כבוד: מפרץ אילת התברג לרשימת המפרצים היפים ביותר בעולם

כבוד: מפרץ אילת התברג לרשימת המפרצים היפים ביותר בעולם

העיר הדרומית מביאה כבוד: מפרץ אילת זכה להתברג במועדון המפרצים היפים בעולם, בו נמצאות כרגע 25 מדינות בעולם בלבד. התואר החדש צפוי למשוך אלפי תיירים לישראל ולאילת בפרט

כבוד: מפרץ אילת נבחר כמפרץ היפה בעולם
  (צילום:שטארסטוק)

עכשיו זה רשמי, אילת זוכה להכרה בינלאומית ביופייה המיוחד. מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת קיבל לאחרונה את ההודעה הרשמית על הצטרפות מפרץ אילת למועדון ערי המפרצים היפים ביותר בעולם. זו תהיה גם הנציגות הראשונה עבור ישראל במועדון המפרצים הבינלאומי.

במועדון האקסלוסיבי נמצאים 40 מפרצים יחידי סגולה מ25 מדינות, ביניהם נמצאים: מפרץ סן־פרנסיסקו, מפרץ פורט דה־פרנס בצרפת, מפרץ אגדיר במרוקו ועוד רבים ומרהיבים. ההצטרפות למועדון תלויה במספר מדדים, לפיהם הוא צריך להציג צומח או דומם מעניין וייחודי, להיות פתוח אל הים עם אופי קעור ועוד.

תהליך הצטרפות מפרץ אילת למועדון נמשך כשנה. מאז התקבלה המועמדות שהוצגה על ידי ראש העיירה, מאיר יצחק הלוי ועל ידי סגנו, אלי לנקרי שמשמש גם כיו"ר תאגיד התיירות העירוני ומי שיזם את הגשת המועמדות של המפרץ למועדון.

זוכה להכרה בינלאומית(צילום: Hadas Parush/Flash90 )

מפרץ אילת זכה להצטרף אל המועדון היוקרתי בזכות שלל סיבות שהופכות אותו לייחודי בעולם. הוא המערכת האקולוגית הטרופית הצפונית ביותר בעולם, בית גידול טבעי לאלפי דגים ואלמוגים, ומליחות המים בו היא מהגבוהות בעולם. רצועת החוף של מפרץ אילת משתרעת על כ־14 ק"מ בקצה הצפון־מערבי של המפרץ וכוללת חופים קסומים, אתרי צלילה, ספורט ימי, שמורת אלמוגים, פעילות מחקר ופיתוח בתחומי הביולוגיה הימית והביוטכנולוגיה וגם פעילות נמלית. שונית האלמוגים באילת משתרעת על פני 1,200 מטרים לאורך החוף ומוכרזת כשמורת טבע הכוללת מעל 270 מינים של אלמוגים, ביניהם בתי גידול קטנים רבים המכילים מעל 2,500 מינים של חיים מתחת למים – חלקם ייחודיים לים האדום.

מועדון המפרצים היפים בעולם הוקם לפני כ־20 שנה, במטרה לשמר ולהציל את המורשת הטבעית של המפרצים היפים בעולם, לשמור על זהותם ולהעניק הכרה בינלאומית למפרצים. טקס ההכרזה הרשמי למפרץ אילת, צפוי להתקיים בחודש ספטמבר השנה באי פנגו שבטיוואן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מי צריך חותמת של גויים על יופי ארץ ישראל
שמע ישראל | 17-01-2018 16:52
מביא כסף בסדר שיהיה...