אמילי עמרוסי יוצאת למסע חדש ומפתיע - סרוגים

אמילי עמרוסי יוצאת למסע חדש ומפתיע

אשת התקשורת אמילי עמרוסי מספרת על המסע החדש שלה לנשים, המשלב בין אהבתה הגדולה לכתיבה לבין מסע ג'יפים בנופים המדהימים של ארמניה 

אמילי עמרוסי יוצאת למסע חדש ומפתיע

זו השנה השנייה בה אשת התקשורת אמילי עמרוסי, משאירה הכול מאחור ומוציאה מסע לנשים רחוק מכאן. המשלב בין סדנאות כתיבה לבין מסע ג'יפים בנופים מדהימים. "שם, בקצה הר או על גדת נהר, בשום מקום של השום מקום, משתחררים כל מחסומי ההשראה" מסבירה אמילי.

המסע הראשון שהתקיים בקיץ שעבר, יצא לחבלי הארץ הכפריים של סרביה וזכה להצלחה רבה. "20 הנשים הפורקות-עול-אל הנייר שיצאו איתי למסע פנימה והחוצה הפכו להיות חברות חדשות שלי" חושפת אמילי. "במפגש ההיכרות בארץ היה קשה לזהות מי דתייה ומי לא. הגיעו לא מעט דתיות, כי האוכל כשר, וכי מכירות אותי, אבל לא על כולן רואים. ביציאה מהארץ השארנו מאחור תפקידים-תארים-מגזרים והיינו חבורת נשים זרות שנסעו רחוק כדי לכתוב וידעו להיפתח זו לזו כאילו היו חברות ותיקות".

מעיסת בני אדם יצאה אישה אחת

איזה סוג נשים הגיעו למסע הקודם? 

"התיוגים לא חשובים – החיבור בין העולמות פלאי. לסבית שמגדלת שני ילדים עם גבר וגם נמצאת בזוגיות עם אישה; מתנחלת, אם לשמונה שבוערת בה מאגמה רותחת; ערביה (פלשתינית כהגדרתה) מטייבה, גרושה יפהפייה ועזת מבט שהקריאה לנו את קטעי הכתיבה שלה בערבית, בקול מחשמל; חסידת גור מבני ברק, לוחמת חד פעמית שיש בה סיפור; אשת שמאל בנעלי בלנדסטון, קיבוצניקית דור שלישי; ועוד ועוד פיות בלתי רגילות שכבר הספיקו לגעת בתחתית פנימית ולעוף למעלה".

מעבר לנופים הקסומים ולרוגע, המגוון המיוחד של הנשים יצר אווירה וחוויות מיוחדות ומרגשות. "באחד התרגילים ביקשתי שיכתבו משפט על עצמן" נזכרת אמילי "ערבבתי את המשפטים ביניהן וכל אחת כתבה קטע שממשיך את המשפט של האחרת. הקארמה תפקדה כמצופה ממנה. הפתק שעליו כתבה מישהי 'יש לי אח גיי'(זה היה כתוב ככה:'יש לי אח גי-י', בהפרדה בין היוד"ים כדי להימנע משם השם) – הגיע ללסבית שיש לה שני אחים דתיים. הפתק של זו שכתבה 'איבדתי את הבית ולא יכולה לחזור' (עקורת גוש קטיף) – התגלגל לידיים של סברין, שיש לה קרובי משפחה בעזה. וכשסברין כתבה 'הזהות שלי מורכבת' – מי שהמשיכה את הכתיבה היתה אישה שאחיינה נרצח במרכז הרב. מעיסת בני אדם יצאה אישה אחת. ענקית".

המסע הקודם היה הפקה ראשונית של רעיון שנבט אצל אמילי במשך שנים. שיתוף פעולה עם חברת מאגמה מסעות שטח, שדאגו לכל הצד הארגוני, החל מאוכל כשר ועד לג'יפים, טיסות ומלונות עזרו להוציא את החלום לפועל.

