אלפי הליכודניקים החליטו: 'להחיל ריבונות ביו"ש' - סרוגים

אלפי הליכודניקים החליטו: 'להחיל ריבונות ביו"ש'

מרכז הליכוד הצביע פה אחד בעד ההצעה על החלת ריבונות בשטחי יו״ש. יו"ר הכנסת פנה לטראמפ שיתמוך בחיבור ירושלים ומעלה אדומים. מנגד, הגיבו במחנה הציוני: "ההחלטה לא אחראית, לא מעשית ומיותרת"

author-image
אלפי הליכודניקים החליטו: 'להחיל ריבונות ביו"ש'

1500 חברי מרכז ליכוד הצביעו הערב (ראשון) פה אחד בעד הצעת ההחלטה על החלת ריבונות על שטחי יהודה ושמרון בישיבה מיוחדת והיסטורית של ישיבת מרכז הליכוד, זאת בעקבות גיוס של מעל 900 חתימות.

לפי נוסח ההחלטה, ”במלאות יובל לשיחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם – ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון.”

את הערב פתח יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כאשר במהלך נאומו פנה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וביקש ממנו "המשך בגיבוי שאתה נותן לצדק ולאמת ההיסטוריים! תמוך בחיבור ירושלים ומעלה אדומים – מהלך שאין מתבקש וחיוני ממנו".

יוזם ההחלטה חבר מרכז הליכוד שבח שטרן אמר בכינוס: ״המון קשיים היו לנו- כלכליים וביטחוניים אבל בתמיכת ממשלות הליכוד ובעזרת השם, הגשמנו את חזון ההתיישבות ביהודה ושומרון. עמדנו בפרץ לבלום את הקמת מדינת פלסטינית בלב הארץ. לכל מי ששואל אותי מה ערכה של החלטת מרכז אני עונה שבמבחן התוצאה אפשר לראות שההחלטה מ2002 מיושמת עד היום- והקמת מדינה פלסטינית מתרחקת מאיתנו.״

לפני חמישים שנה שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון

שר העבודה והרווחה ויו״ר מרכז הליכוד חיים כץ: ״ לפני חמישים שנה שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון, ירושלים רבתי, מערת המכפלה, קבר רחל והכותל המערבי והיום לצערנו אחרי חמישים שנה כחצי מיליון אזרחי ישראל שממלאים אחר כל חובותיהם- במיסים ובשירות בצבא, מופלים לרעה בבניה ובטחון אישי"

:הגיע הזמן שהצבא לא יאשר בניית גן ילדים, כביש או עבודת התקנה של תאורה. מרכז הליכוד מאשר היום הצבעה היסטורית להחלת ריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וירושלים רבתי. כי חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים״.

השר אופיר אוקניס: ״הבסיס של קיום תנועת הליכוד היא הזכות ההיסטורית על ארץ ישראל. אנחנו מפסיקים להתנצל ואומרים בקול גדול- הארץ הזאת היא הארץ שלנו. אנחנו לא מתקפלים ולא מוותרים, אנחנו פשוט בונים בשומרון ויהודה, ברמת הגולן, בגליל ובנגב. יש לאמץ את דוח השופט אדמונד לוי- שהכל חוקי. בזכות הזכות ולא בזכות הכח. בקיץ 2002 בהיכל התרבות בת"א קבע מרכז הליכוד את האקסיומה החשובה- הליכוד מתנגד להקמת מדינה פלסטינית ביו"ש. כל היושבים פה מחוייבים להחלטה הזאת ומתחייבים להתנגד למתווה המסוכן של 2 מדינות ל2 עמים, המתווה הזה מת כל הארץ הזאת היא שלנו, מאז ולתמיד.

לוין: "צריך לשנות מן היסוד את מערכת המשפט"

השר יריב לוין: ״אנחנו היום נמצאים כאן כדי לומר את המובן מאליו- ארץ ישראל כולה השלמה שלנו ואנחנו נחיל את הריבונות שלנו על כל חלקי הארץ. וכדי שההחלטה שאנחנו מקבלים היום תהפוך למציאות אנחנו חייבים לעשות דבר אחד נוסף- הגיע הזמן להסיר את המכשול הגדול שעומד בדרכינו, הגיע הזמן לשנות מן היסוד את מערכת המשפט שלנו! בהובלה אמיצה של נתניהו ראש הממשלה נתגבר על הקשיים, נעבוד ביחד ונעשה זאת״.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים חבר הקבינט גלעד ארדן: |הליכוד הוא זה שהחיל את הריבונות ע"ל בירת ישראל, הוא זה שהחיל את הריבונות על רמת הגולן והוא זה שיחיל את הריבונות על יהודה ושומרון. הזכות שלנו על ארץ ישראל מתחילה בירושלים, במערת המכפלה ושילה. לא נעשה את החלת הריבונות בזכות הכוח אלא בכח הזכות ההיסטורית, הדתית, המוסרית, התנכית, ואנחנו נבצע זאת.

'בשונה מהנשיא אובאמה, היום הנשיא בבית הלבן בעד ההתיישבות ביו"ש'

היום יש הזדמנות היסטורית בשונה מהנשיא אובאמה, יש לנו היום נשיא בבית הלבן שאומר מפורשות- כן, הוא מבין שהמכשול לשלום היא ההסתה הפלסטינית ולא ההתיישבות ביו"ש. את ההזדמנות הזאת אסור לנו לפספס.

ח״כ שרן השכל: ״אנו עדים היום ליוזמה בעלת חשיבות בלתי רגילה. מנהיגים רבים ודגולים לאורך השנים חלמו ודיברו על החלת הריבונות בכל חלקי הארץ, אבל היום אנו עושים מעשה.המתיישבים הניצבים בחזית ומממשים את זכותינו על ארץ אבותינו, נמצאים במצב משפטי בעייתי במשך שנים וזוהי אחריותינו לסייע להם.״

ח״כ השכל שילבה בנאומה ציטוטים של זאב ז׳בוטינסקי, מנחם בגין, יצחק רבין ובנימין נתניהו, המתייחסים לארץ ישראל השלמה והחלת הריבונות בה.

מאחל הצלחה למתקוממים באיראן שנלחמים על חופש ודמוקרטיה

שר התחבורה ישראל כץ: "הדבר הראשון שהיה לרמטכל צבא אירן הוא שמדינת ישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה, אני אומר לו- מדינת ישראל תתקיים לנצח בזכות צור ישראל וצה"ל. אבל אתה וחבריך במשטר הרצחני, תעלמו הרבה קודם ואני מאחל הצלחה למתקוממים באיראן שנלחמים על חופש ודמוקרטיה. הסרבנות הערבית והפלסטינית נמשכת כמעט 100 שנה".

"לפני 70 שנה הם סרבו והיא אותה סרבנות של היום. התשובה ההולמת לאותו אבו מאזן הוא לקדם את היוזמה של החלת הריבונות הישראל על ישובי יהודה ושומרון ולחזק את ההתיישבות ומיד להעביר את חוק ירושלים רבתי ומצרף לירושלים את אפרת, מעלה אדומים, גוש עציון ועוד. זו בדיוק התשובה לסרבנות הפלסטינית. אני קורא לידידנו האמריקאים- תתמכו ביוזמה זו, תתמכו בהחלטה שנקבל הערב״, דברי כץ.

ח"כ אמיר אוחנה: הסכסוך הישראל ערבי לא התחיל ב67 ולכן כל הרעיונות שאם ניסוג לגבולות 67 השלום יגיע, זה שקר אחד גדול. השלום יבוא מתוך התחזקות, צמיחה, בנייה ואנו נעשה זאת יחד עם חברי הליכוד״.

