ההודעות שגרמו לבנט להתנצל בפני הרב אליהו - סרוגים

ההודעות שגרמו לבנט להתנצל בפני הרב אליהו

פעילים מרכזיים ב'בית היהודי' הפעילו ביממה האחרונה, לחצים כבדים על יו"ר המפלגה השר בנט שיתנצל על דבריו כנגד אמירתו של הרב אליהו. לסרוגים הגיעו השיחות והן מובאות בפניכם

author-image
ההודעות שגרמו לבנט להתנצל בפני הרב אליהו
  ועידת הבית היהודי. חודש (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

קבוצות הווטסאפ של הפעילים המרכזיים במפלגת 'הבית היהודי' רעשו מאז קריאתו של הרב אליהו לפטר את הרמטכ"ל, וגעשו אף יותר לדברי יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט כשכינה את אמירתו של הרב "קריאה חצופה". לסרוגים, הגיעו השיחות של הפעילים, בעקבותיהם התנצל בנט, וטען כי המתקפה שלו כלפי הרב אליהו אכן הייתה חריפה מדי.

מאחורי הקלעים, ביממה וחצי האחרונות ניהלו הפעילים בקבוצות השונות בהן חברים, חברי כנסת ועוזריהם, ראשי מועצות ומנהלי סניפים, ראשי ישיבה ומחנכים, וויכוחים סוערים בעקבות דבריו הראשוניים של בנט.

לפיהם, הוא דוחה "כל קריאה לא להתגייס ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ"ל". לדבריו, "קריאות אלה באות מחרדה כנה אבל שגויה של הציבור החרדל"י, שחושב שעל צה"ל השתלט ארגון פמיניסטי רדיקלי שרוצה להוציא את רוח הלחימה מצה"ל".

"האמירה נגד הרב אליהו הייתה טעות"

אחד מהפעילים כתב, "האמירה של נפתלי אתמול הייתה טעות ויאמר לזכותו שהוא מהר מאוד התנצל והודע בטעות וזאת גדולתו של מנהיג. תפקידנו לחבר ולאחד. אסור לשחק לידי מתנגדינו". אחר כעס, ותהה עד לאן ממשיכה ההפרדה? "השאלה היא היכן עובר קו ההפרדה: בית כנסת? בית מדרש? אוניברסיטה? תור בבנק? תנועת נוער? חוף הים? ועד הבית? הכנסת? מדרכה?"

"הדברים של נפתלי נאמרו בעידנא דריתחא"

חברה נוספת בקבוצה כתבה: "אני חשה שהדברים נכתבים מתוך כאב לב אישי גדול ולמען האמת גם אני לא הייתי רוצה שיגידו למשל, על אבא שלי שהוא חצוף". עוד הגיבה כלפי אחד מהחברים בקבוצה שאביו רב בכיר בציונות הדתית: "אבא שלך הוא אדם גדול, אמיץ מאוד, איש של אמת שלא מפחד להביע את דעתו. אלא שכאשר נאמרים דברים קשים, לא מן הנמנע שיאמרו דברים קשים אחרים שלא ינעמו לאוזן. נדמה לי שהשיח מלכתחילה היה צריך להיות אחרת. נראה שהדברים שנאמרו ע"י נפתלי נאמרו בעידנא דריתחא (שעת כעס, ע"ג) ושמחתי לראות שנפתלי הבין שטעה והתנצל. גם אם ההתנצלות היא התנצלות רפה".

מנגד, טענו אחרים שאמירתו של הרב הייתה שגוייה. "מישהו חושב ששנים של חינוך לאהבת צה"ל יסתיימו בגלל אמריה של רב אחד כזה או אחר"? תהה הפעיל בקבוצה, והוסיף כי, "היה מוטב לאמירה שלא תיאמר… אמירות שלא מביאות גאולה ואיחוד לעולם"!!

בהמשך, התפתח הדיון ועסק בהבדלים של הבנות המשרתות בצבא או בשירות לאומי. כשמצד אחד נשמעו הטענות על מצוקת השרות לאומי לאור מספרן הגדל של הבנות המתגייסות, ומנגד עלו האמירות בעד השירות הצבאי ש"מציעה היום מסלולים אטרקטיביים ביותר שלא הוצעו בעבר (לא בטוח שהם יקבלו את ברכת הרבנים מתנגדי הגיוס)". לדברי הכותב, "הבנות משרתות היום בתפקידים מרתקים במוסד, בשב"כ, במשרד הבטחון ועוד". כך, הוסיף: "שיש פנים לכאן ולכאן ואינני בטוח ש"השפל" כפי שאתה מכנה אותו בשירות הלאומי, נובע רק מתוכו פנימה".

הרוב של הפעילים הביעה את התנגדותו לגיוס הבנות לצבא וטען כי "הנורמה המקובלת לבנות דתיות זה שרות לאומי וחשוב לשמר זאת".  אחרת כתבה בקבוצה כי היא מציעה למי שכתב אמירות בעד הגיוס ל"הביא הסכמות של רבנים מהציונות הדתית לכך, ונתקדם קדימה. מי אני שאצא מול ענקי התורה והרוח של רבותינו"?

