"מחוייב לברית עם ישראל"; ריבלין: "אתה מענטש" - סרוגים

"מחוייב לברית עם ישראל"; ריבלין: "אתה מענטש"

ביומו האחרון בישראל, נפגש סגן הנשיא פנס עם נשיא המדינה. במהלכה הבטיח כי ארה"ב עומדת לצדנו במאבק באסלאם, וטען כי ההכרה בירושלים היא "פתח להשגת השלום". ריבלין: "אתה מענטש"

"מחוייב לברית עם ישראל"; ריבלין: "אתה מענטש"
  פנס וריבלין צועדים יחד על השטיח האדום (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס החל הבוקר (שלישי) את יומו האחרון לביקור בישראל בפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכנו בירושלים.

בפתח הפגישה, הנשיא הודה לפנס על הנאום שנשא אתמול במליאת הכנסת. "יש רק מילה אחת לתאר אותך- אתה 'מענטש'" אמר הנשיא. "באמריקה בטח מכירים את המילה. ביידיש מענטש הוא בן אדם, ואנחנו מאוד גאים לארח אותך".

סגן הנשיא האמריקני אמר כי ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל נועדה לקדם את תהליך השלום באזור. "אנחנו מקווים שזה הסימן הברור ביותר למחויבות של ארה"ב לישראל" אמר לריבלין. "אנחנו מאמינים שזה יפתח הזדמנות לנוע קדימה במשא ומתן משמעותי. הוא יכול לשמש כפתח כדי להשיג שלום לדורות שיבואו".

"עומדים לצדכם במאבק באסלאם"

עוד הוסיף, כי ארה"ב תומכת במאבק של ישראל בטרור. "אנחנו עומדים לצדכם במאבק מול האסלאם הקיצוני" הבטיח. "נעמוד מול האיום מהמדינה שמובילה את איום הטרור- איראן". פנס הוסיף וקרא לשנות את הסכם הגרעין האיראני, ואמר כי "אנחנו שולחים מסר לבעלות הברית שלנו באירופה: הגיע הזמן לשינוי בעסקת הגרעין עם איראן. אם בעלות הברית לא יצטרפו אלינו, הנשיא טראמפ הבהיר שנסוג מהעסקה מיידית".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס התארח בבית הנשיא בירושלים ואמר לנשיא ריבלין כי "העברת השגרירות לירושלים היא סימן ברור למחויבות ולברית המתמשכת בין ארה"ב לישראל". עוד הוסיף פנס כי "אנחנו גם עומדים יחד נגד האיום של מדינת התומכת טרור – איראן".

בהמשך היום יגיע פנס ל'יד ושם', משם ייסע לביקור בכותל המערבי, יחזור למלון ויטוס בחזרה לארצות הברית, ובכך יסתיים ביקורו המדיני ישראל.

אתמול, נשא סגן הנשיא פנס נאום במליאת הכנסת והבטיח כי החברות בין ארה"ב וישראל נותרת חזקה. במהלך הנאום גם בירך ברכת "שהחיינו", הבטיח כי איראן לא תשיג נשק גרעיני, וטען כי השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים בשנה הבאה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו