"תוכנית בנט": יפעל לעידוד הגיוס לצה"ל בתוך בתי ספר - סרוגים

"תוכנית בנט": יפעל לעידוד הגיוס לצה"ל בתוך בתי ספר

השר בנט הכריז על תכנית להגברת המוטיבציה לגיוס לקרבי. בין עיקרי התכנית: תוספת של מיליונים לפעילות לעידוד הגיוס; קצינים יעבירו הרצאות בבתי הספר והיקף המורות חיילות יגדל במאות לשנה 

"תוכנית בנט": יפעל לעידוד הגיוס לצה"ל בתוך בתי ספר
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שר החינוך נפתלי בנט הכריז היום (שלישי) על תכנית להגברת המוטיבציה לגיוס לקרבי. בין היתר היא תכלול כניסת קצינים לבתי ספר להרצאות לקראת גיוס וחיזוק הקשר בין בסיסם צבאיים קרביים לבתי ספר. היעד שהציב בנט הוא הכפלת מספר התלמידים במסגרות הכנה לצה"ל מכ-5,000 לכ-10,000. לשם כך הקצה המשרד סכום כולל של כ- 80 מיליון ₪.  

בסיסים צבאיים יאמצו בתי ספר כדי לעודד תלמידים לגיוס משמעותי

בסיסים קרביים, בהם: אוגדת עזה, בא"ח צנחנים, הנדסה קרבית, תותחנים, שריון- חט' 188, חיל הים ומג"ב יאמצו בתי ספר במטרה לחזק את הרצון של התלמידים לעשות שירות משמעותי. בתוך כך, הבסיסיים יארחו את בתי ספר  ויחשפו את התלמידים לפעילות הצבאית של הבסיס והחיל. במקביל, בתי הספר יארחו קצינים וחיילים וישוחחו עימם על מורשת קרב. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יתקיימו טקסים משותפים.   

מפקדי יחידות קרביות ייכנסו להרצות בבתי הספר  לתלמידי י"א-י"ב 

מפקדי יחידות קרביות ייכנסו למפגש עם תלמידים בבתי הספר ויספרו להם על השירות האישי שלהם במסלול הקרבי ויהוו השראה בעבורם. בנוסף, יקיימו מפקדים בכירים  מפגשים עם הצוות החינוכי בחדרי מורים לקיום שיח חינוכי ערכי אודות החשיבות של שירות בדגש על  שירות משמעותי.

 היקף יחידת המורות חיילות יגדל ל- 700 

בשנה הקרובה המשרד יגדיל את היקף המורות החיילות אשר יכשירו את בני הנוער לקראת גיוס לשירות משמעותי. בהתאם לזאת, בשנה הבאה יגדל מספרן מ- מ-400 ל-500 מורות חיילות, כאשר בתהליך של חמש שנים הוא יוגדל ל- 700 מורות חיילות.

בנוסף, לשם הכנתם של התלמידים למסגרת הצהלית, המשרד ירחיב את מסגרות הגדנ"ע מ- 20,000 חניכים, לכ- 30,000 תלמידי כיתות י"א, בנוסף לשדה בוקר, ולצלמון גם לבסיסי הדרכה של צה"ל. כמו כן, יהיה גם לתלמידי י"ב בדרום, כמו בצפון- "יום בעקבות לוחמים".

מערכת החינוך תירתם בכל כוחה לשיתוף פעולה עם צה"ל

השר בנט מסר: "לצד מצוינות בהישגים: במתמטיקה, באנגלית ובשאר המקצועית, אנו במשרד החינוך פועלים גם להנחלת ערכי הציונות. ולכן הוריתי למערכת החינוך להירתם בכל כוחה לשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון בתוכנית להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות הקרביות בצה"ל".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב מסר: "ערכנו מיפוי של כל התכניות השונות שמכשירות את התלמידים לקראת גיוס, והגדרנו יעדים ברורים, לצד תכניות עבודה, עבור כל אחת מהתכניות. התלמידים יכירו יותר, יחוו יותר וייחשפו יותר להרצאות של קצינים

 נציין, כי לאחרונה התפרסמו נתונים על ידי בכיר בצה"ל שחשף כי אחוז המתגייסים נמצא במגמת ירידה. ב-2004 התגייסו יותר מ-77% כשב-2016 ירד המספר ל-72%. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מורות חיילות? לבנות או לבנים?
זה רציני? | 02-01-2018 19:23
אתה רוצה לעודד בנות לשירות בצהל? אם הכוונה לעודד בנים אז שולחים להם חיילות?
2
אולי תתחיל בבית בגיוס בנות לצבא?
הגמל | 02-01-2018 19:24
אחר כך חרדים
3
למה נותנים לצבא להיכנס לבתי הספר
גנדון | 30-10-2018 8:12
חמור מאוד שנותנים לצבא להיכנס לבית הספר לשכנע את הילדים שלי ללכת למות במלחמה הבאה, לפחות תנו גם לעמותות השמאל להיכנס...