האם יודח בכיר נוסף בממשל טראמפ? - סרוגים

האם יודח בכיר נוסף בממשל טראמפ?

אתר "ואניטי פייר" דיווח הנשיא טראמפ מחפש מחליף לתפקידו של הגנרל ג'ון קלי, ששימש בשנה האחרונה כראש הסגל בבית הלבן. ההדחה מגיעה לאחר שהיחסים בין הנשיא והגנרל עלו על שרטון בעקבות אופיו הנוקשה של קלי

האם יודח בכיר נוסף בממשל טראמפ?
  ידיח בכיר נוסף? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

האם תתרחש הדחה נוספת בבית הלבן? אתר "ואניטי פייר" דיווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחפש מחליף לתפקידו של הגנרל ג'ון קלי, ששימש מאז חודש יולי האחרון לנשיא כראש הסגל בבית הלבן.

על פי הדיווחים, בתו של הנשיא והיועצת הקרובה איוונקה היא זו שמובילה את החיפושים אחר המחליף. "איוונקה מודאגת יותר מכולם מזה" אמר גורם בבית הלבן. "היא כבר הגיעה בשלב של חיפושים אחר מחליף". הגורם הוסיף כי המועמד המוביל לתפקיד הוא הלוביסט לשעבר דייויד אורבן, שסייע לקמפיין של טראמפ במהלך הבחירות לנשיאות ואף עזר לו להגיע לניצחון במדינת פנסילבניה.

יודח בקרוב? הגנרל ג'ון קלי (צילום: שאטרסטוק)

עוד נטען כי קלי עצמו מתנגד לחילופי התפקידים, וצפוי להקשות על טראמפ במידה ויפעל להדחתו. "העזיבה של קלי לא תקרה בקרוב" אמר יועץ חיצוני לבית הלבן שצוטט בדיווח. "הוא רוצה להישאר בתפקיד יותר מראש הסגל הקודם ריינס פריבוס".

ההדחה מגיעה לאחר שהיחסים בין הנשיא האמריקני והגנרל קלי הידרדרו לשפל חסר תקדים. בשבוע שעבר השניים התעמתו בנושא הרעיון לבניית החומה בגבול עם מקסיקו, כאשר קלי טען כי הרעיון לבניית החומה היה שלו. בנוסף נטען כי קלי אמר למחוקקים בסנאט כי טראמפ לא היה מודע למעשיו כשהבטיח לציבור כי יקים את החומה. "החומה היא החומה, והרעיון הזה לא השתנה או התפתח מאז היום הראשון שאני חשבתי עליו" כתב הנשיא בטוויטר בעקבות העימות.

בתקשורת בארה"ב טענו כי אופיו הנוקשה והרציני של קלי זכה לביקורות רבות בקרב בכירי הסגל בבית הלבן. "קלי מתנהג כאילו שהוא מנהל את המדינה בזמן שטראמפ רק צופה בטלוויזיה ומצייץ בטוויטר" טען מקורב לנשיא בבית הלבן. "לאחרונה הנשיא אמר כי 'יש לי כן מטורלל שחושב שהוא זה שמנהל פה את העניינים'". עוד נטען כי קלי איין להתפטר מתפקידו מספר פעמים מאז שהושבע לתפקיד.

למרות הדיווח, גורמים רשמים בבית הלבן אמרו בתגובה הפרסום כי אין כל בסיס לדיווחים לגבי חוסר השביעות של טראמפ מעבודתו של קלי, וכי ההתבטאויות היחידות של הנשיא כלפי הגנרל נגעו לאופיו הקשוח ועקשנותו. "הדיווח לפיו טראמפ לא מרוצה מקלי הוא שקרי לגמרי" טענו. "טראמפ בקושי יכול להרשות לעצמו עזיבה נוספת של בכיר בממשל, אשר יציב אותו בהקשר שלילי בתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו