האם פייסבוק תומכים בחרם נגד ישראל? - סרוגים

האם פייסבוק תומכים בחרם נגד ישראל?

נציגה בכירה של הרשת החברתית הפופולארית צפויה להשתתף השבוע בכנס דיגיטל פלסטיני שיתקיים בעיר אל-בירה. לצידה ישתתפו בכנס בכירים בארגון BDS וארגוני זכויות אדם פלסטינים הפועלים נגד ישראל

האם פייסבוק תומכים בחרם נגד ישראל?
  נציג האתר ישתתף בכנס נגד ישראל. פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

האם פייסבוק תומכים בחרם נגד ישראל? אייבין קלהר, נמנהלת מדיניות מוצר בחברת פייסבוק העולמית, צפויה להשתתף השבוע בכנס אקטיביזם דיגטלי פלסטיני. יחד איתה ישתתפו בכנס גם בכירים בארגון BDS, הקוראת לחרם על ישראל, וכן ארגוני זכויות אדם פלסטיניים הפועלים נגד ישראל בלוחמה משפטית.

הכנס ייערך בעיר אל-בירה שמצפון לירושלים, ומאורגן על ידי ארגון "חמלה" הפועלת לפיתוח הפעילות הפלסטינית ברשתות החברתיות. במהלך הכנס קלהר תשתתף בפאנל ותדבר על "מדיניות התוכן של פייסבוק באזורי סכסוך".

נציגים נוספים בכנס: תומכים באסירים פלסטיניים

מלבד קלהר, בכנס ישתתף גם עומאר שאכר, המנהל את תחום ישראל-פלסטין בארגון זכויות האדם Human Rights Watch. שאכר יעביר הרצאה בנושא האחראים להפרת זכויות האדם הדיגיטליות של הפלסטינים.

"בשנים האחרונות ראינו את כל הרשויות בשטח – ישראל, הרשות הפלסטינית וחמאס- מעכבות פלסטינים על בסיס עמדותיהם ברשתות החברתיות ומשתמשים במרחב הדיגיטלי כדי להגביל זכויות" טען לקראת הכנס. "פורום זה מספק מרחב הכרחי להתמודדות עם האתגרים הדחופים הללו".

הכנס הפלסטיני יכלול גם נאומים מנציגים של ארגון "אל-דמיר", שהביע לאחרונה תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים, וכן ארגון "אל-חאק" שמובילים בשנים האחרונות מלחמה משפטית נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג והאשימו את הממשלה הישראלית בביצוע פשעי מלחמה. שני הארגונים גם פעלו לאחרונה להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים השוהים בחו"ל והובילו קריאות לחרם על ישראל.

הזירה הדיגיטלית: "מלחמה תודעתית"

בשנים האחרונות הזירה הדיגיטלית נהפכה לזירה המרכזית של המלחמה הישראלית בתנועות הקוראות לחרם על ישראל. המשרד לנושאים אסטרטגיים נוהג להשקיע זמן וכסף רב בפעילויות ברשתות החברתיות הפועלות נגד הדה-לגיטימציה המופעלת על ידי ארגון BDS ומנסה להפיץ מסרי תמיכה בישראל. לדברי השר גלעד ארדן, המנהל את המשרד, מדובר ב"מלחמה תודעתית מתמשכת".

בפייסבוק טענו בתגובה לפרסום הסיפור באתר "וואלה" כי "נציגינו משתתפים בדיונים עם ארגונים לא ממשלתיים, אקדמיים, ממשלות וקהילות בכל רחבי העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
החרמה
מירו | 16-01-2018 16:51
כל מי שמנסה להחרים את ישראל צריך להחרים אותו וגם אם זה אתר פופולרי שמשרד הבטחון יחסום את האתר ל30 יום ואז נראה אותם מדברים יידיש או סינית.