוגמה, את ביקורם של בני הזוג נתניהו בהודו בשבוע שעבר, שם נדרשו למעשים שאינם מורגלים: "ביבי ושרה חלצו נעליהם באשראם בהודו והלכו בכפכפי בית מלון מגוחכים כי זה נוהג המקום. נוהג המקום בכותל הוא שבסמוך לקיר, באזור התפילה, זכרים ונקבות לא מתערבבים. זה קשור לאמונות, לקדושה, לדברים שאפשר לכבד."

עמרוסי מזכירה כי בתקופתה כדוברת מועצת יש"ע, נאלצה גם היא להימנע מסיקור משום שהוא היה בתוך בית הכנסת: "הייתי בחודש שמיני בעצרת התפילה הענקית בגוש קטיף. כל ההתרחשויות היו בצד של הבנים. הנאומים והתפילות, הרב טל בוכה, רב אחר תוקע בשופר. הייתי דוברת מועצת ישע והמגדר שלי בהחלט מנע ממני לעבוד כמו שצריך. אבל זה היה מעמד של תפילה. הפעלתי חברים והיגיון והצלחתי להוציא הודעות. בסוף גוש קטיף נחרב אבל לא בגלל זה."

את הפוסט סיימה עמרוסי בביקורת על הכותרות של עיתון הארץ לסיפור: "ב'הארץ' כתבו שהפרדת העיתונאים והעיתונאיות היה "מופע של חרפה" שגרר אצל הנשים "בושה וחרדה גדולה". מציעה שתשמרו את הביטויים האלה למקרים אחרים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כאשר הביקור ברחבת הכותל הוא פוליטי אין סיבה להפרדה.
קורא | 25-01-2018 16:01
העובדה שאת נתת להפריד אותך בבית כנסת שלא בזמן התפילה מעידה על כך שאינך מסוגלת להרהר גם היום על האמת והצורך בהפרדה.
2
מי שאין לו אלוהים סובל מבושה שלא
יפה יוסף | 25-01-2018 19:30
נכונה גם במקרים אחרים.יש הרבה לא נעים אצל חילונים וחילוניות מאשר אצל דתיים חכמים.
3
צודקת. זו לא הדרה זה טמטום!
אזרחי | 25-01-2018 22:33
צודקת. זו לא הדרה זה טמטום!
4
מעניין
אני | 28-01-2018 11:04
שאף אחד מאלו המדברים על הפרדת נשים כהדתה לא מזכירים את קבוצות הספורט. ב"קודש" הזה, שאין יותר הדרה ממנו בעולם, לא נוגעים, למרות שבתחומי ספורט רבים ממש אין הבדל בין גברים לנשים.
5
אולע יש הבדל בין הפרדה של קבוצות לבין
יפה יוסף | 10-05-2018 19:31
הפרדה בין איש לאשה .סגן הנשיא כנראה היה לבד בכותל או עם מעט אנשים אז אולי היה מקום גם לאשה עיתונאית שזו עבודתה כן להיות שם.
6
עיתונאות זה מקצוע ואשה שלא יכולה לעשות אותה
יפה יוסף | 23-07-2018 11:11
כמו הגברים זו הדרה.חייבים להיות צנועים אבל רופא מותר לו לראות אשה ואפילו ליגוע בה כי זה המקצוע שלו.כשמתקנים את המידות ויודעים שהד' הוא האלוהים יש יותר דעת להבחין בין טוב לרע והכל רק בעזרת השם.