"במסע הקודם, לסרביה, כל ימי המסע לא הצלחתי להירדם. משקל האחריות הבריח ממני את השינה" מספרת אמילי "לילה אחרי לילה נרדמתי לשעה-שעתיים, וקמתי זורחת מאדרנלין להוביל אותן פנימה והחוצה, והן לא שומעות את קירות המוח הקורסים שלי. העברתי סדנאות כתיבה בבוקר, בצהרים, בערב. עודדתי לכתוב בכל הזדמנות, להתבונן בעולם הזר ולגנוב חלקי מציאות…רק בלילה האחרון נרדמתי".

השנה המסע הקרוב יוצא בסוף חודש יולי לאזורים ההרריים בארמניה, בשקט של דרכי המשי, בין יערות סבוכים ונהרות עוצמתיים. סדנאות הכתיבה מתאימות גם למי שלא כתבה מעולם, וגם לכותבות מנוסות שמעוניינות בקפיצת הדרך של המוזות או בשיוף טכניקות הכתיבה. מדובר במסע ג'יפים בן חמישה ימים המתאים גם לשומרות מסורת. כולל ארוחות מלאות וכשרות, ולינה בבתי מלון ואכסניות מקומיות.

לסיכום אמילי, מה הטיפ שלך לאמהות שרוצות לצאת למסע, אבל מתקשות להשאיר את הילדים והבית מאחור?

"ברור שלא קל לאמהות לעזוב את הבית לחמישה ימים בעיצומו של החופש הגדול, אבל זו המתנה הגדולה ביותר שיוכלו לתת לעצמן. פשוט לעזוב הכל ולברוח. להיות בחברת נשים אינטליגנטיות ומעניינות, להתנסות בז'אנרים שונים של כתיבה, לשמוע את הקול הפנימי שלך, להגיע למקומות מרתקים ונופים עוצרי נשימה, לנהוג בג'יפים, להכריח את עצמך לשפוך דברים אל הנייר. תחזרי הביתה כאמא טובה יותר, אני מבטיחה".

(צילום:אמילי עמרוסי)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הסירה את הכיפה?....
ענת | 08-01-2018 12:40
אין כיסוי ראש ויש מכנסיים? איזה רגשי נחיתות מול החילוניות
2
בת מלך - צניעותה דוך פנימה!
מרים | 08-01-2018 14:40
ויפה שעת אחת קודם.
3
עדיף מכנסיים על חצאית
אין שום בעייה | 08-01-2018 16:47
פרטים אצל נתן אשל
4
עוד פעם היא??????
א | 08-01-2018 20:27
זה נראה כאילו האתר הזה עוקב אחריה
צודק
דניאל | 09-01-2018 11:45
צוש
דניאל | 09-01-2018 11:45
5
סרוגים זה האתר הפרטי של הגברת עמרוסי?
אחד תם | 08-01-2018 23:20
למה צריכים כל הזמן לדווח כל משפט שהיא אומרת, כל תכנית מסחרית שלה, ולעקוב און-ליין אחרי ההידרדרות הדתית שלה (לא אלבש כיסוי ראש כשאתחתן שוב)? אם זה ממשיך כך - תהיו בריאים , עובר לאתר אחר.
צודק
דניאל | 09-01-2018 11:44
6
הכל מתוכנן
יאיר | 09-01-2018 17:08
מי שיעקוב אחרי התהליך של עזיבת בעל נאמן והריסת משפחה על לא דבר. היפך התורה. יכל לזהות לאן זה יוביל הלאה . ולא מופרך שמישהו מעוניין בכך ורואה בה אושיות תרבות דרכה ניתן לצנן את האמבטיה. לגרום לעוד נשים ללכת בעקבותיה לפרק בתים ובכלל את חיי הנישואים, להכיר באיסורי כרת! ולעודד התבוללות ועוד יענו דתיה . אז בבקשה עם כל האמפתיה והרחמים למצבה הביש, אנא לא לתת לה במה בהיותה מדיחה למקומות שלא נרצה בחלומות השחורים לבוא לשם.