מצב חירום: גל מקרי רצח באתרי הנופש בג'מייקה - סרוגים

מצב חירום: גל מקרי רצח באתרי הנופש בג'מייקה

בשבועות האחרונים התרחש גל של מקרי רצח בעיר הנופש מונטיגו ביי בג'מייקה. בעקבות המצב המדאיג הממשלה הכריזה על מצב חירום, פרשה אלפי חיילים ברחובות והורתה לכל התיירים להישאר בחדרי המלונות

מצב חירום: גל מקרי רצח באתרי הנופש בג'מייקה
  גל מקרי רצח באזור. מונטיגו ביי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CNN)

טסים בקרוב לג'מייקה? היזהרו: ממשלת ג'מייקה הכריזה היום על מצב חירום לאחר גל של מקרי רצח בעיר הנופש מונטיגו ביי . על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, 38 אנשים נרצחו בשלושת השבועות האחרונים.

ראש ממשלת ג'מייקה אנדרו הולנס הודיע כי החליט להילחם באירועים המדאיגים. "הגענו למצב שבו אנו מוכנים לנקוט צעדים משמעותיים כדי לוודא ש'מפלצת הפשע' לא תפגע בעתידה המבטיח של ג'מייקה" אמר. "צריך להביא את המצב לשליטה ולהחזיר את הביטחון הציבורי".

הולנס הוסיף כי הורה על פריסה של אלפי חיילים ושוטרים ברחבי העיר. התיירים הונחו להישאר בתוך שטחי המלונות ולא לצאת מחדריהם אחרי השקיעה. "כרגע אתם צריכים להגביל את התנועה שלכם מחוץ לאתרים באזור, במיוחד אם אתם נוסעים בלילה" אמר. בעקבות הכרזת מצב החירום ארה"ב, קנדה ובריטניה פרסמו אזהרות מסע למדינה.

במשרד החוץ הג'מייקני הסבירו כי המשטרה לא הצליחה לעצור את ארגוני הפשע לפני ההכרזה על מצב החירום והחיזוק הצבאי. "אירועים אלימים כגון פריצות לבתים ומקרי שוד ורצח שכיחים במיוחד היום, גם באתרי הנופש הפרטיים" אמרו. "לשוטרים אין את הכוחות הדרושים לטיפול אפקטיבי במקרים החמורים".

מונטיגו ביי נחשבת לאחד מאתרי הנופש הפופולאריים בג'מייקה, ומכילה מספר רב של בתי מלון יוקרתיים. בשנה החולפת יותר ממיליון תיירים הגיעו לחופשות בעיר, רובם מארה"ב או ממדינות דרום אמריקה.

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר אירועי הפשע ברחבי המדינה, כאשר בשנה האחרונה 335 בני אדם נרצחו- מרביתם במונטיגו ביי. העלייה באלימות מתקשרת לכנופיות הפועלות באזור, כאשר מרבית הנרצחים בגל הנוכחי נהרגו באירועי אלימות של חברי הכנופיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בארץ נהרגו יותר בתאונות דרכים בשנה האחרונה
בכביש 60 יותר מסוכן | 22-01-2018 20:13
אז מה זה אומר?
2
הרבי
נועם | 25-12-2021 18:18
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף