צפו: הרב אליהו מסביר למה דרש לפטר את הרמטכ"ל - סרוגים

צפו: הרב אליהו מסביר למה דרש לפטר את הרמטכ"ל

אחרי הסערה הבוקר, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו מסביר באריכות מדוע הוא חשוב ש"הגיע הזמן להגיד לרמטכ"ל, תודה רבה על שירותך, תפנה מקום למישהו אחר"

צפו: הרב אליהו מסביר למה דרש לפטר את הרמטכ"ל
  (צילום: לשכת הרב שמואל אליהו)

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו לא מתרגש מהסערה שעוררו דבריו הבוקר, כשקרא לראש הממשלה להגיד לרמטכ"ל גדי אייזנקוט 'לך הביתה'.

אחרי שראש הממשלה בעצמו, התייחס לדברים בהודו ואמר "לא רק שאני לא אגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ואת מפקד חיל האוויר״. התפנה הרב שמואל אליהו להסביר באריכות את הגורמים שהביאו אותו להצהרה שפרסם הבוקר.

"כן קראתי לפטר את הרמטכ"ל לפחות לא להאריך לו את הכהונה.", אומר הרב אליהו, בהודעה מצולמת שהפיצה לשכתו, "אני כבר חושב כבר כמה חודשים להגיב, לא להגיב, מאז שפורסם שיש ירידה גדולה במוטיבציה ליחידות קרביות. אמרתי לעצמי למה זה קורה, זה דבר שאסור לאפשר אותו, והוא מתפתח כבר כמה שנים. וזה אסון."

צילום: לשכת הרב שמואל אליהו

"מי זה שחתום על זה, מי גורם לצעירים חוסר מוטיבציה, וקל מאוד להצביע על ראש המערכת שאשם בדבר הזה. מי שסילק את השררה של הרבנות הצבאית שהגבירה מוטיבציה והכניס במקומם אנשי שמאל קיצוניים שהורידו את המוטיביציה. מי שנלחם באלאור אזריה שזה שבר מוטיביציה לחיילים." תוקף הרב אליהו את הרמטכ"ל.

"מי שנלחם בחיילים דתיים וזה שובר אותם. מי שמכניס בנות ליחידות לוחמות. זה לא אובר-מוטיבציה. זה אולי הופך את השירות ליותר מעניין, אבל זה לא מוסיף  מוטיביציה ללחימה."

את דבריו סיים במילים: "יש מי שאחראי על זה. ואנחנו כמדינת ישראל לא יכולים להרשות לעצמנו צבא הולך ונחלש. נכון, הצבא חזק, אבל אי אפשר להיכנס לשאננות. זו הסיבה שביקשתי מראש הממשלה שהוא אדם אחראי לשקול את הדבר הזה", וחזר על הקריאה שלו מהבוקר: "בהחלט הגיע הזמן להגיד לרמטכ"ל, תודה רבה על שירותך, תפנה מקום למישהו אחר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
שמואל
טופבי | 17-01-2018 17:25
צריך להעיף את שלמה אליהו
2
רב גדול עם אומץ לב ציבורי
קצין בחידה מובחרת | 17-01-2018 17:27
הראשון בציבור שמעז לומר את מה שרוב העם מזמן חש. נקעה נפשנו מהחלשת צה"ל ומידורו מאנשים איכותיים כ"כ טובים ותורמים לעם. זה המאכלים שהסב הכי הרבה שנאה בתוך קבוצות בעם. שישתחרר וימשיך את דרך 'תרומתו' בצידה השמאלי של המפה הפוליטי . לשם הוא שייך ואת זה הוא מנסה לעשות בצה"ל.
3
הרמטכ"ל
שרביט | 17-01-2018 18:10
ככה זה אצל כל יהודי,הוא יכל להגיע ולהתעלות או לרדת לבירה עמיקתה. בהכתרה שלו אמא שלו אמרה שהיא רצתה שהו יהיה " רב " בישראל במקום זה הוא מביא לחורבן של הצבא. כל הכבוד לרב שאמר בקול ברור מה שרוב העם השפוי מרגיש
4
הרב אליהו
סתם אחד | 17-01-2018 18:41
עם כל הערכה שיש לי לאב אליהו. לא זכור לי שהוא התמנה למזכיר הצבאי לממשלה. או איזה נסיון צבאי רב...
5
הרב שמואל החצוף. אותך היה צריך לפטר מזמן.
נחם | 17-01-2018 21:57
מקבל משכורת מהמדינה ויוצא נגד מי שושמר עליו. לך הבייתה ועסוב אותנו לנפשנו.
6
הרב אליהו דרש... גם פרה דורשת...
אופיר | 18-01-2018 1:37
ואם אני אדרוש, יכתבו עלי בעיתון? מי הוא בכלל.
7
הרב צודק בכל מילה
שי | 18-01-2018 9:01
ההתעלמות מהירידה במוטיבציה היא אכן שאננות מסוכנת, אלו דברים חכמים ואחראיים שחייבים לעסוק בהם. מי שתומן ראשו בחול עלול לשלם על כך מחיר כבד, ראש הממשלה חייב לקצר את הקדנציה של הרמטכ"ל בטרם יהיה מאוחר מידי.
8
אני מבקש להבהיר למה צריך לפטר את הרב אליהו
ניסן | 18-01-2018 9:12
1. הוא לא מבין בביטחון לכן אין לו מה לומר בעניין 2. הוא לא מבין שכשם שמצווה לומר דבר הנשמע מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע 3. הוא לא מבין שהוא מחלל שם שמים .דבר שאין לו מחילה
מה הקשר לביטחון?
הראל | 18-01-2018 10:15
הרב לא התייחס לדברים בטחוניים אלא לעובדות בהתנהלות!
9
חוצפנים
הראל | 18-01-2018 10:20
לא הייתי אומר יישר כח על זה שאתם לפחות לא שוכחים את התווית "הרב" אבל גם כשאתם מבקרים שימו לב את מי ועל מה... הרב לא דיבר על מהלכים ביטחוניים אלא על עובדות במציאות - שירות מעורב הוא לא בטחוני! ירידה במוטיבציה היא לא עניין מבצעי אלא משהו לאומי והרמטכ"ל לא חף מביקורת!!! הוא סגר מסגרות תורניות, שימו לב מה קורה בבה"ד 1 ומקומות נוספים בצבא בגלל המהלכים שלו וזה שהוא לא יכול לעמוד מול אירגונים שונים.
10
בשם הממלכתיות
7 | 31-01-2018 20:18
אתם יודעים תחת איזה סוג משטר אסור למתוח ביקורת על הצבא? בדיוק הרב אליהו הוא איש אמת, אם כופים על יהודים לעבור עבירות אז הגיע הזמן להגיד את האמת.
11
ה' עמן גיבור החיל הרב אליהו שליט''א. כל העם אתך המשך בדרכך
עמוס | 01-03-2018 12:30
עוד זמן מה יקיא צה''ל את הרמטכ''ל