הבוקר,  התנצל כאמור בנט בראיון לרשת ב' על סגנון דבריו, והסביר כי השתמש בביטוי לא ראוי. "לא הייתי צריך להשתמש במילה כזו נגד רבנים". אולם הבהיר כי הוא דוחה בכל תוקף את האמירות נגד צה"ל והקריאה לסרבנות או לפיטורי הרמטכ"ל. "כולנו עם אחד. צה"ל מתקן את עצמו ומשתפר מול התנהלות חיי דתיים וחרדים", אמר בנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הרבנים הופכים ללא רלוונטים
נחם | 18-01-2018 21:16
זוכים לאהדה מחלק המגזר אבל בינתיים משניאים את עצמם על רוב העם. הבעייה היא שהם פועלים בסביבה בא הם אינם מודעים לזה ומתפתים לחשוב שיש ביקוש לסחורה שהם מוכרים.
אין מצווה שתאהב את הרב כי הוא אומר לך תמיד כל הכבוד...
תחשוב על זה.......... | 19-01-2018 10:24
אתה צריך לאהוב אותו גם כשהוא אומר לך לא !!! זה הגדולה שהוא יוביל אותנו ולא הפוך...שהרי אם זה הפוך אז הרב מיותר !!!! תחשוב על זה..........
לא כולם חיים על פי הרייטינג...
אתה חי בסרט.. | 18-01-2018 22:40
זה המזל שלנו שתלמידי חכמים שומרים עלינו שלא נטבע בגלי הדימוי, הרייטינג, ומנדטים. רואים שאתה תלמיד של בנט. בנט = מנדטים. זה מה שמעניין אותו
2
הכל קשקושים
חיים | 19-01-2018 6:02
המתח בין הפוליטיקאים לרבנים רק יגבר. עולם המציאות מול עולם האמונה. בנות ימשיכו להתגייס כי שרות לאומי זה בזבוז זמן. בצבא האפשרויות להתקדם בחיים האזרחיים הן רבות, מגוונות. רבנים שיוצאים נגד- מפסידים את קהלם, אין להם סיכוי - כמו לרבנים חרדים הרוצים להישאר בעבר, בחשכת חייהם.
גיוס בנות
בת ישראל | 21-01-2018 12:19
בנות דתיות זוכות לתפקידים טובים למרות שאינן טובות יותר מהחילוניות על מנת ללכוד אותן .בהמשך, כשהחילוניות יבינו זאת ,והן כבר התחילו להבין ,השמחה של הדתיות המתגייסות בצהלה עוד תתפוגג הן תקבלנה תפקידים שמתאימים להן ולא רחוק היום הזה. מצטערת מאד לראות איך אתן והתקשורת כל כך נהנות מהמרד ברבנים ממש כבוד למגזר. שמירה על כבוד לרבנים ולתלמידי חכמים הינו דבר יסודי ביהדות גם אם ואשרי המאמין ,השירות הצבאי חיזק אתכן בדרך אליו, קלקלתן . מחזקת את ידי הרבנים ואת בנות השירות שלא יזלזלו בכן רבות בנות עשו חיל שתמשיכו לעשות חיל.
3
בנט, איבדת אותי!
גיא | 19-01-2018 9:15
מפלגה שלסבית ולהטבי"ם ומחללי שבת מרגישים שם בנוח יותר משומרי תורה ומצוות, היא מפלגה בבעיה
4
חיים של שליחות ולא אטרקטיביות
אילון | 19-01-2018 9:46
איזה הבלים, מי שהולך לצבא כדי שיהיה לו אטרקטיבי ואפשרויות נוחות באזרחות שיהיה לו לבריאות אבל הוא לא חלק מכוח של הציונות הדתית, אנו מתגייסים לצבא כי אנו מאמינים במדינה שהיא ראשית צמיחת גאולתנו ושמאז הצבא של דוד המלך לא היה לנו צבא כזה, ואנו באים לפעול עם א-ל במקום שאנחנו יכולים הכי לתרום בו(בגבול ההלכה) ולקחת כמה שיותר אחריו על הצבא והמדינה. לא הולכים לשרת את העם בגלל אטרקטיביות, חלק מהדרדור של החברה המערבית לתרבות האינדיבידואליזם נכנסת גם לשורותינו כמו שאר רוחות רעות, אין לנו ולתרבות זאת שום קשר. אנו דורשים חיים של אמונה דביקות ושליחות
5
הרבנים מנהלים קרב מאסף. אי אפשר לעצור את הקידמה
הפסידו מזמן | 19-01-2018 17:30
רוצים לחיות כמו בימי קדם ? לכו לבאר לשאוב מים ועל תשתמשו בחשמל ובטח לא בשבת שיהודים טובים עובדים כדי שתוכלו לפסוק כי מעלית שבת זב בסדר
האם התגובה המכובדת נכתבה בשבת ? שמעתם על דתיים מסמסים בשבת?
כהן | 21-01-2018 15:22
שעה חמש וחמישה ביום שישי שבת המלכה כבר כאן! ואולי אתה עדיין בגלות החשוכה שם שבת עדיין לא נכנסה?!
6
הכח וההשפעה האמיתית של הרבנים
אז אמרו | 20-01-2018 18:24
האלה ניגלה בבחירות האחרונות. תמכו באלי ישי. לא עברו את אחוז החסימה. המסקנה: הם לא מייצגים את הציבור והציבור לא נשמע להם.
7
אותי איבדת בגלל ההתנצלות - ההתרפסות לפני החרדיםדלים
bhxi | 20-01-2018 20:16
החרדלים לא יירגעו עד שהבית היהודי יתייצב על 4 מנדטים ואז הם יגידו אתם רואים זה בגלל הלייטים חרד"לים יקרים תקימו מפלגה ותרדו לנו מגב