הסערה ממשיכה: H&M סגרה את כל סניפיה בדרום אפריקה

הסערה ממשיכה: H&M סגרה את כל סניפיה בדרום אפריקה

סערת הילד השחור והסווטשירט ממשיכה: רשת H&M הודיעה היום(א') על סגירת 17 סניפיה בדרום אפריקה, זאת בעקבות המחאות האלימות והרבות שנאלצה לספוג בגלל הפרסומת שהתפרשה כגזענית

author-image
בגלל פרסומת: H&M נאלצה לסגור את סניפיה באפריקה
  (צילום מסך מתוך טוויטר)

שבוע לאחר הפרסומת של H&M, בה נראה ילד שחור מדגמן סווטשירט עם הכיתוב "הקוף הגזעי ביותר בג'ונגל"- הסערה מסרבת לדעוך.

לאחר שהכוכב דה וויקאנד, שמשתף פעולה עם H&M כבר קרוב לשנה, החליט לסיים את קשריו עם המותג והילד הניצב במרכז הסערה קיבל הצעה על סך מיליון דולר. המחאה יוצאת מחוץ למסך.

על אף שהרשת התנצלה ודאגה להסיר את הסווטשירט השנוי במחלוקת מהחנויות והאתר. עשרות מפגינים קראו להפסיק את פעילות הרשת והשחיתו אמש (שבת) חנויות של רשת H&M ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, כמחאה על הפרסום הגזעני. בעקבות כך רשת H&M הודיע היום על סגירת סניפיה בדרום אפריקה עד שהרוחות יירגעו.

בעיצומה של המחאה הקשה, דווקא טרי מנגו, אמו של הילד הנמצא במרכז הסערה ניסתה להרגיע את הרוחות. האם הסבירה בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה כי: "האאוטפיט הזה אחד מתוך מאות שבני דיגמן…" וקראה "תפסיקו כבר לצעוק 'זאב זאב', זה מיותר. תתגברו על זה. אם הייתי קונה לו את הבגד הזה ומעלה את התמונה, זה היה הופך אותי לגזענית? אני מבינה את הדעה שיש לאנשים, אבל לא חולקת אותה. לכל אחד מגיעה דעה משלו. אני לא מבינה כל כך. סליחה".

בהצהרה מטעם הרשת נמסר: "אנו מודעים לאירועים האחרונים בסניפים שלנו בדרום אפריקה, ולכן החנויות נסגרו באופן זמני במדינה. אנחנו עוקבים אחרי ההתרחשויות ונשוב לפתוח את החנויות כשהרוחות יירגעו והמצב יאפשר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו