"אי אפשר להזניח חצי מליון אזרחים" - סרוגים

"אי אפשר להזניח חצי מליון אזרחים"

היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון הכריז כי יבצע תיקון לתקנון הכנסת. לפיו, כל חוק שיגיע לוועדות בטרם אישור סופי, יידון על החלתו גם ביהודה ושמרון. חברי האופוזיציה זעמו על ההחלטה

"אי אפשר להזניח חצי מליון אזרחים"

במהלך דיון מיוחד שהתקיים הבוקר (רביעי) בועדת הכנסת בנושא "השוואת החקיקה ביהודה ושומרון", הכריז היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון כי יתבצע תיקון לתקנון הכנסת. לפיו, כל חוק שיגיע לוועדות בקריאה שנייה ושלישית של הכנסת יידון על החלתו גם ביהודה ושמרון. חברי האופוזיציה זעמו על ההחלטה, התעמתו עם השרים ולא נתנו לאף דובר להשמיע את קולו בלי הפרעות.

בדיון השתתפו גם השר יריב לוין, השרה איילת שקד, וכן סגן השר אלי בן דהן.

לפי יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש, עד היום, חוקים רבים נחקקו עד ללא הגדרה ברורה כיצד ייושמו – בחקיקה ראשית של הכנסת או דרך צו אלוף.

"אנחנו לא נאפשר את המצב הזה יותר", הודיע קיש.  "ההחלטה הזו תוביל שינוי ביחס לתושבי יהודה ושומרון ובכך יתחיל מצב חדש אשר יפסיק את האפליה כלפיהם", הוסיף.

יש לציין כי כל עוד לא הוחלה ריבונות ישראלית ביו"ש ובבקעת הירדן, חוקים רבים אינם חלים על אזורים אלו. על כן, במטרת התיקון עומדת השוואתם של קרוב לחצי מיליון אזרחי ישראל, תושבי יהודה ושמרון, והוא נדרש לאור פערי חקיקה גדולים שנוצרו עם השנים בין חקיקת הכנסת לחקיקה הצבאית, ועל מנת למנוע התרחבותם של פערים אלו.

בהמשך התקיימה אף הצבעה על חוות דעתו של ינון, שעברה ברב קולות.

"אי השוויון בין תושבי יהודה ושומרון ובין תושבי שאר הארץ זועק לשמיים"

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין התייחסו גם הם בוועדה להשוואת החקיקה ליו"ש. "אנחנו לא ביהודה ושומרון כדי להיעלם יום אחד", הגיבה שקד. "אנחנו כאן כבר 50 שנה ונהיה כאן גם עוד 5,000 שנה. המדיניות שלנו ברורה: התיישבות בכל ארץ ישראל ונורמליזיציה של החיים גם ביהודה ושומרון", דברי השרה.

לוין אמר בתגובה, כי "אי השוויון בין תושבי יהודה ושומרון ובין תושבי שאר הארץ זועק לשמיים. עד שהמצב המתחייב של החלת ריבונותנו על כל חלקי ארץ ישראל יוסדר, אנו חייבים לתקן את האבסורד הזה".

עוד סיפר כי "כשבצה״ל רוצים לפנות בית שחרג במטר יש כוחות ותקנים לבצע, אבל עשרות שנים לא מצליחים להעמיד כוח אדם דרוש למלא את החובה הבסיסית על פי דין להחיל חוקים על יהודה ושומרון".

הכרזתו של ינון, סוגרת מעגל יחד עם ההנחייה שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופורבמה בחשדון כאן ביום ראשון האחרון. לפיה,  כל חוק שייחקק מעתה על ידי הממשלה יהיה חייב להתייחס גם לשטחי ההתיישבות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זה לא בארץ. אם לא מספחים אז מה רוצים?
ממשלת ימין? | 03-01-2018 15:31
צריך לספח את כח יוש ואז יפתרו כל הבעיות. מי בדיוק מתנגד?
מי קבע שצריך לספח.כל אחד קובע חוקי טבע חדשים.
יפה יוסף | 22-02-2018 15:08
תנו ליהודים לחיות.כבר עברו 70 שנה.יללא.
2
נכון.להחיל את החוקים ביו"ש עד שכל הפלאסטינים יעברו לגדה עד אחרון
יפה יוסף | 22-02-2018 15:07
המוסלמים. ולמה מקציבים שנים למדינה.עוד 5000 שנה המדינה תהיה חשובה ליהודים בדיוק כמו היום .