"נשמור על ירושלים המאוחדת- מכל משמר"

שר התקשורת איוב קרא: ״אין חזון לשתי מדינות ואנחנו נשמור על זה, וזה שם המשחק! .אנחנו נשמור על ירושלים המאוחדת מכל משמר וכמובן על ההתיישבות – שהיא הדבר החשוב ביותר לנו. אני מחזק את ההתישבות בכל מקום ומברך על ההצעה הזו שעולה היום במרכז המפלגה. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום.״

המחנה הציוני נגד החלטת הלליכוד

מנגד, הגיבו  חברי הכנסת מהאופוזיציה הגיבו בחריפות להחלטה. ציפי לבני: "נפלאות שרי הליכוד: בבוקר מצביעים בעד להשאיר את יהודה ושומרון מחוץ להסכם עם האירופים ובערב בעד לספח אותם. הם יצביעו הערב בעד ההחלטה ואח״כ יצביעו נגדה בכנסת. ינאמו בעברית בעד ויסבירו באנגלית שהם נגד".

ההחלטה של מרכז הליכוד מנוגדת לאינטרס של מדינת ישראל. נתניהו יודע את זה אבל פוחד להגיע למפלגתו שלו ולומר לה את האמת. זה ההבדל בין מנהיג לפוליטיקאי.

כולם יודעים שההחלטה לא תיושם ושאין לליכוד דרך אמיתית וריאלית. האינטרס הישראלי הוא לחתור להיפרדות ממיליונים של פלשתינים באמצעות גבול ברור כאופציה הריאלית היחידה לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה להחלטת מרכז הליכוד הערב על סיפוח יו"ש: "החלטת מרכז הליכוד על סיפוח יו"ש: עוד החלטה לא אחראית, לא מעשית ומיותרת מתוצרת הליכוד. תביא לעקירת עיני ממשל אוהד לישראל, תגרום לסיבוכים מדיניים, פוליטיים ודמוגרפיים ולאבדן כל תקווה לשלום. החלטה פופוליסטית זולה ששוב מוכיחה שהליכוד מתכונן לבחירות."

.

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יאזרחו את כל הערבים?
מה? | 31-12-2017 21:36
לא הבנתי כלום
2
תגובות המחנה הפוסט ציוני מוכיחות שוב על ניתוקם המוחלט
מחנה ציוני | 31-12-2017 21:53
מהעם היושב בציון. הלאה הלאה, פיהקנו די מכם.
3
"ביבי ברח" ממרכז הליכוד-כשהמנהיג נסוג-כולם נסוגים
ימני אמיתי | 01-01-2018 8:14
הליכוד אוהב לנופף ב"אהוד ברח", שר הביטחון שהיה חביב על נתניהו בממשלתו. כעת יש לליכוד "ביבי ברח" - מהצבעת מרכז הליכוד התומכת בסיפוח יישובים יהודיים ביו"ש, ביום האחרון ל-2017. למחנה הלאומי אסור להאמין לאף החלטה של מרכז הליכוד המתחזה לימני. ראינו גם בנסיגה מסיני של הליכוד בראשות מנחם בגין וגם בתוצאות משאל הליכוד נגד ה"התנתקות" בתקופת שרון, כיצד כאשר המנהיג הופך עורו, נסוג משטחים שבידינו ומגרש משם יהודים, גם הליכודניקים מתהפכים ותומכים ללא סייג במנהיגם ה"אליל", כשהוא הופך "קבלן ביצוע" של השמאל הקיצוני ואוייבי ישראל. אצל הליכודניקים מנעמי השלטון קודמים לטובת ארץ ישראל, עם ישראל והמחנה הלאומי!
4
דבר ראשון לסגור את המרכולים בשכם בשבת!
קדימה | 01-01-2018 15:43
דבר שני לחלק דמי אבטלה וביטוח לאומי ל 2 מיליון ערבים. בהצלחה!